Mare Nostrum a acordat a doua serie de stelute pentru operatorii de plaja!

Constanta - 26 august 2009

Comunicat tip General in ONG

Organizaţia ecologistă „Mare Nostrum”, împreună cu Vodafone România - Sponsor Principal, Petrom – Sponsor şi Apele Române - Direcţia Apelor „Dobrogea Litoral” - Partener anunţă acordarea celei de-a doua serii de steluţe pentru porţiunile de plajă de pe litoralul românesc, în cadrul competiţiei „Plaja mea e mai curată!”.

Mare Nostrum a acordat a doua serie de stelute pentru operatorii de plaja!

Situaţia acordării steluţelor nu s-a schimbat foarte mult faţă de prima rundă a competiţiei. Câştigătoare la „steluţe” în urma monitorizărilor efectuate timp de 9 săptămâni de voluntarii MARE NOSTRUM sunt zonele: Neptun I, Mamaia III, Mamaia IV, Olimp II, Jupiter IV, Venus II, Saturn II , cotate cu 4 stele.
La polul opus, porţiunile de plajă Năvodari III – zona 2 şi Năvodari IV – zona 1 nu au reuşit să acumuleze decât o stea.
Totodată, potrivit datelor centralizate de voluntarii Mare Nostrum, există porţiuni de plajă care au evoluat de la primele monitorizări. Printre acestea se numără Mamaia III şi Mamaia IV(de la 3 steluţe la 4), precum şi Cap Aurora III(de la o stea la 2).
La capitol involuţii, se află porţiunile de plajă: Neptun II-zona 2(de la 3 stele la 2 stele), Cordon Venus-Saturn II şi Saturn I(de la 4 stele la 3), iar Costineşti II(de la 3 la 2).
“Motivul pentru care, pe anumite zone, situaţia porţiunilor de plajă s-a îmbunătăţit este pentru că operatorii au avut posibilitatea să pună la punct şi să eficientizeze managementul sectoarelor aflate în administrare. La polul opus, există şi zone unde s-a înregistrat o involuţie, care poate fi datorată afluxului mare de turişti, care a depăşit estimările operatorilor de plajă”, a declarat MIHAELA CÂNDEA, dir. ex. Mare Nostrum.
Nici una dintre cele cincizeci de porţiuni de plajă care au intrat în competiţie pentru „marele premiu” nu au reuşit să acumuleze cinci steluţe.
Acordarea steluţelor s-a făcut în funcţie de câteva criterii clar stabilite, cum ar fi : gradul de curăţenie al plorţiunilor de plajă, existenţa modulelor de colectare selectivă, existenţa toaletelor, a duşurilor şi a surselor de apă potabilă, precum şi a posturilor de salvamar, cât şi a avertismentelor pentru turişti.
Până acum, voluntarii MARE NOSTRUM au informat peste 10.000 de turişti despre modul în care pot colecta selectiv şi recicla deşeurile de pe plajă. Campania LITORAL CURAT continuă.
Vodafone, ca Sponsor Principal, a sprijinit financiar şi logistic proiectul „Litoral curat” încă de la prima ediţie din 2005.
Petrom este alături de Mare Nostrum în proiectul “Litoral curat” din anul 2009 în cadrul platformei de responsabilitate socială “Petrom: Respect pentru Viitor”.






Despre Mare Nostrum

Mare Nostrum este o organizaţie deschisă tuturor cetăţenilor preocupaţi de degradarea mediului litoralului românesc, a cărei misiune este de a determina schimbarea practicilor şi atitudinilor actuale ale comunităţilor locale, factorilor de decizie şi altor grupuri de interese, cu cele care asigură conservarea şi utilizarea raţională a resurselor naturale din zona costieră românească. Punând accentul pe parteneriat şi respectul faţă de mediul înconjurător, Mare Nostrum activează în direcţia conştientizării publice, a educaţiei pentru mediu şi a presiunii faţă de factorii decizionali, pentru protecţia efectivă a mediului Mării Negre şi zonei costiere româneşti.
Ramona Crangasu
Responsabil PR
Contact:0723328224
office@marenostrum.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/mare-nostrum/mare-nostrum-a-acordat-a-doua-serie-de-stelute-pentru-operatorii-de-plaja