OMNIASIG – EVOLUŢIE STABILĂ ŞI CONSTANTĂ ÎN 2008

BUCURESTI - 3 aprilie 2009

Comunicat tip General in Banci / Asigurari

Compania OMNIASIG Vienna Insurance Group a dovedit şi în 2008 că îşi poate menţine creşterea susţinută din ultimii ani. Astfel, conform rezultatelor preliminarii, valoarea primelor brute subscrise în 2008 a crescut cu 33,66% faţă de anul precedent, ajungând la 1,181 miliarde RON.

Ponderea cea mai mare în acest rezultat, respectiv de 77,65%, au avut-o asigurările auto. Ramura asigurărilor Casco a crescut cu 55,27% faţă de anul 2007, atingând valoarea de 635,58 milioane RON. Pe segmentul asigurărilor de răspundere civilă auto obligatorie (RCA), creşterea înregistrată a fost de 18,38%, valoarea primelor brute subscrise fiind de 281,92 milioane RON. Atât ramura RCA, cât şi cea a asigurărilor Casco au înregistrat creşteri semnificative la valoarea daunelor, astfel: de 131% la Casco şi de 81,82% la RCA, comparativ cu anul anterior.

Asigurările tip Property (ramura asigurărilor de incendiu şi calamităţi naturale) au avut o evoluţie pozitivă, primele brute subscrise aici crescând cu 56,27% faţă de 2007, ajungând la 161,4 milioane RON. Totodată, şi daunele pe acest segment au înregistrat o creştere mare, de 106,43%, în comparaţie cu anul precedent.

O creştere importantă, de 67%, a fost înregistrată şi pe ramura Asigurărilor de mijloace de transport navale, valoarea subcrierilor pe acest segment ridicându-se la 9,30 milioane RON.

Compania a înregistrat în 2008 un profit brut de 168,59 milioane RON.

Pe parcursul întregului an 2008, compania a avut ca obiectiv prioritar îmbunătăţirea portofoliului prin creşterea din ce în ce mai accentuată a ramurilor non-auto. Aceeaşi importanţă va fi acordată acestui obiectiv şi în 2009. De asemenea, în 2008 s-a acordat o atenţie deosebită îmbunătăţirii procesului de soluţionare a dosarelor de daune, căutându-se în permanenţă modalităţi de eficientizare şi de diminuare a costurilor generate de acestea.

S-a avut în vedere în anul 2008 şi ridicarea nivelului profesional al forţei de vânzare, acţiune concretizată prin consolidarea unei reţele teritoriale foarte puternice. Activitatea de marketing s-a dezvoltat în sensul atingerii unor noi segmente de piaţă, atât în zona de retail, cât şi în cea corporate. În acest scop, au fost diversificate şi intensificate parteneriatele cu societăţi din toate domeniile (bănci, companii de leasing, lanţuri comerciale de retail ş.a.).

Pentru a preîntâmpina şi preveni efectele crizei economice, OMNIASIG a desfăşurat şi desfăşoară în continuare acţiuni de eficientizare, control al costurilor şi o selecţie atentă a portofoliului de new business.

Despre OMNIASIG

OMNIASIG este prezentă pe piaţa asigurărilor din România de 14 ani. Din 2005, compania a devenit membră a Vienna Insurance Group, dovedind astfel că se poate ridica la standardele internaţionale ale grupului austriac. În prezent, OMNIASIG este pe locul al doilea în România, iar Vienna Insurance Group, prin toate companiile deţinute, este pe primul loc pe piaţa asigurărilor din această ţară.

Vienna Insurance Group (VIG) este unul dintre grupurile de asigurări lideri în Europa Centrală şi de Est, listat la Bursă şi cu sediul central în Viena. În afara pieţei locale din Austria, Vienna Insurance Group este de asemenea activă, prin filiale şi grupuri de asigurări, în Albania, Bulgaria, Germania, Estonia, Georgia, Croaţia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Macedonia, Polonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Cehia, Turcia, Ungaria, Ucraina si Belarus. De asemenea, are sucursale şi în Italia şi Slovenia.

Pe piaţa din Austria, Vienna Insurance Group (VIG) este reprezentat prin Wiener Städtische Versicherung, Donau Versicherung şi Sparkassen Versicherung. Pe lângă acestea, are o participaţie minoritară în cadrul Wüstenrot Versicherung.
Mădălina Constantin, PR Manager
OMNIASIG Vienna Insurance Group
Calea Floreasca, nr. 30, Sector 1, Bucureşti
Tel. 021.230.35.76 / 78 / 86
madalina.constantin@omniasig.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/omniasig/omniasig-evolutie-stabila-si-constanta-in-2008