Evolutia companiei EXIMTUR intre 2001 si 2005 si strategiile de dezvoltare pentru anul in curs

Cluj - Napoca - 29 mai 2006

Comunicat tip General in Turism

Avem placerea de a va expune o serie de informatii sintetice legate de evolutia companiei EXIMTUR in perioada 2001 - 2005 si cateva dintre directiile de dezvoltare avute in vedere pentru anul 2006.

Evolutia companiei EXIMTUR intre 2001 si 2005 si strategiile de dezvoltare pentru anul in curs

Va prezentam in cele ce urmeaza cifrele de vanzari realizate de compania Eximtur in anul 2005, precum si evolutia acestora in perioada 2001 – 2005.

Cifra totala de afaceri a evoluat pe parcursul acestor ani dupa cum urmeaza:
- in 2001 a fost de 16.255.678 RON, iar in 2002 de 27.834.843 RON, reprezentand o crestere de 171,23%.
- fata de 2002, in 2003 cifra de afaceri a fost de 38.554.413 RON; asadar, cu 138,51% mai mult.
- cresterea a continuat si in 2004, reprezentand 149,67% fata de anul precedent, adica 57.706.297 RON.
- iar anul 2005 a adus o noua crestere de 128,97% comparativ cu 2004, insemnand 74.426.308 RON.

La nivelul serviciilor, turismul intern a totalizat 4.910.084 RON in 2001, 7.319.317 RON in 2002 (o crestere de 149,07%), 9.917.040 RON in 2003 (cu 135,49% mai mult), 16.602.626 RON in 2004 (crestere de 167,42%), iar in 2005, 22.674.472 RON (deci cu 136,97% mai mult).

Turismul extern a insumat 1.636.088 RON in 2001, in timp ce anul urmator a adus o crestere de 173,92%: 2.845.527 RON. Anul 2003 a constituit o crestere de 186,12%, adica 5.296.008 RON. Pentru 2004 cifra a fost de 7.329.167 RON (crestere de 138,39%), iar pentru 2005 a fost de 11.583.623 RON (158,05% in plus fata de 2004).

Vanzarea de bilete de avion a avut ponderea cea mai importanta, si anume: 9.375.701 RON in 2001, 17.187.379 in 2002 (cu 183,32% mai mult), 22.507.613 RON in 2003, reprezentand o crestere de 130,95%. Cresterea a continuat in 2004, aducand o cifra de 32.258.969 RON (cu 143,32% mai mult). In fine, in anul 2005, vanzarea de bilete de avion a insumat 37.796.965 RON, cu 117,17% in plus.

Pe langa acestea, alte servicii au insumat 333.805 RON in 2001, 482.620 in 2002 (+ 144,58%), 833.752 RON in 2003 (+ 172,76%), 1.515.535 RON in 2004 (+ 181,77%), ajungand la 2.371.248 RON in 2005 (+ 156,46%).

Cresterea cifrei de afaceri oglindeste cresterea numarului de agentii proprii si a personalului, si invers. Astfel, in 2001, EXIMTUR avea 3 agentii si un personal de 23 de angajati. In 2002, numarul agentiilor a crescut cu unu, iar cel al angajatilor cu 7 (30 de angajati, deci cu 130,43% mai mult). In 2003 ia fiinta cea de a cincea agentie, iar echipa EXIMTUR insumeaza acum nu mai putin de 45 de membri (+ 150%). In 2004 numarul agentiilor ramane constant, dar echipa continua sa se extinda, ajungand la 56 de persoane (+ 124,44%). Anul 2005 a adus o crestere importanta, punand la dispozitia clientilor EXIMTUR inca doua noi agentii si o echipa de 80 de profesionisti (cu 142,86% mai mult).

Asadar, anul 2005 a adus companiei Eximtur o crestere generala de activitate de 29%, 2 agentii noi, 24 de oameni noi in echipa.
Cresterea generala de activitate se datoreaza consolidarii serviciilor catre clientii fideli si extinderii numarului de clienti Eximtur pe pietele noastre traditionale din Transilvania si Banat dar si cresterii cu peste 100% a activitatii agentiei noastre din Bucuresti, ca urmare a consolidarii echipei noastre locale.

