Nimic nu bate Facebook

BUCURESTI - 14 octombrie 2010

Comunicat tip General in Media / Publicitate

La nivel mondial, Facebook are peste 400 milioane de utilizatori. În România, există mai bine de un million de conturi active. Twitter vine din urmă cu mai bine de 100 de milioane utilizatori. Reţeaua socială de 140 de caractere numără în România aproximativ 50.000 de utilizatori. Aproximativ 22% dintre utilizatorii de internet din mediul urban folosesc zi de zi reţelele de socializare, arată un studiu realizat în martie anul acesta de firma de cercetare 360insights. E aproape un clişeu să spui că reţelele sociale au monopolizat internetul. Poate ca dacă nu ar fi existat YouTube, Facebook sau Twitter am fi auzit de Justin Bieber abia peste doi ani.

Nimic nu bate Facebook

Când vine vorba de apariţii în presa autohtonă, Facebook este imbatabilă. În ultimele trei luni a înregistrat mai bine de 5.100 apariţii , grupate în 2.779 de subiecte din presa autohtonă. Interesant este faptul că, adunate, menţionările din media ale Twitter şi YouTube (1.393 aparitii) nu depăşesc menţionările Facebook. Twitter deţine poziţia a doua cu 3.200 de apariţii în media româneşti.
În ciuda faptului că în România există aproximativ 5,8 milioane de utilizatori de Yahoo Messenger şi o istorie îndelungată a brandului Yahoo, compania a înregistrat în presa autohtonă doar 766 de apariţii, grupate în 450 de subiecte. Ultimul loc este deţinut de MySpace, o reţea mai puţin popular jurnaliştilor autohtoni, cu puţin peste 300 de menţionări.

Firesc, mai bine de 70% din articolele care menţionează numele companiilor aparţin domeniului IT&C.

Nu de aceeaşi notorietate beneficiază reţele sociale şi companiile online autohtone. De exemplu, platforma-comunitate de video sharing Trilulilu, o variantă românească a YouTube, a avut în ultimele trei luni doar 62 de apariţii, grupate în 44 de subiecte în cele 780 surse media pe care le monitorizeaza MediaIQ. Adunate, menţionările HI5, Trilulilu, Tpu.ro şi Neogen depăşesc cu puţin apariţii MySpace în presa autohtonă. Tpu.ro deţine ultima poziţie cu doar 20 apariţii.

Pentru că MediaIQ monitorizează 780 de surse media, de la cotidiene naţionale, la locale, de la bloguri la siteurile celor mai importante televiziuni, e firesc să vorbim despre cele mai active publicaţii. Când vine vorba de presa naţională topul este condus surprinzător de cotidianul Puterea, cu peste 600 de articole. Cele mai multe materiale publicate de acest ziar privesc reţeaua de socializare Facebook. O altă companie în vizorul ziarului este Twitter. Cotidianul este urmat de Adevărul, Hotnews şi Evenimentul Zilei.

Surprinzătoare este şi acoperirea mediatică a tabloidelor din România. Libertatea este ziarul cu cele mai multe articole în care numele companiilor online a fost menţionat (384 materiale), urmată de Cancan (333) şi Click (132). În vizorul celor trei tabloide au fost Facebook, Twitter şi YouTube. O explicaţie ar fi faptul că legătura dintre aceste reţele sociale şi lumea mondenă este destul de strânsă. Mai bine de 60% din articolele monitorizate se încadrează în domeniul “Vedete-Monden” (lansări de videoclipuri, imagini, anunţuri de concerte, etc).

Acoperirea mediatică din partea publicaţiilor de business este destul de modestă. Daily Business este publicaţia care conduce topul cu 164 de articole în care au fost menţionate numele celor noua companii online (reţele sociale). Financiarul, publicaţie editată de grupul Intact a avut o evoluţie slabă în acest domeniu (28 articole). Mare parte din aceste materiale (24) priveau compania Yahoo.


Monitorizarea MediaIQ a fost realizată în perioada 11 iulie – 12 octombrie 2010 şi a inclus 780 de surse media. Analiza cuprinde variantele online ale celor mai importante cotidiene naţionale şi locale, bloguri, siteuri generaliste şi specializate, dar şi variantele online a 16 televiziuni naţionale şi patru posturi radio.

Despre new media Agency

MediaIQ este singurul serviciu de media intelligence din România care oferă clienților săi o perspectivă clară asupra brandurilor lor. MediaIQ reprezintă o integrare a tuturor surselor din care provine informaţia, accesul la mii de publicaţii, posturi TV sau radio, bloguri, site-uri sau reţele sociale.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să o contactați pe Andreea Lupu, PR Executive MediaIQ

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/new-media-agency/nimic-nu-bate-facebook1