Cum ajunge o companie dinainte de '89 sa prospere in prezent? Raspunsul lui Vlad Ciuburciu, Director General Vascar

BUCURESTI - 4 august 2020

Comunicat tip General in Industrie

Compania Vascar, unul dintre cei mai importanti producatori de conserve si preparate din carne din Romania, a implinit de curand 36 de ani de activitate neintrerupta. Directorul General Vlad Ciuburciu a vorbit, in cadrul unui interviu, despre evolutia companiei si despre principalele "borne" ale activitatii acesteia, dupa anul 1989.

Ciuburciu Vascar

Ciuburciu Vascar

"Suntem o companie situata in Vaslui, printre putinele companii care inca mai exista dinainte de 1989. Este fosta Industrie a Carnii Vaslui, infiintata in 1984, care, dupa privatizarea din anul 2000, exista in continuare si prospera. Suntem o companie cu aproximativ 400 de angajati, producem mezeluri, specialitati din carne, semipreparate, pateuri si mancare la conserva, carne fresh. Suntem printre putinele companii care produc toate aceste categorii de produse, in timp ce majoritatea concurentilor nostri sunt specializati pe un singur segment. Fosta companie avea si o sectie de conserve, pe care noi am retehnologizat-o incepand cu 2006", a declarat Ciuburciu.

Acesta a vorbit si despre prezenta actuala a companiei Vascar, care se bucura de o notorietate foarte mare in zona Moldovei, dar si despre planurile de a deschide noi magazine in regiune.

"In prezent, avem 21 de magazine, nu am inchis niciun magazin. Incercam sa crestem numarul, vom mai deschide inca 5 in anul 2020, tot in zona Moldovei. Acestea sunt mult mai usor de controlat si de administrat. Cu cat ne indepartam de sediul central, este mai greu si din punct de vedere logistic, si din punct de vedere al mentenantei si controlului. Preferam sa ramanem in judetele din jurul casei, pentru ca este mult mai simplu. Departamentul nostru care se ocupa de partea de retail propriu este la Vaslui. Si, in plus, avem o notorietate foarte mare in regiunea Moldovei, aici lumea ne cunoaste cel mai bine", a mai spus Ciuburciu (Vascar).

Totodata, Directorul General a vorbit si despre principalele canale de vanzare ale companiei pe care o conduce, care sunt diversificate si in plina expansiune, adaptandu-se permanent trendurilor si nevoilor actuale.

"Principalele noastre canale de vanzare raman aceleasi, standard pentru industria carnii: retail-ul modern, partea de hipermarketuri, retail-ul propriu, comertul direct, prin forta proprie de vanzari. In ceea ce priveste conservele Vascar, lucram cu distribuitori la nivel national, 'acoperim' toata Romania. Mai avem partea de export, dar care reprezinta o parte mica din cifra de afaceri. Iar, de curand, avem un parteneriat cu eMag si ne-am listat produsele din conserva pe platforma eMag", a precizat Ciuburciu.

Directorul General Vascar a vorbit si despre comportamentul consumatorilor, care s-a schimbat in ultimele luni, in contextul special in care ne aflam.

"Comportamentul consumatorilor s-a schimbat foarte mult in ultima perioada. Pe perioada starii de urgenta, tinerii au folosit aplicatiile de curierat, de livrari si de catering. Observam, de asemenea, o scadere a traficului in hipermarketuri, clientul se orienteaza catre comertul de proximitate, catre magazinele din jurul casei. Este mult mai riscant pentru un cumparator sa bata drumul pana la hipermarket, sa stea la coada, sa stea in aglomeratie si prefera sa faca cumparaturi rapide si cu o frecventa mult mai mare, la magazinul de langa casa", a conchis Ciuburciu (Vascar).