Institutul Naţional de Administraţie (INA) şi Institutul pentru Administraţie Publică (IPA) – Irlanda au lansat proiectul “Dezvoltarea resurselor umane în România”

BUCURESTI - 16 martie 2005

Comunicat tip General in Administratie Publica

Miercuri, 16 martie 2005, ora 10.00, Institutul Naţional de Administraţie a lansat proiectul “Dezvoltarea resurselor umane în România”.

Miercuri, 16 martie 2005, ora 10.00, Institutul Naţional de Administraţie a lansat proiectul “Dezvoltarea resurselor umane în România”, proiect ce s-a va desfăşura în parteneriat cu Institutul pentru Administraţie Publică (IPA) – Irlanda. Evenimentul a avut loc la sediul INA, din str. Eforie nr. 5, sector 5, sala Zodiac. Cu această ocazie s-au semnat şi scrisorile de parteneriat între cele două instituţii.

La festivitate au participat Excelenţa Sa, Brendan McMahon – Ambasadorul Irlandei în Ungaria, responsabil şi pentru România, domnul Vincent Herlihy, Prim Secretar al Departamentului de Afaceri Externe al Irlandei şi domnul John Cullen, Director General IPA, Irlanda. Au fost prezenţi de asemenea reprezentanţi ai corpului diplomatic la Bucureşti, ai Delegaţiei Comisiei Europene, Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, Institutului Român de Training, cadre didactice universitare, experţi în Managementul Resurselor Umane din cadrul instituţiilor publice din România, ai Centrelor Regionale de Formare Continuă pentru Administraţia Publică Locală, precum şi ai INA şi IPA.

Prezent la festivitatea de deschidere a proiectului, Excelenţa Sa, Brendan McMahon – Ambasadorul Irlandei în Ungaria, responsabil şi pentru România, a apreciat faptul că pe măsură ce România se apropie de integrarea în Uniunea Europeană , colaborarea statelor membre cu aceasta devine un parteneriat, o colaborare între egali, între state membre care doresc să mergă înainte, pe acelaşi drum. De asemenea, din punctul de vedere al Domniei sale, în urma acestui parteneriat se va dezvolta o relaţie de lungă durată între INA şi IPA, chiar o “înfrăţire”.

La rândul său, domnul John Cullen, Director General IPA, a menţionat că rolul instituţiei pe care o conduce, în acest proiect, este de a proceda în aşa fel încât INA să beneficieze de experienţa de 30 de ani a IPA ca membru în UE, şi cea de 50 de ani de existenţă, întrucât “o funcţie publică trebuie să fie capabilă să conducă la o reformă economică”. De asemena, IPA va susţine şi consilia INA în acţiunea sa de a-şi defini propria orientare strategică, şi de a organiza seminarii pe teme de interes atât pentru România, cât şi pentru integrarea în Uniunea Europeană, precum “politica de mediu, dezvoltare economică locală, fonduri structurale şi de coeziune.”

De asemena, domnul Viorel Coifan, Director Genral INA, aminteşte faptul că “Strategia de reformă are ca scop tocmai profesionalizarea resurselor umane din administraţia publică, iar obiectivele ei specifice vizează în special recrutarea şi promovarea bazată pe merit şi prin competiţie deschisă, niveluri de salarizare adecvate, o schemă de salarizare transparentă şi previzibilă, precum şi un management al resurselor umane şi un proces de pregătire profesională mai bun,. Aceşti indicatori sunt parte integrantă a misiunii INA”, afirmă în final domnia sa.

În Raportul Comisiei Europene asupra progresului României în vederea accesului la UE, referitor la capacitatea INA de formare este menţionat faptul că “INA trebuie să îşi dezvolte în continuare propria capacitate”. În acest context, Departamentul Irlandez pentru Afaceri Externe (DFA) a invitat Institutul de Administraţie Publică (IPA) să evaluze funcţionarea şi programele dezvoltate de INA cu scopul de a contura o posibilă colaborare. Ca urmare a celor două vizite de evaluare desfăşurate la Bucureşti în luna noiembrie 2004, a devenit evident faptul că priorităţile de dezvoltare ale INA sunt legate de relevanţa şi calitatea programelor de scurtă durată, abilităţile managerilor de programe şi ale experţilor, precum şi coordonarea internă a Institutului.

Pe baza acestor evaluări, propunerea IPA pentru îmbunătăţirea capacităţii operaţionale INA s-a concretizat în cadrul unui proiect de asistenţă tehnică care are în vedere trei componente, cu o durată de 2 ani (martie 2005 – ianuarie 2007), vizând creşterea treptată a capacităţii operaţionale a INA precum şi cunoştinţele tehnice ale formatorilor în domeniile specifice de interes, utilizând ca metode pregătirile tematice, formarea formatorilor, consultările ad-hoc şi vizitele de studiu.

Un astfel de program pentru dezvoltarea resurselor umane necesită o perioadă medie pentru (1) a asigura a absorbţie maximă a conţinutului şi a tehnicilor învăţate de către personalul INA; (2) a permite ca testarea pilot să aibe loc înainte; (3) a realiza evaluarea de impact.


Obiectivul general al proiectului este creşterea responsabilităţii INA în raport cu nevoile de formare ale funcţionarilor publici şi dezvoltarea rolului său în cadrul procesului de reformă din administraţia publică.

Rezultatele anticipate pentru anul 2005 vizează pregătirea mai bună a viitorilor manageri ai programului INA, a formatorilor asociaţi şi a noilor formatori, în ceea ce priveşte procesul de proiectare, desfăşurare şi evaluare generală a modulelor de formare; asistenţă în cadrul procesului de organizare a unor cursuri de pregătire în domeniul “Leadership” şi “Managementul schimbării” la care vor participa anumiţi funcţionari publici selectaţi şi managerii de program din partea INA; asistenţă în scopul îmbunătăţirii coordonării interne INA şi colaborării inter-departamentale, precum şi în organizarea unor seminarii cu teme în concordanţă cu procesul de integrare în UE. Rezultatele anticipate pentru anul 2006 vizează în plus evaluarea generală (evaluarea de impact).


Institutul Naţional de Administraţie (INA), înfiinţat în septembrie 2001, este o instituţie publică de interes naţional care are misiunea de a gestiona, în mod unitar, procesul de formare continuă, de specializare şi perfecţionare a pregătirii profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.

Institutul pentru Administraţie Publică (IPA) – Irlanda este centrul naţional irlandez pentru dezvoltarea celor mai bune practici în administraţia publică şi managementul public. Programele de formare şi educaţie sunt concepute pentru a se potrivi nevoilor funcţionarilor publici. IPA oferă training pentru 14 000 de funcţionari publici pe an, fiind cea mai mare organizaţie de training în domeniul managementului public din Irlanda.


Biroul de Relaţii Publice
INSTITUTUL NAŢIONAL DE ADMINISTRAŢIE

Despre INSTITUTUL NATIONAL DE ADMINISTRATIE


Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să ne contactaţi la telefonul – (021) 312 77 15 sau 0722 266 634, e-mail: florina.badea@ina.gov.ro, persoană de contact Florina BADEA, responsabil Relaţii Publice.

INSTITUTUL NATIONAL DE ADMINISTATIE

STR. EFORIE NR. 5, SECTOR 5, BUCURESTI

TEL/ FAX: 021 314 50 56
inainf@ina.gov.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/institutul-national-de-administratie/institutul-national-de-administratie-ina-si-institutul-pentru-administratie-publica-ipa-irlandaau-lansat-proiectul-dezvoltarea-resurselor-umane-in-romania