ING Group anunta un profit net de doua miliarde de Euro in al doilea trimestru

BUCURESTI - 11 august 2006

Comunicat tip General in Banci / Asigurari

ING Group a anuntat rezultatele financiare pentru cel de-al doilea trimestru al acestui an, profitul net majorandu-se cu 29,9% in comparatie cu perioada similara a anului trecut si ajungand astfel la 2.014 milioane Euro. De asemenea, profitul net pe actiune a crescut cu 29,2% comparativ cu al doilea trimestru al anului 2005, de la 0,72 Euro la 0,93 Euro.

Aceste rezultate confirma trendul pozitiv inregistrat de ING Group in prima parte a anului, majorari semnificative ale veniturilor inregistrandu-se atat in activitatile bancare, cat si in cele de asigurari. Astfel, veniturile din activitatile bancare au crescut cu 9,4% si au ajuns la 3.588 milioane Euro, in timp ce veniturile din primele de asigurare de viata au ajuns la 10.453 milioane Euro, inregistrand o crestere de 5,5%.

ING Group anunta un profit net de doua miliarde de Euro in al doilea trimestru

Luand in considerare rezultatele obtinute in prima jumatate a acestui an, profitul net al grupului a crescut cu 15% comparativ cu perioada precedenta a anului trecut, ajungand in prezent la 4 miliarde Euro, adica echivalentul profitului net obtinut in tot anul 2003. Rezultatele pentru primele sase luni ale acestui an sunt cu atat mai apreciabile cu cat au fost atinse printr-o crestere organica la nivelul grupului, fara a fi realizate achizitii majore. De asemenea, s-a inregistrat o crestere a eficientei la nivelul intregului grup: de exemplu raportul dintre cheltuieli si venituri inregistrat in activitatea bancara a scazut de la 67,1% la 62,3%.

« Eforturile noastre continua sa dea rezultate, confirmand trendul pozitiv inregistrat in ultima perioada. In al doilea trimestru, profitul din activitatile recurente - fara cheltuieli exceptionale- s-a majorat cu 38,8% atingand o suma record de 2.023 milioane Euro, reflectand atat o crestere solida cat si un control eficient al cheltuielilor operationale”, a declarat Michel Tilmant, presedintele Comitetului Executiv al ING Group.
“Aceste rezultate de exceptie au fost inregistrate pe fondul unor circumstante de piata mai putin favorabile, incluzand instabilitatea pietei de capital, cresteri ale ratelor dobanzii si o nivelare a curbei rentabilitatii. Cu toate acestea, calitatea portofoliului nostru de credite a ramas solida iar veniturile au continuat sa creasca pe masura ce liniile de business s-au concentrat asupra eficientizarii capitalului si mentinerea rigurozitatii preturilor”, a adaugat Michel Tillmant.

ING Group isi mentine aceleasi obiective pana la sfarsitul anului: continuarea cresterii organice, concentrarea asupra rezultatelor, incluzand controlul costurilor si satisfacerea clientilor prin actiuni eficiente ale fiecarei linii de business, precum si mentinerea echilibrului dintre crestere si profit.
Al doilea trimestru al acestui an a insemnat pentru intregul grup si o reconfirmare a valorii brandului ING, acesta fiind cel de-al treilea an consecutiv in care Interbrand si Business Week includ ING in topul celor mai valoroase branduri din lume. Anul acesta ING s-a clasat pe locul 85, valoarea brandului fiind estimata la 3,4 miliarde Euro. Tot in acest al doilea trimestru, valoarea ING a mai fost confirmata de doua publicatii prestigioase ce realizeaza anual clasamente ale celor mai puternice firme din lume: in cea mai recenta editia a clasamentului Globe 500, publicat in iulie de revista americana Fortune, ING s-a clasat pe locul 13, urcand 4 locuri fata de anul trecut. De asemenea, in clasamentul Financial Times Global 500, realizat in functie de valoarea de piata a companiilor, ING a urcat anul acesta 6 pozitii, ajungand pe locul 54.

Pentru mai multe detalii privind rezultatele financiare ale ING Group in al doilea trimestru al acestui an, va rugam vizitati sectiunea comunicatelor de presa de pe website-ul ING Group: http://www.ing.com/group/showdoc.jsp?docid=168000_EN&menopt=prm|pre|prl|006

Despre ING BANK NV AMSTERDAM

ING a fost prima banca internationala care a deschis o sucursala dupa 1989 oferind întreaga gama de servicii.
Din 1994, ING a lansat permanent produse si servicii inovatoare pe piata romaneasca:
- primul furnizor de servicii bancare electronice - 1995
- prima sindicalizare internationala - aranjor - 1996
- primul furnizor de servicii de custodie - 1996 / banca de depozitare - 1997
- prima institutie financiara în tranzactionarea cu titluri de stat
- prima banca straina care a deschis o retea de sucursale în Romania - 1997
- prima societate de asigurari care a introdus produse de asigurari de tip Unit Linked - 1998
- prima institutie financiara care a introdus Employee Benefits - 2000
- prima institutie financiara care a introdus Private Wealth Management - 2001
- prima institutie financiara care a lansat produse de tip pensii suplimentare - 2002
- prima institutie financiara (banca si asigurari) care a introdus un Serviciu Vocal Interactiv pentru clientii sai, atat persoane fizice cat si persoane juridice – 2003
- prima institutie financiara care a introdus self-banking – 2004
- prima institutie financiara care a introdus in Romania cardul MasterCard cu tehnologia chip – 2006

ING Romania face parte din ING Group, institutie financiara de origine olandeza cu o experienta de 150 de ani, ce ofera o gama larga de servicii bancare, administrare de fonduri si asigurari. ING Group are 115.000 de angajati care isi desfasoara activitatea in peste 50 de tari. Luand in considerare capitalizarea de piata, ING se numara printre cele mai mari 10 institutii financiare din Europa si primele 20 din lume.
Magda Popescu
Corporate Communication Officer


magda.popescu@ingromania.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ing-bank-nv-amsterdam/ing-group-anunta-un-profit-net-de-doua-miliarde-de-euro-in-al-doilea-trimestru