Criza internationala si blocajul pietei imobiliare afecteaza si piata de lux din Romania

BUCURESTI - 15 octombrie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Criza financiara internationala precum, fluctuatiile valutare precum si blocajul din piata imobiliara, au dus la scaderea vanzarilor de produse si servicii de lux in perioada Iulie – Septembrie 2008. Scaderile se situeaza in intervalul 5-8% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Romanii cu posibilitati financiare sunt mai precauti in ceea ce priveste achizitia anumitor produse si servicii. Achizitii sunt amanate, nefiind absolut necesare iar pentru alte produse

Cele mai afectate segmente ale pietei locale de lux sunt:

-auto
-ceasuri
-accesorii (genti si articole de piele)
-mobilier si produse de design interior

Desi intrarea Ferrari si Bentley pe piata romaneasca anunta o crestere a vanzarilor de masini de lux, in opinia CPP, intrarea acestor marci a fost in primul rand una de imagine dar si in dorinta marcilor de a asigura servicii de cel mai inalt nivel clientilor existenti in Romania.

Unul din domeniile in care vanzarile nu par a fi afectate de factorii mai sus mentionati, este cel al bijuteriilor, romanii fiind constienti de siguranta investitiei in aur si pietre pretioase. Un alt domeniu neafectat este cel al calatoriilor si vacantelor de lux, romanii alocand bugete considerabile si in 2008. Aceasta tendinta este remarcata si la nivel international, destinatiile exotice inregistrand chiar cresteri ale cererilor de rezervari.

Previziunile noastre mentin aceste scaderi si pentru ultimele 3 luni ale 2009, CPP estimand o scadere a nivelului de vanzari de produse de lux si in perioada sarbatorilor, cu pana la 5-7% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.

Pe termen lung insa, investitiile in francize ale unor brand-uri celebre internationale s-au dovedit de succes. In continuare, CPP cauta sa identifice parteneri locali de franciza pentru o serie de brand-uri internationale care nu sunt inca prezente. Marci de lux care nu sunt inca prezente pe piata: Dolce Gabbana, Prada, Valentino, Yves Saint Laurent, Hermes etc (reprezentare prin franciza – magazine mono brand).

Un alt domeniu extrem de atractiv este cel al pietei de produse organice (bio), o serie de marci internationale fiind interesate de Romania. Este vorba despre supermarket-uri, restaurante si cafenele cu produse exclusiv organice.

Despre CPP MANAGEMENT CONSULTANTS LTD

CPP Management Consultants Ltd este singura companie de consultanta central si est europeana specializata in industria de lux. CPP actioneaza ca o interfata intre marile brand-uri de lux internationale si investitori locali privati sau institutionali, interesati in a dezvolta o afacere in acest domeniu. In aproape 4 ani de activitate, CPP a realizat numeroase evenimente de tip corporate dedicate educarii si informarii pietei cu privire la domeniile industriei de lux.
Oliver Petcu, Managing Director
0727 736 802 031 421 46 83
oliver@cpp-mc.com

office@cpp-mc.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/cpp-management-consultants-ltd/criza-internationala-si-blocajul-pietei-imobiliare-afecteaza-si-piata-de-lux-din-romania