Ranco Promotional Products, afaceri in crestere in 2008

BUCURESTI - 25 martie 2009

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Ranco Promotional Products, al doilea jucator pe piata produselor promotionale personalizate din Romania, a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de peste 4,2 milioane euro, in crestere cu 12 procente comparativ cu perioada precedenta. Cresterea a venit pe fondul trendului ascendent al pietii, dar si ca urmare a investitiilor demarate in vederea cresterii productivitatii serviciilor de personalizare.

“Anul trecut am finalizat investitia in achizitia de linii automate de tampografie, serigrafie gravura laser, investitie ce se ridica la aproximativ 150.000 euro si care ne-a permis cresterea substantiala a productivitatii serviciilor de personalizare. In 2008, am crescut atat pe verticala, prin castigarea de noi clienti mari (domeniul farmaceutic si piata produselor alimentare) cat si pe orizontala, prin diversificarea portofoliului de produse oferite” – declara Mirela Barbus, Manager Ranco Promotional Products, parte a diviziei Proffice (RTC Grup).

In 2008, compania a castigat 2 noi furnizori, intarindu-si oferta pe segmentul promotionalelor “traditionale”, zona in care a obtinut exclusivitate pe piata romaneasca pentru produsele textile sub brandul JHK, cat si completarea segmentului de produse office, respectiv instrumente de scris, cu un nou brand.
Intarirea segmentului promotionalelor “traditionale” a propulsat astfel vanzarile articolelor textile in top: tricouri, jachete, sepci etc. – in total peste 700.000 produse vandute, in valoare de peste 1 milion euro. “Dobandirea exclusivitatii in zona articolelor promotionale textile in 2008, a generat cresteri insemnate ale cererii pentru aceasta categorie de produse, perioadele de varf fiind inregistrate in primul semestru al anului 2008” – adauga Mirela Barbus.

Si in 2009 compania estimeaza prezenta acestor produse in topul preferintelor clientilor.

Din perspectiva cantitatilor de produse personalizate, in 2008 compania si-a dublat cantitatea la peste 7 milioane unitati, ca urmare a investitiei in cresterea productivitatii, in dezvoltarea echipei de vanzari cat si ca urmare a cererilor in crestere inregistrate anul trecut.

Piata in 2009
2009 se anunta a fi un an in care interesul companiilor in achizitia de materiale promotionale scade, ca urmare a reducerii bugetelor de marketing, estimandu-se astfel o diminuare a consumului de produse personalizate cu 15-20% comparativ cu 2008. Pe de alta parte, se estimeaza ca o parte din bugetele ATL sa fie directionate in acest an spre BTL, in stimulente pentru consumatori, respectiv in materiale promotionale.

In ceea ce priveste perspectivele companie pentru anul in curs, Mirela Barbus adauga “Pentru 2009 estimam o scadere cu aproximativ 10-15 procente a volumului de vanzari pe fondul reducerii comenzilor de produse promotionale; vom ramane pe profit, insa la un nivel redus fata de perioada precedenta.
Din punct de vedere al comenzilor, vorbim de o crestere mult mai moderata comparativ cu anii precedenti si de un proces de concretizare mai greoi, intr-un timp mai lung. Vor fi si in acest an clienti care vor aloca bugete pentru achizitia de articole promotionale si care vor dori sa devina cat mai vizibili in piata; pe acesti clienti vom miza.
In 2009 profilul clientului se va schimba, acesta fiind mult mai atent in selectarea produselor – fara a face rabat la calitate, in alegerea celui mai bun raport calitate-pret dar si mult mai restrictiv in procesul de negociere.”



Despre ranco promotional products

Despre Ranco Promotional Products:

Ranco Promotional Products face parte din divizia de distributie a produselor de birotica-papeterie – Proffice. Cu peste 8 ani de experienta pe piata, cu primul catalog romanesc de produse promotionale lansat in 2006 – Eyerobics si cu o gama de peste 3.500 articole in stoc (de la produse de lux la obiecte promotionale), Ranco este astazi una dintre companiile de top din industrie, al doilea jucator de profil.

Proffice, divizia de distributie birotica si papetarie a Grupului RTC, detine o cota de aproape 25% dintr-o piata a produselor office de 300 milioane euro, avand o cifra de afaceri ce depaseste rulajul insumat al urmatoarelor 10 companii concurente.

Ioana Pletoiu
PR Manager Proffice
021.408.22.89

ioana.pletoiu@rtc.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ranco-promotional-products/ranco-promotional-products-afaceri-in-crestere-in-2008