A inceput Skills for the Future: competitia pentru elevi ce poate revolutiona industria auto

BUCURESTI - 26 ianuarie 2015

Comunicat tip General in Auto, Educatie / Cultura, Social, Tehnologie, CSR

Elevii de liceu din Romania participa anul acesta, pentru prima oara, in programul european ”Skills for the Future” 2014-2015, ce sprijina in 15 tari formarea de profesionisti in domeniul stiintelor exacte aplicate in industria automobilelor.

Elevii vor concepe produse si servicii pentru industria auto, iar ideile lor de afaceri vor intra in competitie la nivel national si european.

Elevii vor concepe produse si servicii pentru industria auto, iar ideile lor de afaceri vor intra in competitie la nivel national si european.

Programul este derulat de Junior Achievement (JA) Romania impreuna cu Hyundai Auto Romania si isi propune sa inspire tinerii sa se orienteze catre cariere in domeniul STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) si sa-i ajute sa dobandeasca competentele necesare pe piata muncii in aceasta industrie.   

Pe parcursul anului, elevii vor crea si administra propriile lor start-up-uri. Sustinuti de mentori din Hyundai, JA  si de profesori, ei vor dezvolta produse si servicii in domeniul industriei auto si vor invata cum sa transforme idei in propuneri de afaceri viabile.

”Copiii trebuie lasati sa viseze. Foarte multi tineri isi doresc sa devina antreprenori, iar cei mai multi dintre ei sunt extrem de creativi si competitivi. Iar acest tip de initiative contribuie la dezvoltarea lor profesionala, pregatindu-i in acelasi timp sa tina pasul cu schimbarile din piata si sa profite de avantajele care se ivesc. Doar asa vor reusi sa intuiasca nevoile potentialului client si sa fie cu un pas inainte in a le oferi cele mai bune produse sau servicii”, a declarat Teodor Brusalis, director executiv Hyundai Auto Romania, prezent la o intalnire cu profesorii implicati in program.

”Ne dorim ca prin acest program sa retrezim interesul tinerilor pentru stiinta si tehnologie, al profesorilor din aceste discipline pentru procesul care duce tehnologia si stiinta in produs si serviciu, dar si interesul profesionistilor din business si al companiilor pentru proiecte dedicate STEM in Romania”, a declarat Stefania Popp, CEO Junior Achievement Romania.

Idei ”tinere” pentru industria auto

Ideile elevilor vor fi prezentate in fata unui juriu national, iar cele mai bune echipe se vor califica pentru finala europeana Skills for the Future Award, ce va avea loc in Praga, Cehia, in luna iunie. Premiul Hyundai Skills for the Future va rasplati compania pilot a unei echipe de tineri din Romania, dupa un an de educatie si practica antreprenoriala in cadrul programului JA Compania, program recunoscut de catre Comisia Europeana ca „cea mai buna practica in educatia antreprenoriala”.

In anul scolar 2013-2014, Skills for the Future a implicat 4.400 de elevi din peste 100 de scoli si licee vocationale. Numarul participantilor a crescut de la 1.000 in 2012, la 5.400 in anul 2015. Hyundai Motor Europe, care sustine programul la nivel european, pune accent pe scolile vocationale pentru ca acestea pregatesc adesea elevii pentru locuri de munca, iar programul Skills for the Future urmareste sa aduca impreuna industria si educatia pentru a asigura ca scolile pregatesc eficient elevii pentru piata muncii.

In 2014, premiul Hyundai Skills for the Future a fost castigat de o echipa de elevi din Slovacia, care a dezvoltat, promovat si vandut o aplicatie mobila numita ”Careful Eye” (Ochiul atent), ce foloseste tehnologie wireless pentru a permite conducatorilor auto sa comunice in siguranta cu copiii lor aflati pe bancheta din spate a masinii.

Skills for the Future contine si un program de donatii prin care Hyundai ofera, in urma unui concurs organizat pe Facebook, cinci automobile pe care scolile castigatoare le pot folosi in scopuri educationale, in atelierele lor. Anul acesta, una dintre cele cinci masini va ajunge in Romania, la Colegiul Tehnic Mecanic Grivita din Bucuresti, care a obtinut cele mai multe voturi. La competitie au participat peste 30 de licee din 15 tari.

####

Despre Junior Achievement Romania

Junior Achievement Romania este o organizatie non-profit, avand ca misiune dezvoltarea in Romania a programelor internationale JA de educatie economica, antreprenoriala, financiara, etica si responsabilitate sociala si sanatate si viata activa. 39 de tari din Europa si 121 de tari din toata lumea urmeaza programele JA. In Romania, acestea sunt urmate gratuit de peste 250.000 de elevi din 1.400 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei Nationale si datorita sustinerii financiare din partea comunitatii de afaceri. Mai multe informatii, pe www.jaromania.org.

Despre Hyundai Motor Europe

In 2013, Hyundai Motor Europa a obtinut inregistrarea a peste 422.930 de unitati, ajungand la o cota de piata de 3,4% pe segmentul masinilor noi. Aproape 95% din vehiculele vandute de Hyundai in regiune sunt proiectate, fabricate si testate in Europa, pentru a satisface nevoile clientilor europeni. 90% dintre vehicule sunt produse in cele doua fabrici din Cehia si Turcia, care au impreuna o capacitate de productie de 500.000 de unitati. Hyundai comercializeaza autovehicule in 30 de state europene prin intermediul a 2.500 de puncte de vanzare. Mai multe informatii despre Hyundai Motor Europa sunt disponibile pe:  www.hyundai.com/eu  

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/junior-achievement-romania/a-inceput-skills-for-the-future-competitia-pentru-elevi-ce-poate-revolutiona-industria-auto