"Reforme autentice la INSTITUTUL NATIONAL DE ADMINISTRATIE"

BUCURESTI - 25 mai 2005

Comunicat tip General in Administratie Publica

INSTITUTUL NATIONAL DE ADMINISTRATIE (INA) a organizat miercuri, 25 mai 2005, la sediul din Str. Eforie nr. 5, sector 5, Bucuresti, o conferinta de presa cu tema "Reforme autentice la INSTITUTUL NATIONAL DE ADMINISTRATIE".

La acest eveniment au luat parte: Directorul General Adjunct - Bogdan Gheorghe DRAGHICI, Iuliana ALBU - Departamentul de Dezvoltare si Cooperare Institutionala si Adriana DOBREA - Departamentul de Dezvoltare si Cooperare Institutionala.

In cadrul conferintei au fost abordate urmatoarele subiecte:
- cooperarea romano - canadiana: primul acord incheiat de Scoala Nationala de Administratie Publica din Quebec cu un institut din sud - estul Europei;
- Forumul Mondial Francofon al institutelor si scolilor de formare pentru administratia publica - Bucuresti, 2006;
- proiecte moldo - romane: Parteneriatul dintre Institutul National de Administratie din Bucuresti si Academia de Administrare Publica de la Chisinau.

Noua conducere a Institutului National de Administratie (INA), instalata in functie in urma cu 4 luni, si-a propus inca de la inceput sa transforme INA intr-un veritabil centru de excelenta pentru formarea continua a personalului din administratia publica romaneasca.

Strategia nationala de formare continua a servit drept fundament in luarea unor decizii vitale pentru asigurarea unui rol important al INA in spatiul administrativ. Un rol important in elaborarea acestei Strategii l-a avut asistenta externa asigurata printr-un Proiect Phare destinat intaririi capacitatii institutionale a INA.

Pe plan intern, noua conducere - asigurata de domnul Viorel Coifan, director general cu rang de secretar de stat si de directorul general adjunct Bogdan Draghici - s-a concentrat pe asigurarea unor cursuri de bună calitate, incercand permanent sa respecte principiile unei guvernari transparente si participative. Pe plan extern, s-a vizat transformarea Institutului intr-un pivot al intregii retele regionale a scolilor si instutelor de formare pentru administratia publica si adaptarea sa la exigentele impuse de integrarea Romaniei in Uniunea Europeana.

In luna aprilie s-a finalizat cu succes, dupa mai putin de o luna de dezbateri, negocierea unui PROTOCOL DE COLABORARE cu institutia omologa de la Chisinau - Academia de Administrare Publica (AAP) pe langa Presedintele Republicii Moldova. Parteneriatul realizat intre cele doua institutii presupune:
•studierea si implementarea unor metode avansate in pregatirea si perfectionarea functionarilor publici;
• efectuarea de schimburi de personal;
• organizarea de conferinte si seminarii internationale;
• elaborarea si implementarea unor proiecte comune destinate intaririi capacitatii institutionale si a relatiilor de buna vecinatate si de cooperare transfrontaliera intre cele doua tari, in contextul integrarii europene.

Institutul National de Administratie pregateste pe termen scurt urmatoarele actiuni:
•Coordonarea formarii continue a personalului selectat de AAP si a schimburilor de personal moldo-romane, incepand cu perfectionarea unui numar de 300 de functionari moldoveni (100 la INA si 200 la AAP). Finantarea poate fi asigurata atat din fondurile guvernamentale destinate intaririi relatiilor cu Republica Moldova, cat si de catre finantatori internationali;
•Cooperarea celor doi parteneri in vederea organizarii unor evenimente de anvergura internationala, fructificandu-se si apartenenta celor doua state la comunitatea francofona. Primul eveniment de acest gen va fi Forumul Mondial Francofon al Institutelor si Scolilor de Administratie Publica, organizat in 2006 la Bucuresti;
•Colectarea spre beneficiul institutiilor si functionarilor din Moldova, de literatura de specialitate, inclusiv a studiilor si ghidurilor elaborate de expertii romani si occidentali in cadrul unor proiecte cu finantare externa destinate sprijinirii procesului de integrare europeana;
•Consilierea partenerilor de peste Prut, atat la elaborarea unui cadru legislativ de inspiratie europeana, cat si pentru accesarea cu succes a unor finantari internationale cu utilizarea experientei acumulate de expertii romani.
Pentru a asigura succesul acestor proiecte moldo-romane, la INA s-a constituit un COMPARTIMENT PENTRU RELATIA CU MOLDOVA SI SPATIUL EST-EUROPEAN, coordonat de un expert cu dubla cetatenie (romana si moldoveneasca), doctorand al Academiei din Chisinau, absolvent al unor programe universitare romanesti. Din acest compartiment fac parte si trei interni selectionati de INA in cadrul Programului de internship organizat de Asociatia PRO DEMOCRATIA, foarte buni cunoscatori de engleza, franceza si rusa.

Incepand cu luna aprilie, conducerea INA a acordat o atentie deosebita programelor si proiectelor propuse de organizatiile internationale francofone. Un partener strategic al INA a devenit Agentia Interguvernamentala a Francofoniei, organizatie implicata si in pregatirea SUMMIT-ULUI FRANCOFONIEI care va fi organizat in octombrie 2006, la Bucuresti. INA se va implica in pregatirea acestui eveniment exceptional, organizand la Bucuresti in septembrie 2006 FORUMUL MONDIAL FRANCOFON AL SCOLILOR SI INSTITUTELOR DE ADMINISTRATIE PUBLICA.
Profitand de vizita de studiu in Canada finantata de partenerii externi in luna mai, delegatia INA a negociat si incheiat cu succes un ACORD DE COOPERARE cu SCOALA NATIONALA DE ADMINISTRATIE PUBLICA din Canada (ENAP QUEBEC), devenind primul partener al acesteia in Sud-Estul Europei.
In plan institutional si academic, cooperarea dintre INA si ENAP prevede:
•Realizarea de activitati care vizeaza intarirea capacitatii institutionale;
•Schimburi de experienta, inclusiv de personal, si participarea la activitati comune de cercetare in domeniul administratiei publice;
•Dezvoltarea de programe de formare axate pe managementul public si pe producerea de instrumente pedagogice complexe;
•Difuzarea de programe de formare la distanta, indeosebi programe de formare on-line, dezvoltandu-se astfel oferta de e-learning;
•Dezvoltarea programelor care au drept obiect asigurarea egalitatii de sanse intre femei si barbati;
•Producerea de publicatii.

Cei doi parteneri au convenit sa organizeze impreuna Forumul mondial din septembrie 2006, eveniment ce va asigura Institutului National de Administratie o vizibilitate maxima pe piata internationala a formarii continue pentru administratia publica si obliga conducerea INA sa adopte pana atunci o serie de masuri de modernizare a Institutului si de aliniere deplina la standardele de calitate existente pe plan international.


Director General Adjunct,
Subsecretar de stat,
Bogdan Gheorghe DRAGHICI

Despre INSTITUTUL NATIONAL DE ADMINISTRATIE


INSTITUTUL NATIONAL DE ADMINISTATIE

STR. EFORIE NR. 5, SECTOR 5, BUCURESTI

TEL/ FAX: 021 314 50 56
inainf@ina.gov.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/institutul-national-de-administratie/reforme-autentice-la-institutul-national-de-administratie