Rețeta succesului pentru revista online POV21: sute de tineri curioși, spontani și implicați!

Bistrita - 5 februarie 2020

Comunicat tip General in Afaceri, Monden / Lifestyle, Media / Publicitate, Social, Internet

Live site

Sute de adolescenţi din România s-au organizat și au reuşit să pună pe picioare o revistă online, o emisiune TV, dar și să organizeze zeci de evenimente, printre care se numără și TEDxBistrița. Materialele lor au devenit virale pe Internet, adunând deja sute de mii de vizualizări. Tinerii au reușit să comunice și să colaboreze eficient, dând naștere unor comunități locale în Argeș, Bistrița-Năsăud, București/Ilfov, Cluj-Napoca, Constanța, Galați, Hunedoara, Maramureș, Prahova, Republica Moldova și Suceava. De la începutul anului 2020, s-au extins și la nivel internațional, publicând în engleză, franceză și spaniolă. Printre modelele lor internaționale se află publicații prestigioase, precum The Wall Street Journal, The Washington Post, HuffPost, CNN sau BBC.

Echipa POV21 la Gala Comunitarium

Echipa POV21 la Gala Comunitarium

Despre POV21 (Point Of View of the 21’st century)

Proiectul POV21 a pornit din Bistrița, iar acum învață sute de adolescenți și tineri din toată țara să își fructifice timpul și aptitudinile într-o revistă națională și internațională. În cadrul proiectului, se organizează întâlniri periodice de brainstorming, evenimente, training-uri și teambuilding-uri. De asemenea, se oferă acces atât la cursuri online, cât și la expertiza profesioniștilor din domenii diverse, care să îi ajute să se dezvolte personal și profesional.

În anul 2017, când a luat naștere inițiativa, pentru primii tineri care i-au călcat pragul, a fost la început o joacă, un mod de a petrece timpul productiv sau de a face ceea ce nu au ocazia la școală: să își dezvolte creativitatea. Nimeni nu se gândea atunci că în doar doi ani o să ajungă un proiect ambițios al tinerilor, cu o revistă cu mii de cititori unici pe zi, zeci de evenimente la activ și emisiuni online. Dar, joacă sau nu, odată cu articolele, au început să apară tot mai multe oportunități de viitor. Tinerii au experimentat pe pielea lor ce îi place tineretului să citească, ce nu îi place, ce titluri să pună și când să scrie despre un subiect. Deși pare ușor, putem vedea, încă de la început, că experiența din acest proiect a fost întotdeauna multidisciplinară, trecând de cele mai multe ori de redactarea articolelor și momentele de inspirație care nășteau poezii pe site.

Mulți membri și-au luat încă de la început responsabilități, au prins din mers cum să îți promovezi o pagină de social media, cum fortifici o echipă și cât de valoroasă e componenta aceasta într-un proiect, indiferent dacă e business sau ONG. Un articol din Adevărul 2018, când POV21 era la început, ne lasă să vedem ideia pe care s-a bazat proiectul: deschiderea orizonturilor. Tinerii erau încurajați de la prima ședință să spună ce gândesc, că pot face orice își propun ei, limitele le sunt timpul și imaginația: doar să îndrăznească. Așa se face că și acum, echipa POV21 are aceleași caracteristici: tineri care au inițiativa să dea startul, să încerce lucruri noi și, mai important, să vadă punctele de vedere diferite dintr-o persoană, pentru că doar prin colaborare și perspectivă pot reuși.

Iar așa, revista lor a devenit o comunitate în care nu doar că se simt bine, dar și învață unii de la alții aptitudini care le vor folosi în viață. Pe lângă marketing online, SEO, PR, organizare de evenimente, strângeri de fonduri, management de echipă și multe altele, voluntarii din POV21 învață și ce tip de personalitate au, ce tip de muncă li se potrivește, cum să reacționeze la probleme, cum să construiască o organizație pe meritocrație, un model de societate în care e imposibil să nu ne dezvoltăm.

