TOP 3 tendințe în comerțul electronic în 2020. Iată cu ce trebuie să fie la curent antreprenorii în noul an

BUCURESTI - 23 ianuarie 2020

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, Retail, Internet

Te pregătești să îți dezvolți afacerea în mediul online? În caz contrar, ar trebui să știi că s-au estimat pentru anul 2021, nici mai mult și nici mai puțin de 4,8 miliarde de dolari rezultate în urma vânzărilor în toată lumea.

e-commerce

e-commerce

 Dezvoltarea procedurilor de plată online contribuie la consolidarea profitabilității în rândul afacerilor din mediul digital.  

Up Commerce

De altfel, companiile care adoptă strategii eficiente de marketing în comerțul electronic reușesc să își îmbunătățească rapid cifra de afaceri. Acest lucru se datorează, în principal, creșterii numărului de utilizatori în mediul digital. Spre exemplu, în anul 2017 au fost 1,66 miliarde de cumpărători online în întreaga lume. Se mai estimează și că acest număr va crește, atingând valoarea de 2,14 miliarde până în anul 2021. 

Ce tendințe trebuie să ai în vedere în 2020? 

1. Clienții vor cumpăra mai mult prin intermediul rețelelor de socializare 

Platformele sociale ocupă un rol extrem de important în economia globală. Este vorba despre posibilități mult mai ample, decât niște simple share-uri, postări ale fotografiilor sau interacțiuni cu alți oameni. De fapt, la momentul de față, multe canale sociale se transformă în mini motoare de căutare, deoarece s-a constat că un procent de 55% dintre cumpărătorii din mediul digital achiziționează un anumit produs direct prin postările brandului respectiv. 

Astfel, numeroase platforme de comerț electronic le oferă posibilitatea magazinelor online să vândă direct în cadrul paginilor lor sociale, prin intermediul link-urilor incorporate. Asta înseamnă că utilizatorii sunt conduși automat către pagina de produs, după ce au dat click pe acel link. 

2. Personalizarea produselor este o acțiune de succes în mediul digital 

Dezvoltarea platformelor de comerț electronic va atinge un nou nivel, prin personalizarea articolelor în funcție de fiecare consumator în parte. 

Multe magazine online se bucură de avantajele aduse de conținutul interactiv (așa cum sunt chestionarele și sondajele), spre a-și dezvolta produse complet personalizate, care să răspundă nevoilor sau cerințelor clienților lor. 

Pe baza datelor personale ale utilizatorilor, precum sunt istoricul de căutare, istoricul de achiziții online și vizitele pe diverse pagini web, brandurile își actualizează magazinele digitale, satisfăcând pe deplin interesele consumatorilor. Cercetările arată că aceștia cheltuiesc cu 48% mai mult atunci când beneficiază de o experiență de cumpărături personalizată. 

3. Opțiuni de plată flexibile pentru achizițiile semnificative 

În cazul în care produsele pe care le comercializezi online au prețuri destul de piperate, s-ar putea să te confrunți cu dificultăți în ceea ce privește atragerea de noi clienți, întrucât aceștia consideră că o astfel de achiziție poate fi o investiție riscantă. 

Una dintre tendințele prevăzute pentru anul 2020 se referă la opțiunile de plată flexibile pentru utilizatori, prin intermediul unor sisteme, precum: Afterpay, Final sau Affirm. 

Acest gen de servicii presupun distribuirea sumei totale de plată în rate egale, mai mici, pe parcursul unui anumit interval de timp, astfel încât achizițiile mari să devină mai avantajoase pentru consumatori. 

Așadar, tu de care dintre tendințele de mai sus vei ține cont în 2020? Dacă optezi pentru o platformă de comerț electronic de tip SaaS (Software as a Service), așa cum este  UpCommerce , vei uita de grijile legate de funcționalitățile necesare magazinului tău online.