Care sunt trendurile anului 2019 pentru piata autohtona de mobila din lemn masiv

BUCURESTI - 7 ianuarie 2019

Comunicat tip General in Arhitectura / Design

Ca orice previziune timpurie in domeniul comertului, pentru noul an, intuirea tendintelor viitoare se face prin raportare la anul anterior. Practic, deseori vorbim de o continuare a trendurilor deja existente, dar intr-o noua interpretare.

AlbertaCasa.ro

AlbertaCasa.ro

Astfel, trendurile anului 2019 pentru piata de mobila din lemn masiv se anunta a fi similare cu cele ale anului 2018, conform specialistilor Home & Deco. Iar pentru a dezvolta acest subiect, am stat de vorba cu reprezentantii magazinului online Alberta Casa.

Iata, in continuare, cateva impresii avizate ale acestora cu privire la perioada imediat urmatoare, luand in considerare comportamentul recent al cumparatorului si balanta cerere-oferta de pe piata de mobila din lemn masiv din Romania.

Romania va continua sa fie un jucator important in productia de mobila din lemn masiv
Desi suntem obisnuiti cu preconceptiile conform carora ,,Romania nu mai e ce-a fost odinioara’’, fiind tentati sa consideram ca majoritatea industriilor sunt la pamant, iar cele mai multe bunuri si produse se importa, in realitate tara noastra se descurca admirabil la productia de mobila din lemn masiv.

Exista companii autohtone private care produc astfel de piese de mobilier in volume mari pentru comertul intern. In plus, branduri de top la nivel international, precum Ikea, colaboreaza cu fabrici romanesti pentru a produce in masa piese de mobilier destinate exportului.

Mai mult decat atat, exista companii din Romania suficient de evoluate care sa lucreze preferential, executand doar piese de mobila din lemn masiv unicat, realizate exclusiv la comanda. In definitiv, indiferent ca ne referim la ,,jucatori’’ locali, regionali, nationali sau internationali, Romania se poate lauda cu destule companii producatoare de mobila, pe toate segmentele de pret.

Stilul clasic revine incet, dar sigur
Desi in ultimii 4-5 ani clientii romani si-au manifestat un interes aparte pentru mobila din lemn masiv lucrata in stil minimalist, mai precis in stil nordic, incepand cu anul 2018 acestia au inceput sa-si reorienteze atentia catre piesele de mobilier cu design clasic. In timp ce stilul clasic se evidentiaza prin forme robuste si impunatoare, oferind variante extinse de produse, precum o biblioteca generoasa si multi-compartimentata, stilul nordic consta in linii simple si forme geometrizate, materializandu-se in produse minimaliste – adica restranse ca intindere si compartimentare, ceea ce nu este intotdeauna si cea mai utila alegere.

In orice caz, magazinele de mobila din lemn masiv, pentru a reusi sa existe pe piata, trebuie sa se alinieze la ambele trenduri, detinand o gama cat mai larga de produse, care sa satisfaca orice gusturi. Spre exemplu, alaturi de stilul clasic si cel minimalist, designul industrial capata in paralel amploare in ceea ce priveste tendintele de amenajare interioara.

In 2019, stocurile efective de mobila din lemn masiv vor inceta sa existe
Cu alte cuvinte, clasicele magazine cu sute de produse pe stoc vor fi inlocuite de magazine online, expozitii ocazionale, cataloage de prezentare si showroom-uri. Acest lucru este cat se poate de optimist, intrucat in felul acesta vor fi evitate atat necesitatea unui spatiu de depozitarea vast si costisitor, cat si riscul ca mobila deja fabricata (existenta pe stoc) sa nu se vanda la timp si sa se demodeze prafuindu-se in depozit. Altfel spus, in anul 2019 va prima tot mai mult mobila din lemn masiv la comanda: clientul analizeaza, alege si comanda, urmand sa primeasca produsul intr-un anumit interval de timp.

Retailul specializat va face diferenta
Desi piata de retail in materie de mobila din lemn masiv din Romania este foarte fragmentata, existand inclusiv hipermarketuri, supermarketuri si discounteri ce comercializeaza astfel de piese de mobilier, in anul 2019 calitatea va face diferenta. Numai un magazin specializat va putea furniza piese de inalta calitate, iar romanii s-au convins de acest lucru dupa ce in ultimii ani si-au luat tot felul de tepe cu produse ''no name''.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/iagency/care-sunt-trendurile-anului-2019-pentru-piata-autohtona-de-mobila-din-lemn-masiv