Sfaturi SEO pentru evitarea penalizarii site-urilor de catre noii algoritmi de indexare Google

BUCURESTI - 8 mai 2012

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, Industrie, Internet

Specialistii ne avertizeaza si ne sfatuiesc, in acelasi timp, sa ne adaptam metodele de optimizare on site si off site la modificarile sistemului de indexare si clasificare al motorului de cautare Google, pentru ca site-urile noastre sa nu fie penalizate si descalificate din cursa catre pozitiile fruntase din prima pagina de rezultate a acestuia.

Daca avem un site optimizat deja si bine pozitionat, poate in primele 2 pagini de rezultate Google, o campanie de re-optimizare bine gandita si atent integrata pe site va fi bine-venita pentru ca site-ul sa fie pregatit pentru schimbarile algoritmilor de indexare. Va e teama poate, si pe buna dreptate, ca o re-optimizare va poate duce in jos cu cateva pozitii.

Daca strategia de re-optimizare va fi de fapt o actualizare treptata si logica a continutului site-lui (text / link-uri / meniuri / Meta Tags / imagini etc.) dupa ultimele directii in domeniul SEO, site-ul va inregistra fluctuatii usoare de 2-3 pozitii, dupa care se va stabiliza pe pozitii mai bune decat cele dinaintea campaniei de re-optimizare.

Este important de retinut ca o astfel de campanie SEO trebuie bine gandita si aplicata pe o durata mai lunga, de cel putin 2-3 luni, astfel incat robotii sa « digere » treptat aceste modificari.

Care sunt elementele pe care le avem in vedere atunci cand pregatim campania de re-calibrare a site-ului:

1. Meta Tag-urile  « title» si « description » : trebuie sa fie cat mai naturale, sa nu fie realizate pe formule integrate automat, si mai ales sa se evite repetarea inutila a expresiei cheie

2. Blocurile de continut textual construit in primul rand pentru motoare, de tipul « blah, blah, cuvant-cheie, cuvant-cheie, blah, blah, blah, cuvant-cheie, cuvant-cheie, blah, blah, blah… ». Este recomandata inlocuirea acestui tip de text optimizat, care avea efecte SEO in urma cu cativa ani, cu un continut textual natural optimizat, logic si util pentru vizitatorii site-ului.

3. Paginile ce au continut identic sau foarte asemanator, in sensul ca mai multe pagini din site promoveaza aceeasi expresie cheie, chiar daca vorbim de variatiuni ale acesteia sau de sinonime.  Robotii vor considera aceste pagini ca fiind o metoda de manipulare, prin care se incearca promovarea aceluiasi produs sub diverse « denumiri ». In acelasi timp este derutant pentru vizitatorii care vor naviga pe diverse pagini din site, inselati de sinonime si variatiuni pe aceasi tema. Astfel site-ul va pierde credibilitate.

4. Link-urile interne: reteaua de link-uri interne este importanta pentru a conferi site-ului coerenta si navigabilitate. S-a exagerat insa cu un numar mare de link-uri interne pe acesleasi cuvinte cheie si care trimit mereu catre aceeasi pagina.  A  crea link-uri care trimit in mod repetat la aceeasi pagina cu aceeasi ancora nu ajuta in SEO, si face ca site-urile sa arate spammy si manipulatoare. Mai interesant pentru vizitatori si corect pentru motoarele de cautare, este sa folosim in textul ancora o variatiune a expresiei cheie pe care se creeaza link-ul si care duce catre o pagina ce prezinta informatii noi si argumente.

5. Un alt aspect ce va fi considerat spamming si va fi penalizat de Google tine de footer-ele sarace in continut dar care sunt o aglomerare de linkuri. Aceste liste de link-uri, de obicei pe cuvinte si expresii fara logica nu sunt atractive nici pentru vizitatori.

6. Backlink-urile sunt importante pentru sustinerea si promovarea unui site, insa acestea pot avea consecinte negative grave daca nu suntem atenti la calitatea site-urilor ce trimit link-uri cate site-ul nostru. Un exemplu concret il constituie backlink-urile de pe site-uri penalizate. Foarte riscante sunt situatiile in care un site va promite inscrierea automata si rapida intr-o retea de site-uri despre care nu aveti informatii. De asemenea, repetarea link-urilor catre site in semnaturile la comentariile pe forumuri si bloguri nu este benefica din punct de vedere SEO si este un semn pentru Google ca se incearca promovarea unui site prin metode ne-naturale. De asemenea, link-urile reciproce intre site-uri sunt nocive si pot duce la penalizarea ambelor site-uri.

Despre Dezvoltare site SEO

Dezvoltare site SEO : precizie si spirit de inovatie pentru optimizarea si dezvoltarea site-urilor, strategii ingenioase de promovare,setari avansate pentru instrumentele de monitorizare a traficului.