Scurt metraje remarcabile la Future Shorts

BUCURESTI - 19 februarie 2009

Comunicat tip General in Arta & Entertainment

Copilul rebel al festivalurilor de film aduce în fiecare lună pelicule de excepţie şi petreceri avangardiste. Dragostea în toate formele ei ne încălzeşte iarna şi pregăteşte primăvara pe 21 februarie, într-o sesiune de scurt metraje de excepţie, premiate la Sundance, BAFTA şi Golden Palm. Competiţia Future Shorts, susţinută de Vodafone România, este deschisă până în luna iulie şi oferă tinerilor cineaşti şansa de a-şi prezenta lucrările în peste 25 de ţări.

Festivalul internaţional de scurt metraje Future Shorts, adus în România de Asociaţia ORICUM şi Feeder.ro, în parteneriat cu Vodafone România, revine în luna februarie cu o colecţie de filme scurte având ca temă relaţia complicată şi mereu schimbătoare dintre dragoste şi sex. La afterparty, atmosfera va fi susţinută de un DJ de renume, Electric Brother.

Cele trei săli de la Galeriile ArtExpo, Teatrul Naţional din Bucureşti, vor fi rezervate sâmbătă de la orele 20.00, unei infuzii de scurt metraje excepţionale din întreaga lume. Spectatorii au ocazia unică de a vedea pelicula suedeză câştigătoare la Sundance 2009. Este vorba despre 'Lies', în regia lui Jonas Odell, în care se împletesc trei poveşti fascinante şi perfect adevărate despre minciună. Va mai rula şi un alt scurt metraj ultra-premiat la festivalurile internaţionale de gen, “Zhanxiou Village”, al chinezului Kaige Chen, care aruncă o privire emoţionantă înspre descoperirea filmului de către un tânăr neobişnuit.

Iar dacă sunteţi curiosi să urmăriţi din umbră 16 femei care privesc absorbite “Romeo şi Julieta”, sau dacă vreţi să aflaţi ce discuţie au doi soţi despre aventuri fugare, nu trebuie să rataţi întâlnirea cu Future Shorts din luna februarie.

Dupa scurt metraje, muzica bună îşi reintră în drepturi la afterparty. „Maestrul de ceremonii” este fostul membru NSK, Electric Brother. Influenţele muzicale ale artistului variază de la muzica tradiţională la dub şi de la jazz rock-ul anilor ’70 la muzica clasică contemporană. Electric Brother a compus piese pentru coloana sonoră a mai multor filme de scurt si lung metraj, între care Marfa şi banii sau Furia.

Cinefilii pot urmări producţii valoroase marca Future Shorts şi conţinut exclusiv direct pe telefonul mobil, prin Vodafone live!. Festivalul îşi propune să redefinească experienţa cinematografică prin modalităţi inedite de promovare şi distribuire internaţională a filmelor româneşti înscrise în competiţie. Regizorii români şi tinerii aspiranţi la acest statut sunt invitaţi să-şi înscrie producţiile pe site-ul www.futureshorts.ro, la una dintre cele două secţiuni ale competiţiei Future Shorts, „Cursa pe bandă” sau „Cursa mobilă”.

Filmele proiectate la Bucureşti vor ajunge şi la Timişoara (27 februarie), Cluj (6 martie) şi Iaşi (10 aprilie).

Biletele pentru evenimentul de sâmbătă, 21 februarie, ora 20.00, se cumpără direct la intrarea în sala ArtExpo a TNB. Preţul unui bilet este de 20 RON şi oferă acces la programul întregii seri - proiecţie si after-party.

Despre Future Shoprts

Future Shorts este adus în Romania de Asociatia ORICUM şi Feeder.ro, în parteneriat cu Vodafone România.

ORICUM este o organizaţie tânără care are încredere în potenţialul creativ al românilor. Prin iniţiativele pe care şi le-a asumat în domeniul industrilor creative, şi-a propus să facă din România centrul regional al creativităţii şi inovaţiei. În prezent, proiectele principale pe care ORICUM le desfăşoară sunt, alături de Future Shorts, Filter Design Festival - cea mai importantă manifestare organizată a designului în Romania şi MentorshipNet - un cadru de interacțiune între învățăcei (mentee) şi profesioniști (mentori) din diverse domenii de interes.

Feeder este 'agenţia de ştiri a naţiunii alternative', un site construit pe platforma de blog ce publică, de mai bine de 4 ani, ştiri şi articole din zona urbană, evenimente alternative, sporturi extreme, muzică electronică, publicitate, design, tehnologie, internet etc. Din decembrie 2007 oferă vizitatorilor site-ului şi o reţea de socializare proprie (feederro.ning.com), care are, în acest moment, peste 800 de membri.

Vodafone România, divizie a Vodafone Group Plc., avea 9.649.709 de clienti, la 31 decembrie 2008. Vodafone este cel mai mare grup de telecomunicatii mobile din lume, cu divizii in 27 de tari pe cinci continente si peste 40 de retele partenere in intreaga lume. La 31 decembrie 2008, Vodafone avea 289 milioane de clienti in intreaga lume.

Mai multe informaţii puteţi afla de la alina@futureshorts.ro sau de pe site-ul www.futureshorts.ro.