control managerial conform OMFP nr. 946/2005

BUCURESTI - 20 aprilie 2012

Comunicat tip Produse / Servicii in Administratie Publica

LUCAS CONSULTING PARTNER SERVICES S.R.L. este certificata conform standardului international de calitate ISO9001 sa realizeze servicii de consultanta in vederea elaborarii si dezvoltarii sistemelor de control managerial conform OMFP nr. 946/2005 republicat si completat de Ordinul 1649 din 17 februarie 2011 adresat institutiilor publice publice .

Conform  OMFP nr. 946/2005, republicat în Monitorul Oficial nr. 469/05 iulie 2011, prevede obligaţia tuturor instituţiilor publice de a transmite Ministerului Finanţelor Publice, prin intermediul ordonatorilor principali de credite,  raportarea trimestrială si anuala a stadiului implementării standardelor de control intern managerial.

In acest sens, vă putem sprijini prin intocmirea unei documentatii realizată de SC LUCAS CONSULTING PARTNER SERVICES S.R.L., cu competenţă şi experienţă demonstrabilă în prestarea de servicii de consultanţă în acest domeniu,  adresate instituţiilor publice diverse (primării, spitale, consilii locale, consilii judeţene etc.).

Despre Partenerul tau de calitate

Etapizarea programului de elaborare a sistemelor
de control intern / managerial


Etapa 1: Constituirea Comisiei de monitorizare, coordonare si indrumare metodologica a dezvoltarii sistemului de control managerial

Stabilirea, autorizarea si numirea prin Decizie a Managerului Spitalului Judetean de Urgenta Braila a persoanelor desemnate sa faca parte din Comisia de monitorizare, coordonare si indrumare metodologica a dezvoltarii sistemului de control managerial.


Etapa 2: Initierea demersurilor in vederea dezvoltarii sistemului de control managerial prin elaborarea unui Program de dezvoltare a sistemului de control managerial si prin stabilirea obiectivelor generale si specifice

Elaborarea unui Program de dezvoltare a sistemului de control managerial care cuprinde descrierea etapelelor de dezvoltare a sistemului de control/managerial, termenele si responsabilii.

Se stabilesc obiectivele generale ale controlului intern la nivelul spitalului pentru realizarea atribuţiilor specifice conform cu actele normative ce reglementează activitatea spitalelor publice şi regulamentele proprii, astfel: (Obiectivele generale se preiau din titlul VII al Legii 95/2006 privind reforma în sănătate precum şi din actele normative ce reglementează activitatea în domeniul sanitar).


Etapa 3: Descrierea modului de organizare si functionare a sistemelor de control managerial

Elaborarea Regulamentului Comisiei de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control intern/managerial al institutiei publice si a Manualului de proceduri interne Conform Codului controlului intern / managerial Aprobat prin OMFP nr. 946/2005, republicat.


Etapa 4: Familiarizarea personalului din conducere si de executie implicat in dezvoltarea sistemului de control managerial prin responsabilizarea si instruirea acestuia

Instruirea personalului cu tematica:

- OMFP nr. 946 / 2005 (*actualizat*) pentru aprobarea Codului controlului intern, cuprinzand standardele de management/control intern la entitatile publice si pentru dezvoltarea sistemelor de control managerial.
- OMFP nr. 1.649 / 2011 pentru pentru modificarea şi completarea Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern, cuprinzând standardele de management/control intern la entităţile publice şi pentru dezvoltarea sistemelor de control managerial.
- OMFP 1389 / 2006 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern, cuprinzand standardele de management/control intern la entitatile publice si pentru dezvoltarea sistemelor de control managerial.

Etapa 5: Identificarea nivelului de dezvoltare existent al sistemului de control managerial la nivelul institutiei publice

Analiza documentelor elaborate initial de catre entitatea publica.

Etapa 6: Inventarierea documentelor, a fluxurilor de informatii, a proceselor si a activitatilor desfasurate de institutia publica

Stabilirea unui sistem eficient de comunicare interna si externa care sa asigure o difuzarea rapida, fluenta si precisa a informatiilor.

Asigurarea unui circuit al informatiilor, atat in interior cat si din exterior care sa permita indeplinirea corespunzatoare a sarcinilor de serviciu.

Etapa 7: Asistenta la elaborarea de instrumente si proceduri de lucru

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/partenerul-tau-de-calitate/control-managerial-conform-omfp-nr-9462005