E-learning destinat companiilor – o piata in formare

BUCURESTI - 6 noiembrie 2006

Comunicat tip General in IT&C

In perioada 18 Septembrie - 14 Octombrie, Interactive People, companie ce ofera servicii de e-learning, si Public Share, organizator al Targului de Training si Educatie de Afaceri Business-Edu, au realizat primul studiu referitor la interesul, utilizarea si perceptiile mediului de afaceri romanesc fata de instruirea prin e-learning.

E-learning destinat companiilor – o piata in formare

In perioada 18 Septembrie - 14 Octombrie, Interactive People, companie ce ofera servicii de e-learning, si Public Share, organizator al Targului de Training si Educatie de Afaceri Business-Edu, au realizat primul studiu referitor la interesul, utilizarea si perceptiile mediului de afaceri romanesc fata de instruirea prin e-learning.

Rezultatele studiului arata ca e-learningul reprezinta o alternativa noua pentru mediul de afaceri, mediu care doreste sa afle mai multe informatii privind modalitatile de utilizare ale acestuia. Interesul pentru educatie al participantilor este evident, peste 96% dintre respondeti declarand ca exista cel putin o forma de instruire in cadrul companiilor unde lucreaza, aceasta fiind instruire la locul de munca, coaching, training cu consultanti interni sau externi sau e-learning. Cu toate acestea doar 24,39% din respondenti utilizeaza e-learning-ul ca modalitate de instruire la locul de munca.


Mai multe informatii, mai multe oferte

Angajatii companiilor care doresc sa utilizeze e-learningul ca modalitate de instruire in viitorul imediat vizeaza in primul rand cursuri privind dezvoltarea abilitatilor personale (36,59%), pe cand angajatii companiilor care utilizeaza deja e-learningul ca modalitate de instruire doresc dezvoltarea instruirii privind normele specifice domeniului de activitate (70%).

Interesul pentru noi informatii legate de e-learning, atat in viitorul imediat (70,73%), cat si pe termen mediu si lung (19,51%) arata ca aceasta modalitate de instruire se gaseste pe agenda imediata a companiilor romanesti.


Angajatii pot, dar nu vor

Cel mai important beneficiu al e-learningului, asa cum este el perceput de catre participanti, este cresterea volumului de instruire (48,78%), urmat de reducerea costurilor si completarea instruirii traditionale (46,34%).

Principalul factor care influenteaza negativ adoptarea unei solutii e-learning este neincrederea, atat a angajatilor (34,15%), cat si a managerilor (31,71%), dar si lipsa unor oferte atragatoare (29,27%). Factorii care influenteaza pozitiv adoptia e-learning-ului sunt reprezentati de infrastuctura tehnica (65,85%) si nivelul bun al cunostintelor de operare a calculatorului (63,41%).


Structura respondentilor

Respondentii studiului s-au regasit intre participantii la Targul de Training si Educatie de Afaceri Business-Edu, desfasurat la World Trade Plaza in perioada 19-21 Septembrie. Structura respondentilor este:

Companii : Servicii/Consultanta (34%), Media (12%), Productie (20%), Financiar (17%), Distributie (10%), FMCG (5%), Energetic (2%).
Pozitii in companie : Manageri HR (10%), personal HR (46%), pozitii manageriale (15%), alte pozitii (29%).
Dimensiunea companiilor : peste 1000 de angajati (29%), intre 100 si 1000 de angajati (37%), sub 100 de angajati (34%).

Studiul poate fi descarcat de pe site-urile www.interactivepeople.ro, sectiunea Resurse, sau www.business-edu.ro, sectiunea Resurse.

Despre Interactive People

Despre Interactive People
Oferind servicii de E-learning mediului de afaceri romanesc, Interactive People sustine demersul managerilor de Resurse Umane pentru crearea de procese de instruire eficiente si moderne. Interactive People ofera instrumente si servicii de instruire in privinta procedurilor interne, normelor specifice domeniului de activitate sau dezvoltarii abilitatilor personale si profesionale.


Despre Public Share
Public Share este o companie tanara, flexibila, creata de o echipa cu experienta in organizarea de evenimente, targuri, expozitii si seminarii.
Business-Edu – Targ de training si educatie de afaceri – reprezinta cel mai important eveniment organizat de Public Share. Business-Edu este mai mult decat un eveniment, este un spatiu unde ai posibilitatea sa te intalnesti cu specialisti in domeniu si sa vezi tendintele pietei.
Romanian HR Profile 2006, primul studiu al pietei de resurse umane din Romania a fost realizat de Business-Edu in parteneriat cu Corporate Dynamics. Studiul de piata cuprinde principalele probleme cu care se confrunta directorii de resurse umane din Romania.
Tot in domeniul resurselor umane a fost dezvoltat si evenimentul “Psihologia la locul de munca”, aflat si aceasta la cea de-a III-a editie – dedicata Comportamentelor in Organizatii.
Bogdan Iordache
Managing Director
Interactive People
bogdan.iordache@interactivepeople.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/interactive-people/e-learning-destinat-companiilor-o-piata-in-formare