Sa omoram magazinele virtuale!

BUCURESTI - 18 septembrie 2006

Comunicat tip General in Afaceri

In Romania, numarul persoanelor care cumpara online este inca mic daca ne raportam la cei peste 5 milioane de internauti. Pe langa faptul ca site-urile de comert electronic de succes se pot numara pe degete, una din principalele probleme in tranzactionarea online sta in nivelul scazut de incredere al utilizatorilor in acest mediu “virtual”. Cauzele sunt multiple, pornind de la lipsa unei promovari adecvate a conceptului “e-commerce”, continuand cu atat de iubitele stiri-bomba despre fraude si terminand cu reticenta specifica romanilor la nou.

Sa omoram magazinele virtuale!

Cu toate acestea, comertul electronic se dezvolta constant si demonstreaza ca Internetul nu este patria hackerilor, ci reprezinta un mijloc eficient si comod de tranzactionare. “Virtualitatea” Internetului este palpabila pentru cei care au cumparat din online si care sunt multumiti de modul in care a decurs procesul de achizitionare si de produsul in sine.

Dar insusi termenul “virtual” creaza bariere si genereaza neincredere in mintea utilizatorilor obisnuiti. Ei asociaza virtualul cu inexistentul, cu ceva ce nu este in fapt – si nu-i putem condamna pentru acest lucru. In fond, aceasta este definitia termenului “virtual”, doar ca folosirea lui in contextul comertului electronic este cel putin periculoasa. Drept exemplu, putine din magazinele de pe Internetul american se autointituleaza “virtual shop”, ele preferand sa-si spuna “online shop” sau “e-shop”, chiar daca americanii sunt avansati in cultura mediului online.

Haideti sa omoram magazinele “virtuale” si sa le numim magazine online pentru a contribui la cresterea increderii utilizatorilor in comertul electronic. Ne rugam colegii ziaristi sa evite pe cat posibil alaturarea cuvantului “virtual” langa “magazin” atunci cand scriu articole despre comertul electronic. Si noi am facut greseala de a asocia cei doi termeni dar incercam acum sa evitam aceasta combinatie periculoasa. Iar magazinele care se autotintituleaza “magazin virtual“, ar putea sa schimbe cuvantul “virtual” cu “online”. Este extrem de simplu si nu presupune nici un cost. Din contra, efectele sunt benefice atat pentru piata cat si pentru proprietarii de afaceri online.

Link2eCommerce lanseaza astazi campania “Sa omoram magazinele virtuale!”. Cei care cred in ea alaturi de noi, pot trece la fapte. Cei care nu cred, ne pot combate. In ambele variante, am deschis pentru discutii un topic pe forumul Link2eCommerce (http://www.link2ec.ro/forum/viewtopic.php?t=201) in care asteptam parerile voastre pro si contra.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/link-magazine/sa-omoram-magazinele-virtuale