Cauti o agentie SEO? Iata ce ar trebui sa stii

BUCURESTI - 17 iulie 2018

Comunicat tip Produse / Servicii in Internet

In ultimii ani, SEO a devenit un domeniu extrem de complex. In fapt, in momentul de fata reprezinta una dintre cele mai importante componente ale unei strategii de marketing online eficiente, aspect care a contribuit la evolutia sa impresionanta. Totodata, agentiile care ofera astfel de servicii au fost nevoite sa se adapteze la cerintele motoarelor de cautare, pentru a putea obtine rezultate.

iAgency.ro

iAgency.ro

Astfel, activitatea de SEO s-a schimbat considerabil, bazandu-se astazi si pe analiza business-ului clientului, identificarea profilului clientilor si realizarea celor mai bune mesaje pentru acesta.etc. Iata cum ar trebui sa debuteze o colaborare cu o agentie SEO adaptata la cerintele actuale:

1.  Intelegerea obiectivelor de business ale clientului
O agentie SEO care este la current cu cele mai noi schimbari ale motoarelor de cautare, se diferentiaza de competitie inca de la inceputul colaborarii. Pentru a demara activitatea propriu-zisa, aceasta trebuie sa inteleaga care sunt obiectivele de business ale clientului si cum isi doreste acesta sa se concretizeze investitia sa in serviciile SEO. In general, majoritatea companiilor isi doresc aceleasi lucruri: sa obtina pozitii de top in Google, adica sa aiba o vizibilitate mai mare, sa aiba trafic targetat si sa isi imbunatateasca brand awareness-ul. In cele din urma, acestea conduc catre cresterea ratei de conversie si a vanzarilor.

2. Realizarea unui audit SEO complet
Auditul reprezinta analiza completa a site-ului, prin care agentia SEO isi propune sa identifice punctele slabe si punctele forte ale website-ului tau. Acesta trebui sa vizeze urmatoarele elemente:

a) Meniul de navigare, layout-ul si structura URL-urilor
Modul in care este structurat un site este primul aspect care influenteaza in mod direct experienta utilizatorului. Din acest motiv, atat pozitiile din Google, cat si ratele de conversie sunt conditionate de elementele meniului de navigare. Un site user-friendly va ajuta utilizatori sa ajunga la continutul dorit in cel mai scurt timp posibil, in timp ce o navigare greoaie ii va determina sa paraseasca site-ul in favoarea competitorilor. Google isi doreste sa ofere utilizatorilor sai o experienta de calitate, motiv pentru care algoritmii sai tin cont de metrici precum timpul petrecut de utilizatori pe un site sau numarul de pagini accesate.

b) Sitemap-urile
Exista doua tipuri de sitemap-uri, iar ambele au un rol bine definit. Sitemap-urile HTML sunt dedicate utilizatorilor, fiind o ,,harta” cu linkuri cu ajutorul careia acestia pot naviga mai usor pe website. Pe alta parte, sitemap-urile XML sunt realizate pentru a-l ajuta pe Google sa inteleaga mai usor structura website-ului si sa ii indexeze paginile. Dintr-un anumit punct de vedere, am putea spune ca cele din urma sunt mai importante, insa este recomandat ca fiecare site sa le aiba pe ambele.

c) Continutul
Unul dintre aspectele pe care o agentie SEO trebuie sa il abordeze in Audit este cantitatea si calitatea continutului unui website, deoarece acesta joaca un rol foarte important pentru modul in care site-ul este listat in Google. Nu in cele din urma, va fi necesar ca agentia sa inteleaga cum se pozitioneaza clientul sau in raport cu competitorii si sa realizeze o strategie de continut.

d) Viteza de incarcare a site-ului si alte aspecte tehnice
Existenta unor eventuale probleme de natura tehnica influenteaza profund modul in care un site este indexat si pozitionat in paginile de rezultate. O agentie SEO cu experienta va analiza in cadrul Auditului aspecte precum viteza de incarcare a site-ului sau calitatea versiunii mobile, care sunt factori importanti ce determina experienta utilizatorului. 

3. Research si strategie de cuvinte cheie

a) Optimizarea on-page
Inainte de a da startul optimizarii on-page, o agentie SEO trebuie sa faca un research de cuvinte cheie si sa identifice cele mai relevante expresii pentru business-ul clientului. Pe baza acestora se va construi o strategie de cuvinte cheie ce vor fi folosite la optimizarea meta tagurilor si a continutului din paginile site-ului. 

b) Optimizarea off-page
In present, optimizarea SEO se bazeaza aprox. 80% pe crearea de continut, implicit pe construirea unui profil solid de backlinkuri de calitate. 

Backlinkurile raman in continuare unele din cele mai eficiente instrumente pe care o agentie SEO le foloseste pentru a obtine pozitii favorabile in Google pentru site-urilor clientilor sai