Generatia tanara de dezvoltatori de jocuri a participat la competitia IT&Creativity: Gamecelerator 3.0

BUCURESTI - 7 iunie 2016

Comunicat tip General in Educatie / Cultura, IT&C, ONG, Tehnologie, CSR

• 10 echipe de liceeni bucuresteni au prezentat jocurile video pe care le-au dezvoltat in cadrul finalei competitiei IT&Creativity: Gamecelerator 3.0

Generatia tanara de dezvoltatori de jocuri a participat la competitia IT&Creativity: Gamecelerator 3.0

Bucuresti 07 iunie, Tinerii dezvoltatori de jocuri video au participat sambata, 4 iunie, la finala competitiei IT&Creativity: Gamecelerator 3.0. Cele 10 echipe finaliste, formate din elevi de la liceele din Bucuresti, au prezentat jocurile video dezvoltate cu mai multe niveluri de gameplay. Printre jocurile dezvoltate de elevi s-au putut regasi un joc 2D de tip fighter, un joc tip Platformer 2D, dar si jocuri simple pentru telefoanele mobile.

Competitia IT&Creativity: Gamecelerator 3.0, implementata de JA Romania in parteneriat cu Ubisoft, are ca scop dezvoltarea abilitatilor tehnice si de game design, cat si a spiritului antreprenorial si a creativitatii liceenilor interesati de tehnologie si jocuri video. Desfasurata doar in Bucuresti, competitia a atras numeroase echipe de elevi din care 20 de echipe au avut oportunitatea sa fie mentorate de dezvoltatorii Ubisoft si au aflat ce oportunitati de cariera ofera industria jocurilor video. Pe parcursul competitiei elevii au invatat cum isi pot transforma pasiunea pentru jocuri intr-un business profitabil.

Echipa Animus formata din 3 elevi de la Colegiul National de Informatica Tudor Vianu din Bucuresti  a fost desemnata castigatoare dupa ce a propus jocul Fallen Hero, o aplicatie simpla, dar captivanta pentru Android. Cu un gameplay rapid si un storyline apocaliptic, userii pot controla o picatura de apa, personajul principal, ce are de parcurs mai multe platforme pentru a proteja pamantul de picaturile de lava, personajele negative.  Dinamica jocului este construita astfel incat fiecare block atins de personaj cade. Jocul Fallen Hero a impresionat prin dinamica simpla si prin faptul ca poate fi jucat cu o singura mana.

Gamacelerator a fost unul dintre cele mai distractive proiecte la care am participat. In acelasi timp, am avut multe de invatat atat de la mentorul nostru, cat si de la cei din juriu si de la concurenti. Mi-am imbunatatit cu siguranta capacitatea de a lucra in echipa, sa nu mai spun de rezolvarea problemelor neprevazute in cel mai scrut timp posibil si adaptarea la noi schimbari.  Am apreciat faptul ca am avut sansa de a invata jucandu-ne.”, a declarat Irina Bercu din partea echipei castigatoare Animus.

Juriul format din dezvoltatorii de jocuri din cadrul Ubisoft a notat originalitatea ideilor, mecanica jocurilor, evolutia acestora de la idee la produs si prezentarile sustinute de echipe in fata publicului.

Gamecelerator este un proiect cu intentii si rezultate foarte bune, care de la an la an devine din ce in ce mai relevant. Este foarte important sa le arati elevilor ca pot face si lucruri practice, nu doar teorie. La asta se adauga si experienta acumulata pe zona de comunicare, lucru in echipa, folosirea diverselor tipuri de software specifice industriei (de la Android Studio si Unity la Trello). In plus, au adaugat la portofoliul un proiect creat in conditii foarte similare cu cele din industria de jocuri video in care poate se vor angaja in viitor.”, a declarat Filip-Chirita Rares-Cristian (Junior Game Designer, Ubisoft si mentor al echipei Animus).

IT&Creativity: Gamecelerator 3.0 este un proiect educational dedicat liceenilor pasionati de informatica si game development, ce are rolul de a pregati elevii pentru o viitoare cariera in domeniul IT, inca din timpul liceului, prin dezvoltarea competentelor tehnice si a celor antreprenoriale, in contexte learning by doing. Membrii echipei castigatoare au primit un stagiu de internship in cadrul companiei Ubisoft.

 

Persoana de contact

Dorin Calin

Senior Project Manager, JA Romania

Email: dorin.calin@jaromania.org; Telefon: 0730 330 883

 

Nota pentru editori

Despre JA Romania

JA Romania este o organizatie non-profit, avand ca misiune dezvoltarea in Romania a programelor internationale JA de educatie economica, antreprenoriala si financiara, de etica si responsabilitate sociala, de sanatate si viata activa. 39 de tari din Europa si 123 de tari din toata lumea urmeaza programele JA. In Romania, acestea sunt urmate gratuit de peste 280.000 de elevi din 1.600 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice si datorita sustinerii financiare din partea comunitatii de afaceri.

Despre Ubisoft Romania

Ubisoft este unul dintre liderii in entertainment, cu un portofoliu bogat de branduri cunoscute la nivel mondial. Misiunea echipelor care lucreaza la studiourile Ubisoft din intreaga lume este sa livreze experiente de gaming originale si memorabile pentru toate platformele.

Ubisoft Bucuresti este un pilon important al industriei de gaming din Romania, fiind una dintre primele companii de acest gen, inca din 1992. Avand in spate o istorie puternica de titluri de succes ca Silent Hunter, Blazing Angels sau H.A.W.X., studioul a migrat catre co-development si si-a lasat amprenta pe block bustere ca Just Dance, Assassin’s Creed, Ghost Recon si Watch Dogs.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/junior-achievement-romania/generatia-tanara-de-dezvoltatori-de-jocuri-a-participat-la-competitia-it-creativity-gamecelerator-3-0