NU-mi mai optimizez site-ul pentru că mi-e frica de Google ?

BUCURESTI - 25 august 2014

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, Media / Publicitate, Tehnologie, Retail, Internet

S-a dovedit deja că penalizările aplicate de algoritmii de indexare şi ranking ai motoarelor de căutare sau de către platformele ce găzduiesc reţele de socializare pentru spam şi supra-optimizare nu sunt o glumă.

NU-mi mai optimizez site-ul pentru că mi-e frica de Google ?
 Mesajul Google, prin ghidul său de calitate şi penalizările pe care le aplică în anumite situaţii, este să oferim utilizatorilor de internet pagini web corect şi onest optimizate, nu să nu le optimizăm deloc. 

Elena Ilie, specialist SEO

Mai devreme sau mai târziu, sub forma unor scăderi în volumul de trafic pe site sau a impactului posturilor de pe reţelele de socializare, apar efectele negative ale practicării strategiilor de promovare agresivă şi spamming.

Frica de penalizările Google pentru supra-optimizare şi spamming  a dus însă şi la situaţii opuse: site-uri de prezentare sau magazine online optimizate foarte puţin sau deloc şi promovare off site (link-building) care nu aduce niciun beneficiu.

Mesajul Google, prin ghidul său de calitate şi penalizările pe care le aplică în anumite situaţii, este să oferim utilizatorilor de internet pagini web corect şi onest optimizate, nu să nu le optimizăm deloc.

Am remarcat 2 aspecte în acest sens:

1. Webmasteri sau deţinători de site-uri care, în mod conştient, au ales să nu îşi optimizeze corect şi complet paginile web, pe baza unei strategii de cuvinte şi expresii cheie, la nivel de Meta Tag-uri (Title / Description) şi la nivel de conţinut textual de teamă sa nu fie penalizaţi de către Google, cel mai utilizat motor de căutare în România.

Aici intervine confuzia între optimizarea de bună calitate şi strategică pe de o parte, şi optimizarea exagerată, facută cu intenţia de a manipula algoritmii de indexare şi ranking.

2.  Aceeaşi webmasteri şi deţinători de site-uri au crezut că ar fi mai bine să-şi înscrie site-urile în câteva sute de directoare (ferme de link-uri care acum nu sunt agreate de către Google) cu mici texte personalizate, decât să construiască o campanie de link-building care să aducă backlink-uri naturale (prin articole de specialitate, branding şi strategii de fidelizare).

Aici vorbim de confuzia între un volum de backlink-uri obţinute în mod artificial şi backlink-urile obţinute în mod natural, ca efect al calităţii articolelor sau materialelor video informative şi utile, şi care contribuie şi la promovarea brandului, nu doar a produselor ori a serviciilor comercializate.

Concluzia: un site – catalog de prezentare sau magazin online – trebuie să fie optimizat şi promovat pe baza principiilor SEO clasice, adaptate la tipul şi domeniul de activitate, la ultimele update-uri Google şi la cerinţele utilizatorilor de internet.  

Despre Dezvoltare site SEO

Dezvoltare-site-seo.ro, marketing online de la A la Z: optimizare site şi promovare off site, webcopywriting, strategii de branding şi fidelizarea clienţilor, dezvoltare magazine online şi site-uri de prezentare.