Statia de service sezoniera ready-made: inovatia castigatorilor Creativity & Innovation Challenge

BUCURESTI - 23 noiembrie 2010

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

Bucuresti, 23 noiembrie 2010 – Statii de benzina cu panouri solare, service si locuri de joaca pentru copii sunt doar cateva dintre solutiile elevilor bucuresteni participanti la prima editie din acest an scolar a competitiei de creativitate antreprenoriala desfasurata la Bucuresti cu sustinerea Rompetrol.

Castigatorii Innovation Challenge

Castigatorii Innovation Challenge

 "Apreciez munca, timpul si banii investiti in acest eveniment, profesionalismul, pregatirea, buna intelegere si schimbul de informatii la care am participat.”  

Bos Emil Mihail, elev participant, Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida

Competitia organizata in 13 tari de catre Junior Achievement-Young Enterprise Europe, Comisia si Eurochambers prin programul Leonardo da Vinci, are ca principal obiectiv dezvoltarea gandirii antreprenoriale a elevilor cu sprijinul comunitatii de afaceri.

In Romania, prima editie din acest an scolar a competitiei de creativitate antreprenoriala, European Creativity & Innovation Challenge, s-a desfasurat sambata, 20 noiembrie, la Colegiul National Mihai Eminescu din Bucuresti, cu participarea a 100 de elevi din invatamantul tehnic si de specialitate din 20 de  licee si 8 consultanti voluntari Rompetrol.

Tinerii au lucrat in echipe pentru a genera idei inovative si fezabile la tema de lucru: “Cum va arata statia de servicii Rompetrol in 2015?” Opt consultanti - voluntari de la Rompetrol au oferit celor 20 de echipe suport si informatii in probleme legate de rezolvarea problemei de business.

Echipa castigatoare formata din 4 elevi de la Colegiul National Mihai Viteazul, Colegiul National Gheorghe Lazar, Liceul Teoretic Dante Alighieri, Scoala Superioara Comerciala Nicolae Kretzulescu a propus o statie  sezoniera “ready-made”, usor de montat, cu mobilitate mare si cu facilitati de alimentare rapida, ca solutie la provocarea data. Premiul obtinut consta intr-o bursa Junior Achievers pentru a reprezenta Romania la finala internationala de la Bruxelles din 2011 si obiecte electronice si albume de arta oferite de Rompetrol.

“A fost un eveniment interactiv, provocator din care am invatat multe lucruri si a fost o experienta personala foarte buna” - Raileanu Roberta, Liceul International de Informatica.

"Apreciez munca, timpul si banii investiti in acest eveniment, profesionalismul, pregatirea, buna intelegere si schimbul de informatii la care am participat.” - Bos Emil Mihail, Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida

“A fost o experienta din care am invatat multe lucruri legate de lucrul in echipa si care mi-a folosit creativitatea pentru a rezolva situatia creata.” - Popa Mirel, Colegiul National Gheorghe Lazar

"Cooperarea cu Junior Achievement este un proiect special pentru Rompetrol pe care dorim sa-l continuam. Compania Rompetrol s-a angajat sa contribuie la dezvoltarea educatiei si culturii prin promovarea spiritului inovator, de leadership si prin incurajarea initiativelor antreprenoriale in randul tinerilor. Acest demers face parte din platforma de responsabilitate sociala a Rompetrol, "Energia vine din suflet", care cuprinde programul national "Impreuna pentru fiecare" si alte proiecte punctuale din domeniile sustinute de companie.”, Sorin Blaga, Director Marketing si Comunicare Rompetrol.

Evenimentul a fost organizat de Junior Achievement Romania cu sprijinul Colegiului National Mihai Eminescu din Bucuresti. Juriul a fost format din reprezentanti ai Rompetrol, Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, Colegiul National Mihai Eminescu si Junior Achievement Romania.

European Creativity & Innovation Challenge este o competitie internationala care se deruleaza in 13 tari europene: Belgia, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Estonia, Grecia, Italia, Norvegia, Portugalia, Romania, Slovacia, Spania si Turcia si reuneste elevi din invatamantul tehnic si de specialitate pentru a gasi solutii creative la o problema data.  Proiectul este finantat prin programul Uniunii Europene Leonardo Da Vinci si este implementat de Junior Achievement-Young Enterprise, Europe in parteneriat cu Comisia Europeana si Eurochambres. Website: www.innovationchallenge.jaromania.org

Nota pentru editori:

Junior Achievement Romania, organizatie non-profit a fost fondata in anul 1993 si este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA si Junior Achievement-Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare si cea mai dinamica organizatie internationala de educatie economica si antreprenoriala. In Romania, programele JA de tip "learning by doing"  sunt urmate anual de peste 284 000 de elevi din 2 400 de insititutii de invatamant si se desfasoara local in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, institutiile de invatamant si comunitatea de afaceri.  Pentru detalii accesati www.jaromania.org.

Grupul Rompetrol

Grupul Rompetrol este o companie petroliera multinationala, detinuta integral de compania kazaha KazMunayGas, cu majoritatea operatiunilor si activelor in Franta, Romania, Spania si Europa de Sud-Est. Principalele activitati ale Grupului sunt in domeniile rafinare si marketing/vanzare de produse petroliere, dar si in operatiuni aditionale - explorare si productie, servicii petroliere, EPCM, transport etc.

Cu operatiuni in 12 tari, Grupul intentioneaza sa devina unul dintre cele mai importante companii integrate petroliere din Europa si sa obtina o pozitie consolidata in bazinul Marii Negre si al Marii Mediterane, pentru asigurarea unui flux constant de materie prima si produse la standarde europene, in acord cu nevoile consumatorilor.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/junior-achievement-romania/statia-de-service-sezoniera-ready-made-inovatia-castigatorilor-creativity-innovation-challenge