În Uniunea Europeană, orientarea către angajat e lege

BUCURESTI - 28 februarie 2007

Comunicat tip General in Social

Manpower România deschide o a doua agenţie la Timişoara pentru a veni în sprijinul angajaţilor săi temporari şi a stabili relaţii profesionale bazate pe respect şi încredere cu aceştia

Din februarie 2007, Manpower România se dedică implementării unui program pilot unic orientat către angajat - « Angajaţii noştri sunt valoarea noastră ». Deschiderea celei de-a doua agenţii la Timişoara şi inaugurarea numărului de telefon gratuit 0800 8 016267 (Manpower) constituie primul pas dintr-o campanie ambiţioasă pe care Manpower România o lansează la început de 2007. Prin implementarea acestui proiect menit să fidelizeze angajaţii actuali şi să atragă alţi candidaţi, Manpower îşi asumă rolul de pionierat şi militează pentru importanţa deosebită pe care o are angajatul în companie.

2007, anul aderării României la UE, are o miză importantă în desfăşurarea activităţilor socio-economice. Pentru majoritatea segmentelor de activitate, integrarea impune alinierea la norme de calitate standardizate. Din această perspectivă, considerăm că şi piaţa forţei de muncă trebuie să se alinieze la curentul performanţei prin calitate.

Cu aderarea celor 10 state în UE în 2004, şi mai apoi a României şi Bulgariei în 2007, spaţiul economic european regrupează astfel cea mai mare piaţă de muncă la nivel mondial. Poarta spre ţările UE e uşor de deschis, ceea ce începe să creeze dificultăţi României în asigurarea forţei de muncă necesare realizării activităţilor economice proprii. Migraţia forţei de muncă spre străinatate, oamenii fiind atraşi în continuare de mirajul unor câştiguri salariale modeste pentru Europa Occidentală, şi totuşi considerabile pentru regiunea noastră, este o reală problemă. Cele 2 milioane de români care lucrează în străinătate reprezintă 20% din populaţia activă a României. Forţa de muncă calificată (electricienii, operatorii pe maşini cu comandă numerică, sudorii) este la mare căutare, accentuând deficitul care se resimte deja în România. Manpower anticipeză nevoia României de a se pregăti pentru a face faţă acestor mişcări pe piaţa forţei de muncă pentru a nu se confrunta cu « deşertul » din ţările baltice.

Manpower România, actor de referinţă pe piaţa de resurse umane din România, a înţeles că angajatul are un rol activ, extrem de important în realizarea performanţelor economice ale companiilor, şi implicit ale României. Încercăm aşadar să compensăm diferenţele salariale, care există încă între România şi statele UE, cu instrumente de fidelizare şi crestere a eficienţei care sunt la îndemâna noastră.

Astfel, Manpower România, prin sucursala din Timişoara, a decis deschiderea celei de-a doua agenţii la Timişoara, pentru a soluţiona cu promptitudine solicitările din partea celor aproximativ 700 de angajaţi. Această agenţie dedicată partenerilor noştri (compania Solectron şi angajaţi Manpower care îşi desfăşoară activitatea la Solectron) aduce un plus de valoare acestora prin creşterea eficienţei şi a calităţii serviciilor. Partenerii noştri beneficiază astfel de serviciile unei echipe dedicate, preocupată în permanenţă de soluţionarea cu promptitudine a solicitărilor exprimate de partenerii noştri. Poziţionată în centrul oraşului, în aporopierea Complexului studenţesc, agenţia oferă condiţii de training excelente. În concordanţă cu acest angajament de creare a unei relaţii profesionale bazate pe respect cu angajaţii şi candidaţii noştri, le punem la dispoziţie şi un număr de telefon gratuit 0800 8 016267(Manpower). Constientizăm că « angajaţii noştri sunt valoarea noastră » şi, prin dăruirea şi profesionalismul echipelor din cele două agenţii, ne dorim să-i ajutăm să simtă acest lucru, garantându-le servicii personalizate.



Manpower România consideră implementarea unui program de fidelizare a angajaţilor la toate nivelurile de urgenţă maximă. Recrutarea unui angajat bun nu mai este suficientă pentru asigurarea performanţei. În condiţiile reducerii ratei şomajului la 2% şi a cererii mari de specialişti şi buni profesionişti pe diverse domenii, mecanismele de « păstrare » a angajaţilor în companie devin extrem de importante. Fidelizarea se face, pe langă creşteri salariale, şi prin responsabilizare, prin evaluări corecte şi obiective a performanţelor, prin asigurarea de cursuri de formare şi specializare, prin acordarea de prime în corelaţie cu performanţa.

