1 2 3 4 5

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

BUCURESTI - 28 iulie 2011

Comunicat tip General in Afaceri

Programul Operaţional Sectorial pentru  Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013
Axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor”
Domeniul major de intervenţie 3.2. „Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajați pentru promovarea adaptabilităţii”
Titlul proiectului: „Condiţii mai bune de sănătate şi securitate la locul de muncă-CSSM”
ID proiect: 50944

"Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013" - "Investeşte în oameni!"

INFO WORLD este în proces de implementare a  proiectului cu titlul „Condiţii mai bune de sănătate şi securitate la locul de muncă – CSSM” , Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane  2007- 2013" - "Investeşte în oameni!”

Proiectul are o durata de implementare de 18 luni, respectiv iunie 2010 - noiembrie 2011. Bugetul total al proiectului este de 807 934.00 lei. Asistența financiară nerambursabilă este de 807 934.00 lei.

Obiectivul general al proiectului îl constituie asigurarea unor condiţii mai bune de muncă şi reducerea riscului de producere a accidentelor şi bolilor profesionale pentru angajaţii din domeniul activităţilor de realizare a soft-ului la comandă (software orientat client).

Asigurarea unei mai bune sănătăţi şi securităţi la locul de muncă (SSM) şi crearea unei culturi de SSM bazată pe managementul riscului în cadrul firmei, sunt principalele efecte pozitive pe termen lung ale proiectului.

Unul dintre principalele obiective ale proiectului, respectiv dezvoltarea competenţelor unui numar de 165 angajaţi prin desfăşurarea a 10 programe de formare privind asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă. În vederea atingerii acestui obiectiv, s-au desfășurat o serie de cursuri care sunt premergătoare organizării  programelor de formare privind asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă, respectiv:  Formator, Managementul Stresului, Management al sistemelor de management de mediu, Auditor al sistemelor de management de mediu, Specilist în Securitate și sănătate în muncă, Inspector în sanatate și securitate în muncă, urmând ca în perioada următoare  să se desfășoare cursul de Conducere defensivă.

 În perioada Octombrie 2010 – Iunie 2011 s-au finalizat următoarele cursuri de formare profesională:

    - FORMATOR, număr persoane instruite: 15

    - MANAGER AL SISTEMELOR DE MANAGEMENT DE MEDIU, număr persoane instruite: 15

    - AUDITOR AL SISTEMELOR DE MANAGEMENT DE MEDIU, număr persoane instruite: 6

    - MANAGEMENTUL STRESULUI, număr persoane instruite: 15

    - SPECIALIST ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII ȘI SĂNĂTĂȚII ÎN MUNCĂ, număr de persoane intruite: 4

    - INSPECTOR ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII ȘI SĂNĂTĂȚII ÎN MUNCĂ, număr de persoane instruite: 4

    - MANAGEMENTUL MEDIULUI – număr persoane instruite : 168

În perioada următoare se va desfășura cursul de Conducere defensivă la care vor participa un număr de 114 cursanți, angajați ai companiei ce folosesc mașini în interes de servciu.

În perioada Iulie – Octombrie 2011 se vor desfășura o serie de cursuri interne la care vor participa toți angajații companiei înregistrați în grupul țintă al proiectului. Aceste cursuri vor fi susținute de către angajați ai companiei (lectori) care au participat la cursurile de formare profesională organizate în perioada octombrie 2010-martie 2011, respectiv:

    - MANAGEMENTUL STRESULUI, număr de participanți: 165 angajați ai companiei

    - cadrul legislativ În domeniul SSM, num ăr de participanți: 165 angajați ai companiei

    - prevenirea bolilor profesionale, număr de participanți: 165 angajați ai companiei

De asemenea, dezvoltarea cadrului organizatoric intern al companiei şi informarea tuturor angajaţilor săi cu privire la regulile de asigurare a sănătăţii şi securităţii muncii va fi asigurată prin elaborarea de proceduri, achiziţionarea de echipamente necesare angajaţilor şi organizarea unei campanii interne de informare. În acest scop, compania a demarat un proces de evaluare a locurilor de muncă, de evaluare a riscurilor de accidente și boli profesionale.

În luna iunie 2011 s-a finalizat studiul de evaluare a riscurilor de accidente de muncă și boli profesionale, climatul la locul de muncă cât și identificarea echipamentelor individuale de protecție necesare pentru locurile de munca considerate vulnerabile sau cu risc.

Proiectul îşi aduce contribuţia şi la realizarea obiectivelor Axei prioritate 3 (care îşi propune, printre altele, promovarea flexisecurităţii şi adaptabilităţii), prin adoptarea de către firmă a unui set de proceduri şi regulamente cu privire la asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă.

Prin formarea şi informarea angajaţilor, prin asigurarea respectării cadrului legislativ de către companie şi prin creşterea gradului său de adaptabilitate şi al angajaţilor săi la piaţa muncii, proiectul contribuie şi la îndeplinirea obiectivului general al POSDRU, şi anume dezvoltarea capitalului uman şi creşterea competitivităţii.

Egalitatea de șanse va fi asigurată prin facilitarea accesului la programele de formare și la activitățile proiectului a tuturor angajaților, indiferent de etnia, grupul minoritar sau categoria dezavantajată din care fac parte.

Accesul la cursurile de formare este GRATUIT datorită cofinanţării oferite de FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Pentru mai multe informații despre acest proiect, vă rugăm să ne vizitați la adresa www.infoworld.ro secțiunea Proiecte EU/CSSM

 

Persoană de contact : Dorina Mancilă

Manager de proiect

Tel: 021 243 05 90 / Fax: 021 243 05 78

Email: office@infoworld.ro

http://www.infoworld.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/expert-events-conference-consulting-srl/fondul-social-european5