Metro Cash & Carry îşi serbează cea de-a 40-a aniversare Conceptul de succes al vânzărilor en-gross domină scena internaţională

BUCURESTI - 3 noiembrie 2004

Comunicat tip General in Afaceri

Düsseldorf, 27 octombrie 2004 – Metro Cash & Carry are toate motivele de a sărbători. În urmă cu exact 40 de ani, primul magazin en-gross Metro Cash & Carry şi-a deschis porţile în oraşul german Mülheim an der Ruhr, deschizând calea unei poveşti de succes fără precedent. Astăzi, cel mai mare generator de vânzări al Grupului METRO este lider mondial de piaţă pe segmentul magazinelor en-gross cu autoservire şi îşi desfăşoară activitatea în 26 de ţări. Două noi ţări, Serbia şi Moldova, vor ridica numărul total al acestora la 28.

În anii 1960, acest model de vânzare complet nou a revoluţionat industria vânzărilor en-gross din Germania. Spre deosebire de operaţiunile tradiţionale de distribuţie en-gross, Metro Cash & Carry a oferit clienţilor săi comerciali şansa de a-şi onora propriile comenzi la magazin, de a plăti imediat şi de a-şi lua cu ei bunurile cumparate. Acest principiu continuă să ofere numeroase avantaje comercianţilor cu amănuntul, precum şi proprietarilor de hoteluri şi restaurante. În magazinele mari, clienţii pot alege dintre cele 20.000 de produse alimentare şi cele 30.000 de articole nealimentare. „Punctele noastre forte sunt reprezentate de portofoliul larg de produse, de orientarea noastră strictă către client şi de un raport atractiv preţ-performanţă,“ spune Thomas Hübner, Director General al Metro Cash & Carry International GmbH. „Metro Cash & Carry reprezintă pentru en-gross-isti ceea ce supermarket-ul reprezintă pentru familii.“


A vedea dincolo de graniţe
Această idee a avut o dezvoltare rapidă insa nu doar în Germania. În 1968, la numai patru ani de la debutul pe piaţă în Germania, Metro Cash & Carry a intrat pe piaţa olandeză. Această mişcare a marcat începutul internaţionalizării riguroase a acestui model de afaceri. În anii care au urmat, modelul Metro Cash & Carry a fost adus în diferite regiuni din Europa de vest, Europa de est şi Asia şi adaptat la comportamentul consumatorilor din zonele respective.
Metro Cash & Carry Romania este parte integranta a Metro Cash & Carry International. Proiectul Metro Cash & Carry dezvoltat in Romania a inceput oficial in Octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distribuite din Bucuresti. In prezent, reteaua numara 20 centre de distributie dispuse astfel: in Bucuresti 4 centre (Otopeni, Militari, Voluntari, Berceni), cate unul in Timisoara, Cluj, Constanta, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Tg. Mures si in Brasov 2 centre.
În anul aniversar 2004, Metro Cash & Carry deţine aproape 500 de magazine en-gross în 26 de ţări. Din China până în Portugalia, 20 de milioane de clienţi comerciali îşi fac cumpărăturile din magazine care poartă numele de marcă Metro şi Makro. „Dezvoltarea în străinătate reprezintă unul din pilonii succesului nostru. Acordăm o atenţie deosebită viitoarelor pieţe din Asia şi Europa de est,“ spune Hübner. Metro Cash & Carry plănuieşte să-şi continue extinderea internaţională deschizând magazine în Serbia şi Moldova.

Patru centre de pregătire pe două continente
Ca societate comercială internaţională, Metro Cash & Carry promovează schimburile şi cooperarea internaţională între membrii personalului său din diferite ţări. Patru noi centre de pregătire – care fac parte din conceptul numit „House of Training” – creează cele mai bune condiţii posibile pentru aceste acţiuni. La timp pentru cea de-a 40-a aniversare a sa, Metro Cash & Carry a deschis, în 2004, un centru de pregătire în Royaumont, lângă Paris. În curând vor fi deschise trei noi centre în Shanghai, China, în oraşul german Düsseldorf şi în Moscova, Rusia. Instructorii în expertiza Metro Cash & Carry transmit mai departe cunoştinţe privitoare la produse şi bunuri, precum şi la clienţi şi achiziţii dincolo de graniţele naţionale. Urmând principiul celei mai bune practici, aceştia creează o reţea de centre de competenţă naţionale şi îi pregătesc pe angajaţi pentru cariera viitoare a acestora în segmentul global al magazinelor en-gross cu autoservire.

Despre METRO Cash & Carry Romania S.R.L.

Metro Cash & Carry International este liderul internaţional de piaţă în activităţile de vânzare en-gross cu autoservire destinate profesioniştilor, cu peste 475 centre de distribuţie în 26 de ţări. Este cea mai mare divizie de vânzări a Grupului METRO, care îşi are sediul în Germania, unul din primele 4 grupuri de vânzare cu amănuntul din întreaga lume. Grupul METRO a înregistrat vânzări anuale în valoare de 53.6 miliarde de EURO în anul 2003 şi include formatele de desfacere Metro/Makro Cash & Carry, Real/Extra, magazin de comercializare cu amănuntul a produselor alimentare, Media Markt şi Saturn, precum şi Praktiker, magazin specializat în articole nealimentare şi magazinele universale Galeria Kaufhof.
Metro Cash & Carry International GmbH
Corporate Communications (Comunicări Corporative)
Sven Jacobsen, Peter Wübben
Metro-Straße 1
40235 Düsseldorf
Telefon +49 (0)2 11 68 86-13 93 şi13 92
Fax +49 (0)2 11 68 86-13 95

press@metro.cc.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/metro-cash-carry-romania-s-r-l-/metro-cash-carry-isi-serbeaza-cea-de-a-40-a-aniversareconceptul-de-succes-al-vanzarilor-en-gross-domina-scena-internationala