Identitatea confera putere, mai ales in conditii de criza

BUCURESTI - 19 martie 2009

Comunicat tip General in Afaceri

Conducerea unei organizaţii pe vremuri de criză este o acţiune riscantă şi extrem de solicitantă, atât pentru lideri, cât şi pentru angajaţi. Pentru a menţine echilibrul fragil dintre ce este necesar şi ce este posibil, dintre ce cere şi ce oferă oamenilor săi, liderul are nevoie de o claritate şi o siguranţă de sine deosebite, pe care i le poate asigura doar ancorarea în propria identitate. Managerii interesaţi de bunul mers al companiilor lor sunt invitaţi de Competent Consulting miercuri, 25 martie 2009, la ora 18, în sala Top of Bucharest a U Business Center, pentru a participa la workshopul gratuit susţinut de Daniel Bichiş, EQ coach şi trainerul NLP cu cele mai vechi state de serviciu şi cele mai multe recunoaşteri pe plan internaţional.

Identitatea confera putere, mai ales in conditii de criza

Indiferent de mărimea lor, de industria în care activează sau de tipul de proprietate, 72% dintre organizaţiile româneşti se confruntă în prezent cu aceeaşi realitate: impactul dramatic pe care, direct sau indirect, criza economică îl are asupra activităţii lor, conform studiului realizat de compania Compass Consulting în perioada ianuarie-februarie 2009. Această realitate este resimţită cu atât mai dramatic cu cât în organizaţie este mai prezent stilul autocrat de conducere. Vechiul model de leadership, bazat pe „comandă-şi-control”, îi determină pe majoritatea managerilor (circa 80%) să încerce preponderent soluţii rapide (quick-fix), în iluzia că lucrurile se vor redresa în 3-6 luni. Dar asemenea măsuri de întărire a monitorizării, de intensificare a planificării ori de renegociere a contractelor şi salariilor sunt valide doar în condiţiile unei minime predictibilităţi a evoluţiei mediului economic, condiţii ce nu sunt îndeplinite în România anului 2009.
Este însă îmbucurător că 46% dintre companii sunt deja interesate de cunoaşterea schimbărilor produse în comportamentul cumpărătorilor şi 43% îşi reevaluează portofoliile. Acest lucru indică creşterea rolului noului model de leadership, cel bazat pe facilitarea cunoaşterii şi distribuirea în cadrul organizaţiei a puterii de decizie. Supravieţuirea organizaţiilor nu mai poate fi asigurată de un mic grup mde lideri, plasaţi în vârful ierarhiei, care să prelucreze informaţiile, să ia decizii şi să le transmită pentru a fi aplicate. Este esenţial ca schimbările adaptative să poată fi generate de la orice nivel al organizaţiei, pentru a fi cât mai rapid implementate.
Dar această cerinţă modifică semnificativ rolul liderului în cadrul organizaţiei. „Cine sunt eu, dacă nu mai deţin controlul informaţiei, deciziei şi implementării? Şi ce devin cei cărora le deleg tot mai multe dintre aceste atribuţii? Cum arată fişa postului meu, în condiţii de criză?” - iată întrebări ce revin frecvent în şedinţele de executive coaching din ultima vreme. Răspunsul adecvat dat acestor întrebări este factorul care permite alinierea comportamentelor individuale şi organizaţionale, în vederea atingerii obiectivelor propuse. Pentru a fi eficienţi, liderii trebuie să înţeleagă relaţia dintre aceste întrebări şi rezultatele pe care le aşteaptă de la angajaţi.
Cele două niveluri la care acţionează liderii eficienţi au fost identificate de Robert Dilts, omul ce a salvat FIAT de la faliment în anii '90 şi principalul dezvoltator al aplicaţiilor organizaţionale ale NLP. Robert va fi prezent la Bucureşti în perioada 24-26 aprilie 2009, pentru a facilita în cadrul seminarului interactiv „Coaching la nivelul identităţii” găsirea răspunsurilor la asemenea întrebări, adaptate realităţii fiecărei organizaţii din care vor proveni participanţii.
