Citeste-i pe ceilalti prin inteligenta emotionala

BUCURESTI - 24 aprilie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Empatia şi capacitatea de detectare şi interpretare corectă a reacţiilor emoţionale ale altor persoane reprezintă cea mai spectaculoasă competenţă de inteligenţă emoţională (IE). Aceste abilităţi stau la baza impactului major pe care îl putem avea asupra celor din jur: clienţi, prieteni, subalterni sau persoane iubite. Îi putem înţelege şi influenţa mai bine pe ceilalţi atunci când putem trece dincolo de aparenţe, dincolo de cuvinte, dincolo de măşti. De aceea, Competent Consulting organizează pe 3 şi 4 mai 2008 trainingul de dezvoltare a empatiei şi citire a limbajului corporal emoţional, din cadrul seriei SmartEmotions. Eminamente practic, bazat pe exerciţii oferite în premieră publicului românesc, seminarul asigură sporirea semnificativă a laturii interpersonale a inteligenţei emoţionale.

Citeste-i pe ceilalti prin inteligenta emotionala

Exact cum autocunoaşterea stă la baza capacităţii de autocontrol a reacţiilor emoţionale, la fel şi citirea şi interpretarea corectă a manifestărilor altor persoane stă la baza capacităţii de influenţare a comportamentului acestora. Astfel de abilităţi sunt extrem de utile în toate situaţiile ce implică autoritate, influenţă, convingere: vânzări, management, coaching, educaţie, cooperare, viaţă de familie. Datorită lor, impactul nostru asupra reacţiilor şi deciziilor celor din jur sporeşte semnificativ, fiindu-ne mult mai uşor să gestionăm situaţiile în conformitate cu obiectivele şi interesele noastre. Este ca şi cum am juca cărţi şi am avea posiblitatea nu doar să tragem cu ochiul la cărţile adversarilor, ci chiar să influenţăm ordinea în care le pun în joc.
Pentru a vă estima calităţile în această privinţă, evaluaţi cu DA sau NU în ce măsură vi se potrivesc următoarele afirmaţii:
1. Rareori mi se întâmplă să mă mire reacţiile emoţionale ale celor din jurul meu.
2. Nu trebuie ca cealaltă persoană să-mi spună ce părere are despre o propunere pe care i-am făcut-o, deoarece îmi dau seama doar pe baza schimbărilor ce apar la nivelul feţei, privirii sau gesturilor sale.
3. Rareori le solicit explicaţii suplimentare celor din jur, deoarece înţeleg extrem de uşor cum se simt şi care sunt motivele lor profunde.
4. Colegii şi prietenii mă apreciază pentru faptul că le este foarte uşor să-mi împărtăşească problemele pe care le au, deoarece se simt înţeleşi şi susţinuţi de mine.
5. Adesea este nevoie doar de o privire ca să îmi dau seama în ce fel aş putea ajuta pe cineva.
6. Îmi place să descopăr ce se ascunde în mintea şi sufletul altor persoane, aşa că îi observ atent pe ceilalţi.
7. Chiar dacă am puncte de vedere diferite, cel mai adesea înţeleg şi accept reacţiile celor din jur.
8. Rareori mi s-a reproşat faptul că m-aş concentra excesiv asupra problemelor cu care mă confrunt, uitând de cei din jurul meu.
9. Chiar dacă intru pentru prima oară în contact cu un grup de persoane, îmi ete uşor să identific cine este liderul şi care sunt celelalte roluri.
10. Atunci când am de rezolvat o problemă, identific rapid persoana care m-ar putea pune în legătură cu decidentul şi ştiu exact cum să-i prezint situaţia astfel încât să obţin sprijinul său.
11. Îmi este uşor să înţeleg care sunt forţele emoţionale ce influenţează reacţiile clienţilor, colegilor sau prietenilor mei.
12. Rareori mi se întâmplă să fiu plimbat/ă de la o persoană la alta până când îmi rezolv o problemă.
Primele patru afirmaţii descriu competenţa socială, ce se bazează pe buna cunoaştere a limbajului corporal şi abilităţi de ascultare activă. Următoarele patru afirmaţii evaluează nivelul de empatie, adică de preluare şi interpretare corectă a stărilor emoţionale ale celor din jur. În fine, ultimele patru afirmaţii evaluează conştienţa politică, ce ne permite detectarea şi valorificarea relaţiilor profunde ce se stabilesc între oameni. Cu cât scorul obţinut este mai aproape de 12 (socotind un punct pentru fiecare DA), cu atât aveţi o capacitate mai mare de utilizare a inteligenţei emoţionale în cadrul comunicării şi cooperării cu ceilalţi. Scoruri mai mici de 8 pot să vă indice nevoia urgentă de a vă dezvolta aceste competenţe, de exemplu prin participarea la programul SmartEmotions.
