“Zilele bancare Oracle 2004”, începutul unei traditii

BUCURESTI - 4 noiembrie 2004

Comunicat tip General in IT&C

În perioada 29 -31 octombrie 2004 a avut loc la Poiana Brasov prima întalnire a specialistilor din domeniul bancar din Romania. Evenimentul, organizat de Oracle Romania în colaborare cu Fin Media, a urmarit prezentarea tendintelor strategice ale managementului bancar modern prin perspectiva noilor provocari de business.


Cei peste 130 de participanti au avut posibilitatea stabilirii unui dialog extrem de benefic despre modalitatile prin care bancile pot face fata cerintelor în continua schimbare ale mediului de afaceri.

Principalele tematici abordate s-au referit la managementul profitabiltatii bancare, managementul riscului prin prisma acordurilor Basel II, suportul analiza-decizie pentru top management, reducerea costurilor operationale în banci si solutiile de infrastructura IT.

În conditiile dinamicii specifice noilor realitati economice, în care serviciile financiare trebuie sa raspunda la nenumarate provocari, toti membrii comunitatii de afaceri au nevoie de tranzactii rapide, sigure si accesibile la distanta. Principalele probleme de afaceri cu care se confrunta astazi organizatiile din mediul financiar-bancar sunt legate de cresterea riscurilor operationale si a cerintelor reglementative, reorganizarea proceselor interne, abordarea de clienti prin analiza si raportare pe mai multe canale si integrarea activitatilor de gestionare a relatiilor cu clientii. Nu în ultimul rand, trebuie tinut cont de asigurarea eficientei tranzactiilor financiare. Toate acestea nu ar fi posibile fara sisteme IT consolidate, care sa asigura continuitatea, confidentialitatea si securitatea proceselor si tranzactiilor.

Comunitatea bancara reprezentata la acest eveniment a reunit specialisti din departamente diverse: corporate, retail, creditare, risk management, marketing, IT etc. Bancile care au dat curs invitatiei noastre au avut posibilitatea sa împartaseasca opinii si experienta acumulata în aceasta piata. Printre aceste organizatii se numara: BNR, BCR, ABN Amro Bank Romania, Banca Anglo-Romana, Banca Comerciala Ion Tiriac, Eximbank, Mindbank, Banca Romaneasca, Banca Transilvania, BRD, CEC, Citibank, Daewoo Bank, EBS Romania, Emporiki Bank Romania, Eurom Bank, Finansbank Romania, HVB Bank Romania, ING Romania, Raiffeisen Bank, RIB, Romextera, Sanpaolo Imi Romania, Unicredit Romania.

Prin experienta acumulata în implementarile din tara noastra, Oracle Romania dispune de toate resursele necesare pentru definitivarea cu succes a oricarui proiect de importanta strategica din domeniul financiar-bancar, la standardele de calitate asigurate de Oracle în întreaga lume. “Prin organizarea Zilelor bancare Oracle, ne-am propus sa cream cadrul unui dialog între specialistii din domeniul bancar din Romania”, spune Sorin Mîndrutescu, director pentru servicii financiar-bancare la Oracle Romania. “Dorim sa prezentam atat noile solutii oferite de Oracle si implementarile de succes la cativa dintre cei mai importanti clienti ai nostri, cat si sa oferim prilejul stabilirii unui dialog între specialistii de la institutii bancare diferite sau chiar din cadrul aceleeasi banci. Consideram ca astfel de întalniri, realizate într-un cadru placut, relaxant, sunt foarte benefice pentru piata bancara din Romania si dorim ca acest eveniment sa se transforme într-o traditie – un club al specialistilor din domeniul bancar organizat de Oracle Romania”.

Editia din acest an a Zilelor bancare Oracle a avut o participare internationala, la eveniment sustinand prezentari, pe langa specialistii romani, Anthony Stanton, Solution Development Director la Oracle EMEA si Erni Tamas de la Loxon Ungaria.

Prezentarile solutiilor implementate la BCR – Modelul de profitabilitate la nivel de client, produs si unitate bancara, Banca Transilvania – Solutia de consolidare financiara la nivel de grup si ING Romania – Disponibilitate 24x7 utilizand Real Application Cluster – au evidentiat importanta implementarii unor solutii solide, sigure, scalabile, adaptabile la cerintele în schimbare ale mediului de afaceri. S-a remarcat de asemenea în toate cele trei prezentari ca sustinerea puternica si implicarea la nivelul managementului bancii a constituit unul dintre factorii de succes ai proiectelor respective.

Reprezentantii bancilor care au avut o colaborare deosebita în anul 2003 cu Oracle Romania au fost premiati, primind un numar însemnat de zile de training.

“Desi în Romania piata bancara este abia la început, se simte din ce în ce mai acut nevoia dezvoltarii unor sisteme generale de management de tip MIS, care sa dispuna de cele mai performante instrumente care sa ofere suport decizional” , afirma Sorin Mîndrutescu. Totodata, Oracle Romania a remarcat o crestere a cererii de solutii de tip Data Warehouse pentru piata financiar bancara si suntem pregatiti sa raspundem acestor noi realitati.” Oracle se impune pe piata bancara romaneasca ca un standard pentru bazele de date, fiind în acelasi timp si cel mai important provider de aplicatii în acest domeniu. Putem spune ca, prin profesionalismul echipei noastre, suntem singura reprezentanta a unei mari corporatii IT ce a dezvoltat cu succes proiecte de implementare cu o vasta arie de acoperire în zonele financiare, de salarizare si resurse umane, specifice domeniului bancar.

Dorim ca acest eveniment sa devina o traditie în comunitatea bancara, traditie care sa demonstreze sustinerea pe care Oracle este decis sa o ofere acestui domeniu deosebit de important pentru economia Romaneasca în general”, concluzioneaza Sorin Mîndrutescu.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/image-forum/zilele-bancare-oracle-2004-inceputul-unei-traditii