Compania Eximtur a infiintat in toamna anului 2005 inca 2 agentii de turism proprii, in orasele Oradea si Timisoara (cea de-a doua agentie, in incinta Iulius Mall).
Infiintarea agentiei Eximtur Oradea se incadreaza in strategia generala a companiei noastre de dezvoltare a unei retele nationale de agentii de turism, care sa ofere clientilor nostri servicii complete de calatorie la standarde internationale.
Infiintarea agentiei Eximtur Timisoara Mall se datoreaza cresterilor importante de piata din zona Timisoarei si este un pionierat in domeniu in Romania, fiind una dintre putinele agentii operationale din tara care activeaza intr-un centru de acest tip. Programul de functionare al acestei agentii este conform programului Iulius Mall Timisoara, fiind astfel in masura sa oferim servicii clientilor inclusiv in zilele de sambata si duminica.
Eximtur detine in prezent 7 agentii proprii, in Cluj, Bucuresti, Timisoara(2), Oradea, Sibiu si Baia Mare si va deschide in anul 2006 inca 2 agentii, in Arad, din 1.06.2006 si cea de-a doua in Bucuresti, din 1.09.2006.
450 de agentii revand produsul Eximtur in intreaga tara.
Echipa Eximtur numara in prezent 83 de persoane.

Eximtur a lansat in toamna 2005 un site propriu nou, www.eximtur.ro, care beneficiza de optiuni de rezervare on line pentru toate serviciile oferite de firma si care ofera clientilor atat un volum extrem de mare de informatii de calatorie in tara si in afara tarii cat si posibilitatea de a se adresa Conducerii firmei direct, cu observatii, sugestii si reclamatii, astfel incat activitatea noastra sa fie cat mai transparenta si comunicarea cu clientii mai eficienta.

In ianuarie 2006, agentiile Eximtur din Cluj Napoca si Sibiu au fost selectate de catre compania aeriana Austrian Airlines ca partener strategic, odata cu decizia companiei de a dezvolta zboruri directe catre Viena din Sibiu si consolidarea celor deja existente din Cluj Napoca, Timisoara si Bucuresti.

Destinatiile principale de vacanta si calatorii de afaceri oferite in 2005 de Eximtur au fost :
Romania – (36% crestere fata de 2005), Grecia, Italia, Spania continentala, Austria, Mallorca, Canare, Croatia, Portugalia, Cuba, Tunisia, Egipt, alte tari din Asia si Africa, orase importante din Europa.

Compania Eximtur beneficiaza de certificarea sistemului propriu de management al calitatii conform standardului ISO 9001 : 2000 din aprilie 2004, toate agentiile Eximtur din tara sunt acreditate IATA pentru emitere bilete avion din stoc propriu, Eximtur este principalul agent din Romania pentru vanzari vacante si servicii externe operate de concernul World of Tui, Eximtur este al 3-lea agent din Romania din punct de vedere vanzari bilete de avion, ne-am pastrat si in anul 2005 pozitia de lider in circulatia turistica din Romania si operator principal pentru Litoralul romanesc al Marii Negre.

Pentru anul 2006 avem in vedere cresterea numarului de agentii proprii, consolidarea pozitiei de operator calatorii turistice in Romania, consolidarea departamentului nostru de turism de afaceri, sustinerea pe toate caile a ofertei noastre pentru Litoral Marea Neagra, cresterea volumului de vanzari bilete avion cu 30% fata de 2005 si dublarea cifrei de afaceri in sectorul calatorii externe, pentru care ne confruntam cu o crestere exponentiala a cererii in 2006.
In mod deosebit, Eximtur va consolida parteneriatul cu World of Tui in sectorul turism extern, cu marile lanturi hoteliere si operatori individuali din industria hoteliera romaneasca, precum si cu toate companiile aeriene prezente in Romania.

Lucia Nora Morariu
Presedinte EXIMTUR S.A.

Despre Eximtur S.A.

Înfiinţată în 1993, ca societate pe acţiuni cu capital privat, EXIMTUR a devenit în cei 13 ani de activitate una dintre cele mai importante agenţii de turism turoperatoare din România. Firma a investit nu numai în extinderea propriei sale reţele de agenţii de turism, ci şi în crearea unei reţele de parteneri puternice şi în creştere, într-o bună infrastructură de comunicare şi în pregătirea unei echipe tinere şi dinamice de specialişti.
Pentru date complete de contact accesati site-ul nostru sau sunati la numerele de mai jos.

Bucuresti: 021-315.87.11
Cluj-Napoca: 0264-433.569
Timisoara: 0256-492.958
Sibiu: 0269-245.508
Baia-Mare: 0262-222.395
Oradea: 0259-412.418
travel@eximtur.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/eximtur-s-a-/evolutia-companiei-eximtur-intre-2001-si-2005-si-strategiile-de-dezvoltare-pentru-anul-in-curs