Un alt aspect deosebit de important este dat de evoluţia mentalităţii asupra respectării drepturilor sociale. În următorii ani se va accentua tendinţa angajaţilor de a-şi câştiga, apăra şi impune drepturile privind respectarea, recunoaşterea şi recompensarea calităţii muncii, aceştia devenind conştienţi de valoarea lor şi sancţionând « abaterile » angajatorilor. Din ce în ce mai mult, regulile nu vor mai fi făcute doar de una dintre părţi. Pentru a nu se trece însă de la o extremă la alta, angajaţii vor trebui să nu uite că un câştig trebuie să fie o recompensă pentru lucrul bine facut. Piaţa forţei de muncă se va maturiza şi va impune un echilibru bazat pe echitate.

Manpower România, prin activitatea sa, şi-a asumat, încă de la început, rolul de promotor al acestei idei de informare şi formare a angajaţilor săi privind drepturile şi obligaţiile pe care le au, luptând pentru statutul social al angajaţilor temporari şi permanenţi în egală măsură. Dorim astfel să-i ajutăm pe oameni să înţeleagă importanţa respectării unui contract de muncă de către ambele parţi, a muncii într-un cadru legal care să garanteze plata de către angajator a contribuţiilor către stat şi, în egală măsură, a corectitudinii şi responsabilităţii la locul de muncă. Un salariat temporar Manpower are şansa, în baza contractului individual de muncă, să dobândească experienţă într-un anume domeniu de activitate, să se perfecţioneze prin intermediul cursurilor de calificare gratuite, să cunoască cultura organizaţională a unei companii internaţionale şi, să-şi deschidă astfel, drumul spre un contract de muncă pe perioadă nedetreminată.

Toate aspectele prezentate demonstrează că Manpower România conştientizează faptul că stabilirea relaţiilor profesionale bazate pe respect şi încredere cu angajaţii e primordială pentru a se impune pe o piaţă a forţei de muncă în plin proces de europenizare. De aceea, Manpower studiază mişcările care au loc în lumea muncii contemporane şi se implică activ în implementarea de programe pilot pe care le dedică partenerilor săi, companii, angajaţi şi candidaţi. Manpower România doreşte astfel să deschidă drumul spre o piaţă a muncii unde relaţiile profesionale se bazează pe respect şi încredere pentru un business sănătos şi salariaţi motivaţi şi fideli. Companiile angajatoare vor trebui să-şi aprecieze şi să respecte oamenii valoroşi, formându-i în spiritul unor valori şi al unei culturi organizaţionale prin care să-i fidelizeze. Angajaţii, la rândul lor vor trebui să conştientizeze importanţa calităţii muncii lor şi a avantajelor pe care le pot avea prin respectarea regulilor jocului. Ca o concluzie, putem spune că piaţa forţei de muncă va putea înregistra o evoluţie pozitivă, prin eforturile tuturor celor care ne dorim recunoaşterea României ca ţară europeană. Prin acţiuni concrete vom dovedi că o merităm !

Despre Manpower Romania

Manpower este un lider mondial în domeniul serviciilor de recrutare şi de gestiune a resurselor umane, oferind clienţilor săi un pachet complex de servicii care să le satisfacă nevoile de personal, în toate sectoarele de activitate. In România, Manpower este prezent din 2003, având deschise până în prezent agenţii în Bucureşti, Timişoara, Braşov şi Cluj, urmărind extinderea reţelei la nivel naţional în cel mai scurt timp.
Manpower România are o bază de date activă de peste 10.000 de candidaţi, care îi permite să vină în sprijinul companiilor-partenere. În momentul de faţă, Manpower România îşi oferă serviciile către sute de companii din diverse domenii de activitate şi se bucură de încrederea a mii de angajaţi.
La începutul acestui an, Agenţia din Timişoara a fost premiata de către Manpower Inc. cu premiul pentru cea mai spectaculoasă creştere a cifrei de afaceri.
La un an de la re-branding (21 februarie 2007), Manpower România pune la dispoziţia partenerilor săi un site internet în limba română adaptat particularităţilor mediului de afaceri autohton – www.manpower.ro.

Persoană de contact Manpower România – Agenţia Timişoara : Gabriela Burz
Tel. 0256 309 481, Mobil 0721 876 423, E-mail : gabriela.burz@manpower.ro

madalina.motora@manpower.ro