Pozitia Media Consulta International fata de Scrisoarea Deschisa inaintata de D-na Daciana Sarbu

BUCURESTI - 25 noiembrie 2009

Comunicat tip General in Media / Publicitate

MEDIA CONSULTA INTERNATIONAL este agentie independenta, full service care activeaza de cinci ani pe piata din Romania de publicitate, pentru clienti locali si internationali. In toata aceasta perioada, agentia a propus clientilor sai solutii integrate de Business Consultancy: start-up, consultanta, marketing si vanzari, advertising, research, PR s.a. Echipa agentiei este formata din oameni profesionisti, cu experinta in domeniul publicitatii, cu pregatire atestata oficial de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), International Advertising Association (IAA) si alte organizatii si asociatii ce furnizeaza servicii de media de prestigiu din Romania.

Cu privire la Scrisoarea Deschisa inaintata de D-na Daciana Sarbu din data de 24.11.2009, MEDIA

CONSULTA INTERNATIONAL isi intemeiaza pozitia prin urmatoarele:

-Incepand cu data de 02 Noiembrie 2009, MEDIA CONSULTA INTERNATIONAL a demarat o campanie de promovare a doua produse marca AdePlast. Campania are scopul de a promova calitatile performante ale produselor AdePlast, calitati considerate de clientul nostru ca fiind puncte forte ale produselor in comparatie cu performantele altor produse aflate in prezent pe piata pe segmentul de produse concurential. De aici si necesitatea constientizarii publicului targetat de aceste performante.

“Gletul Meseriasului” marca AdePlast, este un produs care se utilizeaza pentru obtinerea suprafeţelor foarte fine si netede inainte de zugravire sau vopsire cu ulei. Printre calitatile produsului se numara: materialul „gata de lucru”, cu o foarte buna aderenta la suport şi capacitate ridicata de acoperire a imperfectiunilor suportului, cu inceput de prize de minim 20 minute si timp de lucru maxim 45 minute.

“Vopseaua Meseriasului” Color System ADEPLAST® - marca AdePlast, este un produs care se utilizeaza pentru finisarea cu o mare productivitate a suprafetelor interioare. Printre calitatile produsului se numara: puterea de acoperire a imperfectiunilor suprafetei, o buna permeabilitate la vapori de apa si aspectul mat deosebit al filmului, produsul raspunzand cu succes exigentelor unui finisaj profesional.

-Avand in vedere calitatile de necontestat ale acestor produse, echipa de creatie a MEDIA CONSULTA INTERNATIONAL, a realizat spoturile „Gletul Meseriasului” si „Vopseaua Meseriasului” cu scopul de a promova si informa in primul rand consumatorii asupra avantajelor produselor, determinandu-i sa cumpere produsul/e promovat/e. Prin urmare echipa de creatie a venit cu o strategie creativa proprie prin care si-a propus o promovare axata pe calitatile produselor. Aceasta nu pretinde sa defineasca si sa impuna reguli, ci sa delimiteze un cadru in care pot defini calitatile produselor pe o piata cu concurenta foarte puternica.

-Asa cum stim cu totii, exista in ansamblul strategiilor de creatie doua mari tendinte care se opun una alteia: tendinta traditionala, care se dezvolta în jurul modelului de marketing al copy-strat, si o tendinta intuitiva, imaginara. Aceasta din urma s-a dezvoltat in mod deosebit in ultimii ani, odata cu evolutia mentalitatilor socio-psihologice si cu modificarile economice survenite in aceasta perioada. Pe piata de publicitate din ultimii ani, putem enumera o serie de astfel de realizari creative care s-au axat pe astfel de strategii, apreciate de organismele abilitate cu diferite premii (ex.: “O picatura de stil in viata ta” – Cava D’oro – premiul Grand Effie 2009 sau “Unirea” – Gold Effie 2005).

La cele de mai sus MEDIA CONSULTA INTERNATIONAL doreste sa isi exprime aprecierea privind activitatea D-nei Daciana Sarbu pe teme privind educatia, familia in societatea romaneasca, mediul inconjurator, completate de o serie de alte teme primordiale, admirand totodata actiunile depuse de domnia sa in acest sens.

In ceea ce priveste intepretarea domniei sale cu privire la mesajele campaniei de promovare a produselor Adeplast, prin faptul ca MEDIA CONSULTA INTERNATIONAL si-a propus sa promoveze “o vopsea si o femeie … in care femeia este portretizata, direct si neechivoc, drept un obiect sexual”, ne exprimam in mod profund regretul unei astfel de interpretari atata timp cat inainte de a lansa aceste clipuri publicitare, acestea au fost supuse unor riguroase si profund analizate aprecieri din partea mai multor persoane active pe piata de publicitate (organizatii abilitate, trusturi de televiziune, oameni de media cu experienta in campanii de publicitate si actiuni sociale) respectand regulile impuse de Consiliul National al Audiovizualui prin legislatia in vigoare.

Totodata, vrem sa subliniem ca nu contestam datele statistice expuse de domnia sa in Scrisoarea Deschisa, insa MEDIA CONSULTA INTERNATIONAL considera ca interpretare D-nei Daciana Sarbu este una exagerata, o interpretare dusa pana la extrem lansand a se intelge ca spoturile transmit mesaje cu conotatii ce incita la viol si violenta domestica, citam: „intre 40 si 70% dintre femeile care au fost supuse violului sau violentei in familie au fost victimele propriilor soti” ... „efectele negative ce s-ar putea genera pe termen mediu si lung”.

MEDIA CONSULTA INTERNATIONAL considera ca actiunea la care face apel D-na Daciana Sarbu este una nefondata si exagerata, sustinuta de domnia sa cu argumente si date statistice care nu au nici o legatura cu mesajul real al promovarii produselor. Mentionam ca, Scrisoarea Deschisa de D-na Daciana Sarbu vine la aproximativ 4 saptamani de la demararea campaniei. Consideram ca, daca mesajele clipurilor ar fi prezentat astfel de conotatii, ar fi existat mai multe organisme cu drept de actiune de a atentiona asupra exprimarii/prezentarii mesajelor, imediat de la demararea acestei campanii. Subliniem ca acest fapt nu s-a intamplat.

MEDIA CONSULTA INTERNATIONAL ofera tot sprijinul in ceea ce priveste furnizarea de informatii suplimentare privind strategia de comunicare a campaniei AdePlast si sustine misiunea Consiliului National al Audiovizualului de a asigura un climat bazat pe libera exprimare si responsabilitate fata de public in domeniul audiovizualului.

Cu deosebita consideratie,
MEDIA CONSULTA INTERNATIONAL

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/mediaconsulta-international/pozitia-media-consulta-international-fata-de-scrisoarea-deschisa-inaintata-de-d-na-daciana-sarbu