 

POV21 Romania – un proiect național

În anul 2018, s-a lansat Revista POV21, în cadrul căreia se regăsesc cele mai actuale și de interes subiecte pentru public, din domenii diverse precum: psihologie, relații, experiențe de viață, literatură, interviuri cu personalități, umor, călătorii, sport, dezvoltare personală și evenimentele momentului. În ianuarie 2020, revista a trecut de pragul psihologic de 100.000 de vizitatori unici / luna, iar recordul de 15.033 vizitatori unici / zi a fost atins în data de 13.01.2020. Pentru acest succes, doresc să le mulțumească tuturor membrilor comunităților POV21 locale și tot mai extinse din Arges, Bistrița-Năsăud, București/Ilfov, Cluj-Napoca, Constanța, Galați, Hunedoara, Maramureș, Prahova, Republica Moldova și Suceava.

 

Următoarea provocare: POV21 Magazine – un proiect internațional

Văzând că au reușit să devină populari pe plan național cu activitățile derulate și având deja o echipă serioasă de oameni dedicați, au venit cu o nouă idee. Au decis să nu se limiteze doar la România, iar la începutul anului 2020, s-au extins și internațional. Au ca și modele publicații prestigioase, precum The Wall Street Journal, The Washington Post, HuffPost, CNN sau BBC.

În publicația internațională, au început să publice articole în engleză, franceză și spaniolă. Articolele publicate sunt despre ceea ce simt, evenimente recente, despre lucruri care se întâmplă în jurul nostru și care ne influențează direct. Își doresc și își propun să ajungă cu articolele lor la cât mai mulți oameni din afara țării, știind că tot ceea ce îi evidențiază ca echipă și experiență, îi face optimiști în acest parcurs. Consideră că se diferențiază de alții, pentru că au o viziune fresh asupra tuturor lucrurilor și scriu de fiecare dată doar despre ceea ce cred. Fără să fie îngrădiți de vreo mentalitate anume, îsi exprimă punctul de vedere și îi invită și pe cititorii lor să facă la fel în cadrul revistei POV21.

 

Testimoniale ale tinerilor din POV21

Emilian, 18 ani, unul dintre membrii echipei, spune că acest proiect l-a ajutat enorm să își dea seama ce vrea să facă în viața. A vrut la medicină din cauza presiunii sociale, dar și-a dat seama, organizând evenimente și vorbind cu sponsori, că e foarte creativ și se pricepe la comunicare mai mult.

Andreea, 19 ani, studentă la Cluj la jurnalism, spune că, prin intermediul POV2, a obținut un job la care ar fi trebuit să lucreze doar după terminarea facultății. De altfel, prima dată când a mers la o ședință, a ieșit și intrat în sală de câteva ori, de emoție. Acum, poate vorbi cu toată lumea de parcă îi cunoaște de o viață.

POV21: Tinerii sunt de părere că nu aptitudinile individuale îi fac de succes. Au recunoscut că dacă nu ar fi fost colegii care să le dea feedback-uri uneori usturătoare, care să îi ajute să se dezvolte, n-ar fi reușit. Întrebați care cred că sunt cele mai importante componente în viață, mi-au spus ferm: comunicarea, colaborarea, dedicarea, încrederea, seriozitatea și munca de echipă.

 

Impactul POV21 în business

Inițiativa POV21 a captat atenția unor investitori cu experiență în mediul online, iar din ianuarie 2020 este susținut de către startup-ul UB Global Media. Acesta oferă promovare la nivel global în cadrul a peste 3.200 de site-uri de prestigiu și cu autoritate ridicată (de pana la 93, conform Moz DA). În portofoliu, se regăsesc site-uri din cele mai diverse domenii de activitate din peste douăzeci de țări.

 

Alătură-te echipei POV21

Dacă sunteți o persoană curioasă, dornică să fie mereu informată și să evolueze într-un cadru spontan, de tineri dedicați, puteți să îi contactați, prin intermediul site-ului revistei, pentru a face parte din echipă.  Veți avea oportunitatea să vă dezvoltați abilitățile cu privire la partea de scris articole, PR, SEO, marketing online, social-media, management organizațional și organizare de evenimente. POV21 te așteptă în echipa!

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/pov21/reteta-succesului-pentru-revista-online-pov21-sute-de-tineri-curiosi-spontani-si-implicati