Calea spre performanță prin implicare, Filosofia Îmbunătățirii Continue inițiată în Hidroelectrica!

BUCURESTI - 31 mai 2012

Comunicat tip General in Afaceri

Odată cu finalizarea proiectului, cofinanțat din Fondul Social European prin POSDRU 2007-2013,“Formarea şi perfecţionarea personalului societăţii, în conformitate cu Strategia de dezvoltare a resurselor umane, bazată pe principiile îmbunătăţirii continue a întregii activităţi, în scopul creşterii capacităţii de adaptare a societăţii la mediul economic în schimbare”, Hidroelectrica și Institutul KAIZEN®România au prezentat în cadrul seminariilor de diseminare externă organizate la TârguJiu si Râmnicu Valcea, în data de 19 și 20 aprilie 2012 rezultatele obținute în urma aplicării cunoștințelor dobândite referitoare la îmbunătățirea continuă a proceselor, diseminarea externă reprezentând ultima etapă a proiectului.

”Coloana Infinită” sau”Coloana fără de sfârșit”, în denumirea originală, parte a trilogiei Ansamblului Monumental din Târgu Jiu, concepută și executată de sculptorul roman Contantin Brâncuși.  Acesta poate fi considerată un  minunat simbol al spiritului KAIZEN în permanentă  aspirație spre desăvârșire.

”Coloana Infinită” sau”Coloana fără de sfârșit”, în denumirea originală, parte a trilogiei Ansamblului Monumental din Târgu Jiu, concepută și executată de sculptorul roman Contantin Brâncuși. Acesta poate fi considerată un minunat simbol al spiritului KAIZEN în permanentă aspirație spre desăvârșire.

Acest proiect, început în data de 1 august 2010 și derulat în toate cele 13 sucursale Hidroelectrica din ţară a urmărit, prin parteneriatul cu Institutul KAIZEN®România, realizarea unei schimbări graduale de mentalitate în organizație, în sensul aplicării principiilor îmbunătățirii continue de către fiecare angajat, prin formarea de specialişti şi manageri în îmbunătăţirea performanței proceselor care, la rândul lor, să continue să instruiască alți angajați, asigurând în acest fel sustenabilitatea lui.

Rezultatele principale ale proiectului au fost:

- Sensibilizarea a 120 de salariaţi cu privire la principiile KAIZEN;

-Formarea a 45 de specialişti KAIZEN din care 15 manageri KAIZEN;

-  Elaborarea strategiei şi a procedurilor de lucru pentru implementarea filosofiei KAIZEN în Hidroelectrica;

- Diseminarea internă a rezultatelor proiectului-program de conştientizare a 1.005 salariaţi

-  Diseminarea externă a rezultatelor proiectului–program;

- Realizarea a peste200 de șantiere KAIZEN în sucursalele Hidroelectrica, dintre care amintim: 5S, VSM, TPM, TQM, Kobetsu KAIZEN etc.

 

Așadar, 120 de salariați au participat la un workshop de sensibilizare, aceștia fiind selectați în urma unor proceduri de testare complexe dintr-un număr de 700 de candidați, pe baza unor criterii de selecție atent definite.

Dintre cei 120 de salariați, prin procesul de instruire ”în cascadă” 45 au absolvit și au fost certificați ca Specialiști în Îmbunătățirea Proceselor.  În final, dintre ei, 15 salariați au fost calificați ca Manageri în Îmbunătățirea Proceselor obținând, totodată, certificarea  CNFPA.

Până în prezent, managerii în îmbunătățirea proceselor au instruit, în cadrul procesului de diseminare internă, un număr de 1005 angajați.

În urma finalizării proiectului, au fost organizate 14 seminarii de diseminare externă  în  Sucursalele  Hidroelectrica din România, urmând următorul grafic:

09 aprilie 2012

      – Sucursalele Hidroelectrica din Curtea  de  Argeș , Bistrița, Hațeg, Cluj,  Oradea, Buzău, Caransebeș;

19 aprilie 2012

      – Sucursala din Târgu Jiu

20 aprilie 2012

      – Sucursalele Hidroelectrica din Râmnicu - Vâlcea, Sibiu,  Sebeș,  Slatina,  Porțile  de  Fier

23 aprilie 2012

    – Dep. Executiv  Hidroelectrica București

Pe tot parcursul proiectului, Compania Hidroelectrica a beneficiat de asistența implicată a Institutului KAIZEN® România, care a fost prezent la două dintre sesiunile de  diseminare externă organizate în sucursalele Hidroelectrica din Târgu Jiu, respectiv Râmnicu Vâlcea.

