Stii care-i steagul Romaniei?

BUCURESTI - 4 decembrie 2008

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Toate statele din lume au cate un steag al lor. Romania are nenumarate steaguri. Pentru ca legea care reglementeaza insemnele de stat este ambigua, iar culorile ce se regasesc pe drapel nu sint descrise in termeni exacti. Campania online “Un singur steag” (www.unsingursteag.ro) isi propune sa atraga atentia unui numar cat mai mare de romani asupra acestui fapt, sa antreneze in discutie cat mai multi oameni din industria de comunicare, sa adune semnaturi si sa convinga politicienii ca Romania are nevoie de un singur steag, respectiv de o lege cu specificatii precise.

Stii care-i steagul Romaniei?

Arborate pe sediile ministerelor, fluturate pe stadioane, imprimate pe insigne, postate pe site-uri oficiale, zeci de mii de steaguri diferite ale Romaniei sunt vehiculate pe nenumarate suporturi, in zeci de mii de culori diferite.

Oficial (in anexa Legii 75/1994), culorile drapelului sunt definite dupa cum urmeaza: „albastru-cobalt”, „galben-crom” si „rosu-vermion”. In practica insa, aceste definiţii sunt interpretate in zeci de feluri, pentru că fiecare producator, art director sau web designer alege singur care rosu, care galben si care albastru sa fie aşezat pe steag. Fiecare institutie publica are steagul ei, chiar daca toate slujesc aceeasi tara.

Solutia exista de 45 de ani: precizarea in lege a unor coduri fixe pentru a reprezenta fiecare culoare. Sistemele de matching, numite Pantone, CMYK , RGB si Web au fost inventate tocmai pentru a seta un standard aplicabil in orice conditii. Pe scurt, scopul campaniei “Un singur steag” este propunerea unui proiect de lege care sa seteze in coduri fixe cele trei culori ale drapelului. De ce e atat de important sa se intample asta? E e un prim pas, simplu de facut, catre brandigul de tara de care Romania are nevoie.

Campania “Un singur steag” este initiata de Zzing (www.zzing.ro), comunitatea online a comunicatorilor din Romania. Agentia Re:ply (www.reply.ro), promotoarea acestui demers, a realizat si un film in care patru specialişti din domeniul vizualului – doi designeri, un specialist de la Arhivele Nationale şi un artist grafician – vorbesc despre culorile drapelului şi despre insemnele naţionale. Filmul si mai multe informatii despre campanie sunt disponibile pe www.zzing.ro.

Romania trebuie sa aiba un singur steag, cu trei culori. Peste tot aceleaşi.

Despre Re:ply Marketing

Re:ply este o agentie de comunicare independenta specializata in publishing, comunicare corporate si de brand, precum si in proiecte online. Agentia ofera clientilor sai – companii care sint lideri in industriile din care fac parte – un mix unic de competente pe piata locala. Acesta cuprinde crearea de platforme de identitate pentru companii si branduri, dezvoltarea de campanii de comunicare, crearea si realizarea de ziare si reviste de orice tip.
Detalii despre campanie puteti afla de la Ioana Chicet, Online Manager Re:ply, ioana@reply.ro, 021 319 04 22 sau 0740 139 075.
ioana@reply.ro