Ori de câte ori comunicăm cu cineva, pe lângă toate informaţiile pe care le recepţionăm prin intermedul cuvintelor, recepţionăm şi detalii referitoare la mimica, gesturile şi intonaţiile sale. Acestea vin să întărească ori să contrazică cele spuse, în acest din urmă caz reprezentând un semnal de alarmă ce ne face să avem tot mai puţină încredere în cuvintele rostite. Reacţia apare la nivelul sistemului limbic, formaţiunea din creier ce este responsabilă de reacţiile noastre emoţionale. Din păcate, aceasta nu are capacitatea de a ne oferi informaţii detaliate, ci doar senzaţia că „ceva nu este în regulă”. Prin educarea adecvată a ochilor şi urechilor, putem să obţinem mult mai multe informaţii, bazate pe observarea şi interpretarea corectă a semnalelor non-verbale şi a celor para-verbale |(transmise de voce). Mergând mult dincolo de banalităţile şi simplificările prezentate de obicei în cărţile şi trainingurile de limbaj corporal, workshopul SmartEmotions organizat de Competent Consulting prezintă un sistem simplu şi eficient, verificat în diferite culturi, de citire a exprimării emoţiilor. La sfârşitul primei zile de training, participanţii nu doar vor identifica emoţiile de bază, ci vor avea şi abilitatea de a evalua proporţia în care acestea participă în exprimarea unei reacţii complexe. Amintiţi-vă de ultima dispută pe care aţi avut-o cu cineva. Nu doar v-au iritat spusele sau faptele celeilalte persoane, dar poate că v-au şi dezgustat, întristat, speriat ori amuzat, în proporţii şi momente diferite. Tocmai de aceea aveţi nevoie de un nstrument fin, bine calibrat, care să vă permită identificarea corectă a tuturor acestor emoţii complexe.
Un al doilea element ce poate fi educat este empatia, ce reprezntă capacitatea de a prelua stările emoţionale ale altor persoane. Pentru a ne apăra de contaminarea cu emoţiile celor din jur, de obicei menţinem acest canal informaţional închis sau cât mai limitat. Doar atunci când ne identificăm cu personajul dintr-un film sau se întâmplă ceva cu o persoană care ne este foarte dragă mai lăsăm empatia să ne dea o idee despre ce simte altcineva. Dar procedând astfel, renunţăm la o sursă de informaţiii extrem de importante, ce ne pot da o idee asupra motivaţiilor celorlaltor persoane. De câte ori vi s-a întâmplat ca, la sfârşitul unei dispute, sau chiar la câteva zile după aceea, persoana cu care v-aţi certat să vă explice motivele reacţiilor sale, iar dvs. să exclamaţi: „De-aş fi ştiut de la bun început, sigur n-am fi ajuns aici!”? Este situaţia clasică în care ignorăm informaţiile venite pe cale empatică, ce ne permit să ne punem în locul celeilalte persoane şi să-i înţelegem aşteptările, convingerile, valorile. Acestea nu sunt exprimate nici prin cuvinte, nici prin limbaj corporal, astfel încât ne sunt accesibile doar în măsura în care ne utilizăm în mod adecvat empatia. De aceea, cea de-a doua zi a trainngului din 3-4 mai 2008 organizat de Competent Consulting la U Business Center vizează educarea comunicării empatice. În felul acesta, participanţii vor avea capacitatea de a „citi” dincolo de cuvinte şi exprimări corporale, desluşind motivaţiile profunde ale interlocutorilor.
SmartEmotions este primul program de dezvoltare personală bazat pe tehnici de inteligenţă emoţională. Acestea asigură o integrare şi armonizare excelentă a emoţiilor în luarea şi punerea în aplicare a deciziilor. Se desfăşoară interactiv, accentul fiind pus pe exerciţii şi pe dezvoltarea de abilităţi. Prezentat de Daniel Bichiş, singurul român certificat internaţional în măsurarea şi dezvoltarea nivelului de inteligenţă emoţională, programul este deosebit de apreciat de participanţi din cauza cantităţii foarte de mari de informaţii utile şi a atmosferei relaxate, plăcute în care se desfăşoară. În ciuda numărului mare de doritori, numărul de locuri este limitat la 16, pentru a se asigura distribuirea adecvată a atenţiei trainerului spre toţi participaţii.
Deschideţi canalele de comunicare şi sporiţi-vă şansele de a avea o viaţă plină de relaţii bune şi constructive cu ceilalţi, rezervându-vă acum un loc la acest training. Atât în vaţa personală, cât şi în cea profesională puteţi profita de seria SmartEmotions oferită exclusiv de Competent Consulting sub deviza: „succesul dumneavoastră este profesia noastră”.

Despre COMPETENT CONSULTING SRL

Profilul companiei
Competent Consulting oferă consultanţă şi training în domeniul dezvoltării personale şi organizaţionale, folosind cele mai noi descoperiri din NLP şi inteligenţa emoţională pentru a asigura clienţilor săi avantaje asupra competitorilor şi obţinerea de efecte economice notabile prin investiţii minime. Deviza Competent Consulting este „Succesul dumneavoastră este profesia noastră”.

Mariana Bichis
manager
tel. 0788294801, 0216887548
contact@competent.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/competent-consulting/citeste-i-pe-ceilalti-prin-inteligenta-emotionala