MASĂ ROTUNDĂ CU TEMA „CERTIFICAREA AUTENTICITĂŢII CREAŢIILOR DE ARTĂ POPULARĂ”

BUCURESTI - 3 aprilie 2006

Comunicat tip General in Turism

Pe data de 4 aprilie, CHF International Romania, prin intermediul Programului de Dezvoltare a Microîntreprinderilor, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (EDS) finanţat de Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), va organiza între orele 9:00 şi 16:00 la Hotel Residence din Bucureşti masa rotundă cu tema „Certificarea autenticităţii creaţiilor de artă populară”.

În cadrul evenimentului se va discuta oportunitatea lansării unui program de certificare a autenticităţii obiectelor de artă populară, ca un corolar al promovării de către Programul EDS a conceptului de Geoturism, concept care are la bază valorificarea specificului local, a tradiţiilor şi a obiceiurilor. Dintre subiectele ce vor fi abordate, amintim: practici eficiente în domeniul certificării autenticităţii creaţiilor de artă populară, studii de caz din Australia, Franţa şi România (Maramureş), cadrul legal pentru crearea unei mărci care să ateste autenticitatea, criteriile pentru definirea conceptului de autentic, precum şi discuţii libere.

În ceea ce priveşte participanţii la eveniment, şi-au confirmat prezenţa reprezentanţi ai următoarelor organizaţii: Centrul Naţional de Valorificare a Tradiţiilor Culturale, Agenţia Naţională pentru IMM şi Cooperaţie, Asociaţia Creatorilor Populari din România, Asociaţia Creatorilor Populari Maghiari din România, Romartizana, Muzeul Ţăranului Român, Muzeul ASTRA din Sibiu, Muzeul de Etnografie Gura Humorului, Fundaţia pentru Meşteşuguri, Fundaţia ARTEM Baia-Mare, OSIM, Fundaţia ECUMEST, CHF Internaţional Romania. Prin organizarea acestei mese rotunde, se doreşte agrearea unei proceduri de certificare a autenticităţii aplicabile în orice regiune a ţării, precum şi a formelor organizaţionale care să se ocupe de aceasta la nivel naţional şi regional.

EDS este un program de cinci ani destinat dezvoltării şi întăririi întreprinderilor micro, mici şi mijlocii (MIMM) în România şi îmbunătăţirii mediului economic şi de afaceri în general – cu finanţare din partea USAID. Programul este administrat de către Consorţiul CHF, organizaţia coordonatoare fiind CHF International, asistată de Citizens Development Corps şi Booz Allen Hamilton. Unul dintre obiectivele acestui program este promovarea României ca destinaţie turistică. Prin sprijinul acordat turismului, CHF şi partenerii săi vor ajuta la pregătirea României pentru a beneficia de avantajele integrării în UE şi pentru a face faţă pe pieţele comunitare şi internaţionale.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/chf-international/masa-rotunda-cu-tema-certificarea-autenticitatii-creatiilor-de-arta-populara