Așadar, primul dintre ele, a fost organizat la Târgu Jiu, în data de 19 aprilie 2012, în prezența a 50 de invitați, dintre care îi menționăm pe Domnul Florin Cârciumaru, Primarul Municipiului TârguJiu, Domnul Ion Călinoiu, Președinte al Consiliului Județean Târgu Jiu, precum și personalități ale mediului de afaceri gorjean și reprezentanți ai mass-media, a debutat cu o scurtă prezentare a sucursalei Hidroelectrica Târgu Jiu, susținută de Domnul Ing. Ion Tiriplică, Directorul Adjunct Tehnic al Suc. Hidrocentrale Târgu Jiu. 

Tot în prima parte a evenimentului, Domnul Dr. Ing. Julien Bratu, Country Manager al Institutului KAIZEN® România a susținut o prezentare prin care a inițiat invitații în filosofia KAIZEN, atât prin prezentarea conceptelor de bază cât și a Institutului KAIZEN.

În continuare, Domnul Constantin Rusta, Manager Îmbunătățire Procese în cadrul Sucursalei Hidrocentrale TârguJiu, a prezentat istoricul, etapele de desfășurare ale proiectului, rezultatele seminariilor de diseminare internă și beneficiile rezultate în urma formării personalului în  sensul îmbunătățirii continue.

În urma sesiunii de Întrebări și Discuții”, programată în ultima parte a întâlnirii, reprezentanții sectorului mass-media și televiziune au realizat articole și interviuri pe marginea proiectului derulat în Hidroelectrica dar și a modalităților de răspândire a spiritului KAIZEN, în toate sferele economice și sociale din România.

Cel de-al doilea seminar de diseminare externă a avut loc în data 20 aprilie 2012 fiind organizat la Sucursala Hidrocentrale Râmnicu Vâlcea.

 

La acest eveniment au fost prezente peste 60 de persoane, atât reprezentanți ai companiei Hidroelectrica cât și reprezentanți ai administrațiilor publice locale precum Dl. Romeo Rădulescu, Primarul Municipiului Râmnicu Vâlcea și Domnul Petre Ungureanu, Prefectul Județului Vâlcea sau reprezentați ai sectorului mass-media.

În cadrul acestui seminar, Doamna Rodica Diaconescu, Manager Îmbunătățire Procese, Sucursala Hidrocentrale Râmnicu Vâlcea  a prezentat modul în care a fost dezvoltat proiectul în sucursala Hidrocentrale din Râmnicu Vâlcea precum și rezultatele obținute.

 Menționăm rezultatele obținute în urma șantierelor 5S: 

-  A fost propus un număr de 105 sugestii de îmbunătățire aparținând angajaților din departamente precum:Producție, Economic, Comercial, ResurseUmane, Mentananță, IT, Tehnic etc.

-  Au fost soluționate 589 de neconformități de pe etichetele roșii,  aceste neconformități fiind identificate în procese de către consultanții Institutului KAIZEN® , din cele 611. 

Prin intermediul îmbunătățirilor făcute cu ”pași mici”,dar și cu entuziasm, angajații din Hidroelectrica au înteles și aplicat conceptele de bază ale culturii KAIZEN: reducerea costurilor prineliminarea MUDA (Pierderilor) și inovația continuă, astfel încât drumul spre înalta performanță a Companiei Naționale Hidroelectrica să fie deschis și continuat.

Un exemplu al determinării generate în spiritual participanților la acest proiect îl reprezintă recenta initiativă, aparținând unei părți dintre managerii KAIZEN ai Hidroelectricii, de a constitui o asociație profesională al cărui principal obiectiv constă în implementarea filosofiei KAIZEN în Hidroelectrica.

 

Despre KAIZEN INSTITUTE ROMANIA

Institutul KAIZEN este o organizaţie globală care operează în Europa, Africa, Asia-Pacific şi America şi care a fost înfiinţată de Masaaki IMAI în 1985.

Ne adresam atat Liderilor din Romania care au descoperit calea de succes prin KAIZEN® - LEAN Management, cat si celor care doresc sa obtina reducerea costurilor, o calitate mai buna, profit mai mare, flexibilitate la cerintele pietei si performante semnificative in cadrul companiei.

Pentru detalii suplimentare, nu ezitati sa ne contactati!

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ikar-management-consult1/calea-spre-performan-prin-implicare-filosofia-mbuntirii-continue-iniiat-n-hidroelectrica