Euro-GSM nu se afla in discutii avansate cu nici un operator privind preluarea propriei reţele de magazine

BUCURESTI - 7 august 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Euro-GSM, unul dintre cei mai importanţi retaileri în domeniul telecom din România, nu se află în discuţii avansate cu nici un operator privind preluarea propriei reţele de magazine. Poziţia companiei vizavi de tranzacţia speculată, combate şi dezminte informaţiile eronate apărute în presă.

Pe aceasta cale, oficialii companiei Euro-GSM isi reiau promisiunea in fata clientilor si a tuturor partenerilor de a fi focusati 100% pe activitatea de telecom, si anume pe oferirea unor solutii atractive clientilor, atat din perspectiva tehnica, cat si financiara, dar si de a ramane loiali, in conditii de avantaj reciproc, fata de toti partenerii companiei.

Informaţiile publicate, privind o posibila preluare, nu au la bază o documentare în prealabil, sunt nefondate şi neconfirmate de către nici unul dintre reprezentanţii celor două companii implicate, Euro-GSM sau Orange. Vânzarea totală sau a unei părţi din acţiunile reţelei de peste 120 de magazine Euro-GSM, nu face parte din preocupările acţionariatului Euro-GSM, deşi nu este exclusă posibilitatea unor parteneriate strategice in urmatorii ani care să contribuie la consolidarea poziţiei de lider a Euro-GSM pe piaţa retailerilor din domeniul telecom. Euro-GSM, cel mai important dealer Orange, dispune de un management competitiv care îi conferă confortul de a nu lua decizii de exit din acest domeniu pe considerentele pe care le-au avut în vedere foştii competitori. În peisajul retailului specific pieţei telecom din România, Euro-GSM posedă cea mai vastă şi evoluată linie managerială, programele derulate pe termen lung dau dovadă de eficienţă, comparativ cu acţiunile întreprinse de ceilalţi retaileri în direcţia vânzării propriilor afaceri.

Proprietarii Euro-GSM nu intenţionează să renunţe la acest business în condiţiile în care dezideratul principal este acela de a avea cea mai puternică reţea de magazine din domeniul telecom. În prezent, acest aspect este susţinut de faptul că cele mai multe produse şi servicii Orange sunt vândute prin intermediul reţelei Euro-GSM, cu toate că Orange are un partener, concurentul direct al Euro-GSM, cu o reţea mult mai mare de magazine. Prin urmare, sub aspectul realizărilor în termeni de vânzări, Euro-GSM este cel mai important partener Orange, poziţie de necontestat, deţinută de cel puţin 5 ani. Într-adevăr businessul specific sectorului telecom este unul extrem de dinamic, apar multiple schimbări, însă ceea ce se va întâmpla în următorul an, modul în care va fi divizată piaţa după intrarea unor noi concurenţi, sunt aspecte cu care Euro-GSM se va confrunta la momentul respectiv, între timp implementându-se politica paşilor mărunţi, care va garanta succesul companiei pe piaţa telecom.

Informaţiile referitoare la posibila achiziţie de către Orange a companiei de distribuţie Mobile Distribution, deţinută de către Silvia si Zsolt Fodor, acţionari ai Euro-GSM este o altă speculaţie eronată şi absurdă. Posibila vânzare către Orange a companiei Mobile Distribution, specializată în distribuirea de produse telecom ale tuturor operatorilor locali este falsă şi nedocumentată. Este o completă dezinformare a opiniei publice în condiţiile în care achiziţia unui asemenea business de către oricare dintre operatori este în dezinteresul operatorului respectiv, întrucât Mobile Distribution distribuie produse telecom ale operatorilor Orange, Vodafone şi Cosmote, concurenţi direcţi pe piaţa operatorilor de telefonie mobilă din România. Printr-o astfel de tranzacţie un operator ar deveni acţionar într-o firmă de distribuţie, ceea ce ar crea conflict de interese cu ceilalţi operatori concurenţi, implicit s-ar diminua portofoliul de produse, iar diminuarea diversităţii de produse oferite de un distribuitor, ar contribui la distrugerea treptată a afacerii, aspect confirmat în cazul unui alt distribuitor, achiziţionat destul de recent, alături de o reţea de magazine.

În privinţa estimărilor făcute pentru valoarea de piaţă a Euro-GSM, aceste sume sunt pure speculatii, in conditiile in care nu s-a realizat o evaluare a business-ului pentru a stabili valoarea de piaţă. În decursul timpului, au existat discuţii principiale cu toţi operatorii, iar în ultimii 5 ani reprezentanţii companiei sunt contactaţi frecvent de diverse fonduri de investiţii cu propuneri multiple, însă nici una dintre aceste discuţii nu au ajuns în stadiul de a fi avansate.

Silvia si Zsolt Fodor nu intentioneaza sa faca exit din business, precum nu intentioneaza si nu sunt interesati sa se concentreze pe imobiliare şi turism, după presupusul exit din business, şi nici nu vor redirecţiona sumele care ar rezulta, spre companiile Home Construct şi Sunflower, aşa cum s-a comunicat în presă. Timpul actionariatului companiei este ocupat cu business-ul telecom, aceştia neavând disponibilitate şi interes pentru a se orienta spre alte afaceri. De asemenea Silvia si Zsolt Fodor nu dezvoltă afaceri în domeniul imobiliar, şi nici al turismului, investiţiile realizate actualmete fiind în strânsă interdependenţă cu businessul de bază specific telefoniei mobile .

Prin urmare, nici una dintre cele două companii ale Silviei si Zsolt Fodor, Euro-GSM şi Mobile Distribution, nu fac obiectul unor discuţii avansate de vânzare către nici un operator de pe piata. Euro-GSM este primul şi cel mai important dealer Orange, având o poziţie şi experienţă de necontestat pe piaţa telecom din România, fapt dovedit de vânzările cu 20% mai mari decât ale concurentului principal. Informaţiile false apărute în presă, documentarea lacunară, publicarea unor speculaţii şi previziuni nefondate la adresa Euro-GSM contribuie la dezinformarea opiniei publice şi aduc grave prejudicii atat imaginii Euro-GSM, cat si a publicatiei care permite publicarea unor astfel de informatii.

Despre Cogep

Euro-GSM - dealer Orange - a fost înfiinţată în 1997 la Cluj-Napoca. În prezent Euro-GSM deţine peste 120 de magazine la nivel naţional şi numără mai mult de 450 de angajaţi. Strategiile de a oferi şi promova o gamă variată de produse şi servicii la înalte standarde de calitate şi profesionalism au determinat dublarea anuală a numărului de clienţi, iar Euro-GSM a devenit, la nivel naţional, una dintre cele mai puternice reţele de magazine din domeniul telecom.

Euro-GSM 2000 SRL
Calea Turzii nr.110 Cluj-Napoca
Telefon: 0264-450 450, int. 190, persoană contact: Cristina Szabo – Manager Marketing
Fax: 0264-595 651
www.eurogsm.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/cogep/euro-gsm-nu-se-afla-in-discutii-avansate-cu-nici-un-operator-privind-preluarea-propriei-retele-de-magazine