Cum se pot salva peste 150 de zile din munca de recrutare folosind mediul online?

BUCURESTI - 11 octombrie 2011

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, Retail, HR

Compania Dedeman a salvat in perioada ianuarie - august 2011 peste 150 de zile de munca, prin importul automat al CV-urilor in baza de date si actualizarea automata a profilelor candidatilor. Cum a fost posibil, impreuna cu rezultatele detaliate, cititi in continuare pe larg.

Cum se pot salva peste 150 de zile din munca de recrutare folosind mediul online?
 Mediul online e cel care permite automatizarea multor task-uri de rutina, dar care trebuie totusi indeplinite in cadrul procesului de recrutare. Printre acestea, cele mai mari consumatoare de timp sunt introducerea manuala a CV-urilor in baza de date si actualizarea informatiilor despre candidati. Folosirea unei pagini de cariere online integrata cu software-ul de recrutare utilizat este o solutie simpla si eficienta.  

Mihai Stanca, Managing Partner HR Sincron

In aprilie 2010, compania Dedeman – detinatoare la acel moment a 18 magazine tip DIY - a decis sa imbunatateasca performanta procesului de recrutare utilizand solutia Sincron – software de recrutare.

2011 a adus rezolvarea a 2 mari “puncte nevralgice” identificate anterior, si anume: introducerea manuala a CV-urilor in baza de date si actualizarea manuala a informatiilor din CV-uri. Orice recrutor simte ca aceasta operatiune, efectuata manual, necesita prea mult timp, atat pentru introducerea initiala a datelor cat si pentru actualizare ulterioara, fiind in plus rutiniera.

Sincron a venit cu solutii de automatizare a introducerii CV-urilor in baza de date si de actualizare cu un minim de timp si resurse a tuturor contactelor din baza de date.

 

Rezultatele pe perioada ianuarie – august 2011 sunt:

1). Peste 40% din miile de noi CV-uri introduse in baza de date au fost importate AUTOMAT din sursele online, echivaland cu reducerea costurilor cu peste 100 de zile de munca ale unui recrutor.

2). Cateva mii de candidati din baza de date si-au actualizat singuri profilul, echivaland cu reducerea costurilor cu peste 40 de zile de munca ale unui recrutor.

CUM?

Printr-o importanta mai mare acordata sursei de recrutare online & crearea unei pagini de cariere online, interconectata cu Sincron – software de recrutare.

Pentru a utiliza mai bine sursa de recrutare online, Sincron a gasit solutia de a dezvolta pentru clientii sai pagini de cariere online, care pot fi integrate cu site-urile deja existente sau pot fi create independent, daca nu exista site de companie.

Echipa Sincron a adaptat si implementat solutia conform nevoilor Dedeman. Pagina de cariere din cadrul site-ului www.dedeman.ro devine principalul punct de intrare a CV-urilor primite online direct in baza de date cu candidati, administrata prin solutia Sincron. Orice candidat intra pe aceasta pagina, isi creaza un cont apoi introduce informatiile personale intr-un sablon de CV care este legat, prin intermediul Sincron – software de recrutare, direct la baza de date a companiei.

Automatizarea importului de CV-uri in baza de date se poate extinde si la alta importanta sursa online de colectare a CV-urilor, care este de obicei o adresa de email cu notorietate, tip cariere@numecompanie.ro . Candidatii care scriu pe aceste adrese sunt redirectionati catre pagina de cariere online, unde isi vor introduce CV-ul direct in baza de date. De asemenea, exista solutii tehnice prin care nici CV-urile colectate de pe diverse site-uri de recrutare nu mai trebuie introduse manual.

Baza de date cu CV-uri poate fi actualizata mult mai rapid folosind mediul online si aceeasi pagina de cariere. Direct din aplicatia Sincron se pot trimite automat emailuri cu cereri de actualizare a profilului catre toti candidatii. Acestia sunt directionati prin email catre pagina de cariere online a companiei, de unde profilul actualizat de catre candidat este importat direct in baza de date Sincron. Efortul recrutorului de actualizare a sute sau mii de profile este transferat candidatilor, salvand timpul alocat fiecarei verificari individuale si actualizarii manuale in sistem.

In plus fata de functionalitatile descrise mai sus, pagina de cariere online mai are si rol de portal propriu de recrutare, contribuind la constructia employer branding-ului intr-o maniera profesionista.

Utilizarea mediului online ca sursa de recrutare  a avut rezultate foarte bune in cazul Dedeman. Astfel, pe perioada 1 ian. – 8 aug. 2011, raportul extras din baza de date HR Sincron indica urmatoarele cifre: 3.863 CV-uri primite pe pagina de cariere; 2.824 candidati veniti de pe site-urile de job-uri; 8.259 CV-uri introduse manual. Din totalul acestor cca. 15.000 de CV-uri nou introduse in baza de date, aproape 50% au fost importate automat, adica cele primite pe pagina de cariere si pe site-urile de job-uri; 25% din totalul CV-urilor noi au venit din pagina de cariere de pe site-ul www.dedeman.ro, iar peste 3.000 de candidati si-au actualizat singuri profilul.

Aceste reduceri de costuri vin sa confirme utilitatea solutiei Sincron - software de recrutare, la alegerea careia au mai contribuit si celelalte beneficii oferite, cum ar fi: crearea unei baze de date unificate, pe care toti utilizatorii o pot accesa simultan, gasind rapid CV-urile (baza de date cu acces concurential); cautarea candidatilor dupa anumite criterii; reducerea termenelor de recrutare.

Despre HR Sincron SRL

HR Sincron este o companie romaneasca specializata in dezvoltarea de solutii software dedicate managementului proceselor de HR. Compania ofera doua solutii principale: Sincron – software de recrutare, dedicata procesului de recrutare in companii si in agentiile de recrutare si leader pe piata solutiilor de recrutare din Romania, si Helper, care gestioneaza procesele de training si evaluarea performantei.

Datorita know-how-ului extensiv acumulat in domeniul resurselor umane, clientii nostri beneficiaza de consultanta si adaptarea solutiilor in functie de nevoile specifice si de o echipa tehnica capabila sa inteleaga si sa rezolve probleme complexe.

Diferentiatorul companiei il reprezinta expertiza detinuta in procesele de HR, ce provine din numeroasele implementari de anvergura in domenii diverse: retail, auto, asigurari, telecomunicatii, utilitati, FMCG, petrol, agentii de recrutare si executive search.

Portofoliul de clienti include:

Companii: Dacia Group Renault, Renault Technologie Roumanie, Romtelecom, Germanos Telecommunications Romania, Kaufland Romania, Dedeman, Obi, Albalact, Titan SA, GDF Suez, Groupama, Generali Asigurari, WNS, Celestica, InCrys.

Agentii de recrutare: HART Human Resource Consulting, Stein & Partner, Excon Consultanta, BCL Group, Consulteam, Humangest, Brainer Consulting, Smart Management Agency.

Lansata in 2006 in cadrul Senior Software, HR Sincron e din 2007 o companie independenta, parte din grupul de firme Senior Group.