În primul rând, comportamentul este direct influenţat de modul în care persoana sau grupul interpretează situaţia cu care se confruntă. Oamenii acordă atenţie doar elementelor pe care le înţeleg şi pe care le pot pune în legătură cu propria identitate (individuală sau de grup). Iar semnificaţia este determinată de modul în care îmi descriu acel eveniment, de cuvintele pe care le folosesc şi informaţiile pe care le reţin. Acestea modifică emoţiile pe care le au faţă de eveniment, determinându-le strategiile pe care le aplică. Pe baza strategiei, persoana sau grupul ia decizii referitoare la acţiunile (comportamentul) prin care gestionează situaţia respectivă. De exemplu, dacă reţinerea clienţilor de a mai încheia noi contracte (cu care se confruntă în prezent 66,7% dintre companiile româneşti) este interpretată drept un obstacol de netrecut, forţa de vânzări se demotivează, iar managerii iau decizii de reducere a costurilor şi reducere a activităţii. Din contră, dacă această situaţie este interpretată de vânzători drept oportunitatea de a accentua diferenţierea pe piaţă, prin exploatarea de nişe până acum neglijate, managerii pot decide modificarea portofoliului de produse sau servicii în funcţie de cerinţele acestor nişe, iar activitatea poate chiar să crească.
Iată prima regulă a generării puterii pe baza identităţii: Pentru a produce modificări pe termen lung a comportamentului şi rezultatelor organizaţiei, în calitate de lider trebuie să pot schimba interpretarea pe care oamenii o dau situaţiilor cu care se confruntă.
Cel de-al doilea nivel semnalat de Robert Dilts este cel al valorilor, convingerilor şi identităţii personale sau de grup. Convingerile definesc ce este posibil şi ce nu, ce este permis şi ce nu, controlând puternic strategiile. La rândul lor, valorile indică ce merită să fie făcut şi ce nu. În fine, identitatea reuneşte aceste elemente, sub forma misiunii pe care persoana sau grupul şi-o asumă. Or, acest al doilea nivel este puţin valorificat în organizaţiile româneşti, lucru demonstrat de faptul că în doar 15% dintre ele transpunerea în practică a strategiilor este o reuşită. Ignorarea unor convingeri limitatoare, încălcarea unor valori şi insuficienta definire a rolurilor sunt cauzele cele mai frecvente ale acestei situaţii.
Putem desprinde de aici a doua regulă a generării puterii pe baza identităţii: Alinierea dintre identitate, valori şi convingeri modifică ceea ce oamenii consideră că pot şi merită să facă; liderii deschid calea spre noi realizări prin schimbări ale convingerilor, valorilor şi identităţii personale şi de grup.
Aceste idei vor fi dezvoltate în cadrul workshopului de 2 ore organizat de Competent Consulting miercuri, 25 martie 2009, la ora 18, în sala Top of Bucharest a U Business Center, B-dul Iancu de Hunedoara nr. 8 Bucureşti (clădirea CitiBank de lângă Piaţa Victoriei). Daniel Bichiş va prezenta modalităţile practice în care cele două reguli pot fi imediat puse în aplicare de către manageri, pentru a reduce impactul negativ al crizei asupra organizaţiilor lor. Participarea este gratuită pentru toţi cei care doresc să descopere beneficiile concrete oferite de coachingul NLP atât la nivel personal, cât şi organizaţional.
Dacă în ultima vreme schimbările vă creează dificultăţi prin rapiditate şi amploare, acest workshop vi se adresează!

Despre COMPETENT CONSULTING SRL

Competent Consulting oferă consultanţă şi training în domeniul dezvoltării personale şi organizaţionale, folosind cele mai noi descoperiri din NLP şi inteligenţa emoţională pentru a asigura clienţilor săi avantaje asupra competitorilor şi obţinerea de efecte economice notabile prin investiţii minime. Deviza Competent Consulting este „Succesul dumneavoastră este profesia noastră”.
Competent Consulting
Mariana Bichiş – managing partener,
tel. (021)-688-7548, 0726-801-881, 0788-294-801
contact@competent.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/competent-consulting/identitatea-confera-putere-mai-ales-in-conditii-de-criza