Miscarea si recomandarile OMS

BUCURESTI - 8 aprilie 2020

Comunicat tip Produse / Servicii in Retail

Pentru ca #stamacasa nu inseamna ca trebuie sa evitam sa avem activitate fizica.

Fizioterapie

Fizioterapie

Pentru ca multi lucreaza de acasa, in aceasta perioada, Dr.Andreea Lupu va propune cateva miscari care sa va ajute sa puteti lucra fara a avea dureri de spate.

Organizatia mondiala a sanatatii ne indeamna sa facem exercitii acasa, fie ca ne alegem sesiuni online, fie ca punem muzica si dansam, fie ca folosim un video-game, fie ca sarim coarda sau facem exercitii pentru cresterea fortei musculare sau exercitii pentru echilibru.

Orice forma de miscare este buna, nu numai pentru articulatii, dar si pentru psihic.

Artroza  este o patologie foarte frecventa care apare inclusiv la adultii inca activi. Cel mai sigur mod de a antrena articulatiile este miscarea. Alegeti-va o forma de miscare potrivita varstei dumneavoastra si a mediului ambient.

Daca aveti bicicleta e momentul sa o stergeti de praf, sa dati umerasele la o parte, sa nu o mai folositi drept stativ si sa o puneti in sufragerie, in dormitor sau unde credeti dumneavoastra ca o puteti folosi, apoi sa dati drumul la muzica si sa pedalati. Chiar si 10 minute sunt binevenite.

Beneficiile bicicletei sunt nenumarate: antreneaza musculatura membrului inferior, este cea mai indicata forma de miscare pentru pacientii cu coxartroza si gonartroza. Este usor de folosit si la indemana. Nu o neglijati!

Nu aveti bicicleta? Nici o problema, putem improviza foarte usor pentru ca avem si alte metode de a antrena articulatiile membrului inferior.

Iata cateva exemple usor de folosit acasa pentru cei care nu au bicicleta:

- Stand in sezut pe scaun sau masa, executam flexii si extensii ale genunchilor. Executam pe rand cateva serii cu fiecare membru inferior si apoi cu ambele membre inferioare.

- Nu puteti face o flexie completa a genunchiului din cauza scanului care nu este indeajuns de inalt pentru a va permite miscarea pana la capat? Putem sa adaugam un alt exercitiu simplu. Avem nevoie de un scaun, pe care il asezam in fata noastra. Ne sprijinim cu mainile de spatarul scaunului, noi stam in ortostatism in spatele scaunului. Ramanem intr-un picior, iar pe celalalt il flexam si il extindem, ca in imaginea prezentata.

Vi se pare prea usor? Putem sa punem o greutate pe glezna si facem acelasi exercitiu.

Este foarte usor!

Asadar! Aerisim camera si ne apucam de exercitii!!!