Tot mai multe companii din Romania recruteaza pe LinkedIn

BUCURESTI - 13 iunie 2016

Comunicat tip Produse / Servicii in IT&C, Media / Publicitate, Tehnologie

In ciuda faptului ca Facebook inregistreaza o crestere constanta a numarului de utilizatori din Romania, un studiu publicat de Mediafax in anul 2015 a remarcat o crestere de 14% a numarului de utilizatori LinkedIn fata de anul precedent

LinkedIn, cea mai importanta retea sociala profesionala din lume, este tot mai utilizata de catre brandurile importante din Romania in procesul de recrutare al angajatilor.  

Cu aproape 2 milioane de utilizatori romani la inceputul anului 2016, LinkedIn devine un concurent important chiar si pentru cea mai populara retea sociala, Facebook, care numara peste 8 milioane de conturi in Romania. 

Marele avantaj al platformei LinkedIn consta in faptul ca faciliteaza relatia dintre utilizatori pe doua planuri profesionale: B2B (intre diferite tipuri de business-uri) si B2C (intre branduri si angajati sau potentiali angajati).
De asemenea, este important de mentionat faptul ca LinkedIn este o platforma care poate fi utilizata gratuit, dar care dispune si de o componenta Premium, cu beneficii extra, folosita mai ales de oamenii de HR in procesul de recrutare. 

In ciuda faptului ca Facebook inregistreaza o crestere constanta a numarului de utilizatori din Romania, un studiu publicat de Mediafax in anul 2015 a remarcat o crestere de 14% a numarului de utilizatori LinkedIn fata de anul precedent.

Astfel, in timp ce 92% dintre participantii la studiu au raspuns ca detin un profil de Facebook, 75% dintre respondenti erau inregigrati pe LinkedIn. Aceste cifre nu reflecta doar rapiditatea cresterii LinkedIn fata de Facebook, ci denota si o concurenta tot mai accentuata intre aceste doua retele sociale. 

Desi doar o treime din totalul romanilor angajati cu carte de munca detin un profil de LinkedIn in acest moment, se estimeaza ca importanta platformei va creste considerabil in urmatorii ani, urmand sa depaseasca site-urile de recrutare din Romania.  Conform lui Ciprian Susanu, specialist in Marketing Online, companiile isi pot creste popularitatea si pot implementa campanii de recrutare  eficiente nu doar contra cost, prin intermediul LinkedIn Ads, ci si gratuit, printr-o prezenta activa pe grupurile de LinkedIn.

”Grupurile de pe LinkedIn nu sunt un simplu gimmick, ci mai degraba o facilitare a comunicarii si a cresterii gradului de recunoastere de catre public a paginii. Exista grupuri publice si grupuri private. In vreme ce pe grupurile publice, comunicarea poate fi facuta sub forma unor comunicate de presa, informative si obiective, pe grupurile private, brand-ul poate comunica lucruri mai apropiate de interesul celor cu care vorbeste. Astfel, poate posta articole relevante pentru acele persoane din grup, raportate, insa, si la specificul brand-ului”, a declarat Ciprian Susanu

Asadar, cu un numar de utilizatori in continua crestere si cu o piata a muncii tot mai deschisa catre promovarea online, se estimeaza ca LinkedIn va deveni in scurt timp un instrument vital de marketing si de recrutare pentru companiile din Romania.