Şcolile particulare din România îşi oferă ajutorul pentru implementarea învăţământului online în sistemul public

Craiova - 12 mai 2020

Comunicat tip General in Administratie Publica, Educatie / Cultura, Finante / Contabilitate

Școlile particulare din România invită Guvernul României la dialog deschis și la crearea unui parteneriat constructiv pentru îmbunătățirea imediată a sistemului național de învățământ.

Sprijin pentru scolile publice

Sprijin pentru scolile publice

 “Este momentul cel mai potrivit pentru a arăta contribuția școlilor particulare la inovarea în educație și la felul în care putem să ne uităm spre viitorul educației din România cu speranță. Există perioade când avem nevoie de sprijin pentru a putea deveni mai puternici împreună. Aceasta este una dintre ele: împreună pentru toți elevii din România”  

Elena Lotrean, Lider al Grupului de lucru Educație al Coaliției pentru Dezvoltar

Reprezentanții școlilor particulare au trimis o solicitare primului ministru, Ludovic Orban, cu o invitație de a crea un dialog real între aceste instituții și Guvernul României. Acum, când învățarea online devenit obligatorie și pentru școlile de stat, semnatarii acestei scrisori, reprezentanți ai școlilor particulare vin cu soluții. Concret, își pun la dispoziție, în mod gratuit, resursele umane, de know-how și de infrastructură, pentru a furniza training/consiliere în vederea implementării cât mai rapide, în sistemul public, a învățământului online. 

Încă de la închiderea școlilor multe dintre aceste instituții au continuat predarea online, și-au pregătit profesorii și și-au adaptat resursele ca să răspundă provocărilor învățării la distanță. 

“Au trecut 40 de zile de când am fost nevoiți să suspendăm cursurile în unitățile particulare de învățământ. În această perioadă reprezentanții școlilor împreună cadrele didactice au depus toate eforturile pentru a continua activitatea didactică în mediul online. Am greșit, am învățat, am îmbunătățit, ne-am adaptat noului context astfel încât elevii și preșcolarii noștri să beneficieze de continuitate, de interacțiune cu profesorii și cu colegii, să beneficieze de sprijinul nostru. Ne dorim în aceeași măsură ca în această perioadă autoritățile împreună cu reprezentanții școlilor particulare să găsească soluții pentru a asigura continuitate segmentului privat din sistemul național de învățământ preuniversitar”, Christian Comșa, Președintele Asociației Școlilor Particulare.

“Încă de la începutul crizei generate de Covid 19, noi am pus la dispoziția celorlalte școli toate materialele de comunicare și planificare a învățării de la distanță. Acum oferim ateliere practice profesorilor care vor să învețe concret cum să predea online, cum să își transforme resursele, cum să comunice cu elevii lor, etc. Alături de celelalte școli private ne oferim experiența și cunoașterea pentru a sprijini Ministerul Educației în dezvoltare programul de pregătire a profesorilor pentru învățarea virtuală”, spune Diana Segărceanu, director executiv Avenor College. 

Pe 15 mai starea de urgență se încheie însă școlile din România rămân închise. Reprezentanții școlilor particulare solicită Guvernului să ia în considerare adoptarea de urgență a unor măsuri de sprijin pentru traversarea acestei perioade în care activitatea lor rămâne limitată la mediul online. 

Sistemul de învățământ particular din România cuprinde 1.100 unități de învățământ – 15% din unitățile de învățământ din România -  în care studiază peste 150.000 de elevi și în care predau peste 19.000 cadre didactice. Școlile particulare din România au o contribuție directă și indirectă în economie de 3 miliarde de lei pe an. 

Inițiatorii acestui demers sunt:

Christian Comșa, Președintele Asociației Școlilor Particulare

Elena Lotrean, Lider al Grupului de lucru Educație al Coaliției pentru Dezvoltarea României

Cătălin Viorel Nan, Federația Națională a Părinților

Ruxandra Mercea, Transylvania College Cluj

Diana Segărceanu, Avenor College

Alina Cristiana Cîrjă, Liceul Româno-Finlandez București

Cristina Catană Bucă, Școala Româno-Britanică Craiova

Ionica Paraschiv, Școala Româno-Britanică Suceava

Ornela Anghel, Școala Primară Jules Verne Brașov

Oana Albu, Paradis International College

Despre Asociația Română a Tinerilor cu Inițiativă

Asociatia Romana a Tinerilor cu Inițiativă, prin Școala Româno-Britanică, s-a alăturat acestui demers, fiind implicati in comunitatile locale de peste 17 ani. Din 2016 ARTI a dezvoltat conceptul de Scoala Româno-Britanică drept model educațional replicabil în comunitățile mici și la nivelul școlilor publice cu scopul de a crește calitatea sistemului de învățământ românesc. Încă din 01 mai 2020, am pus la dispozitie, gratuit, tuturor învățătorilor din școlile publice, platforma online.scoalabritanica.ro, precum și un call center dedicat acelor profesori care întâmpină dificultăți în utilizarea noilor tehnologii. ARTI este și inițiatorul Clusterului EDUTIC, singurul cluster de acest tip din România, ce îți propune dezvoltarea, începând cu anul 2021, a Centrului Național de Cercetare-Dezvoltare TIC în Educație.