S&T Romania este liderul pietei locale de servicii IT

BUCURESTI - 23 august 2005

Comunicat tip General in IT&C

IDC plasează compania pe prima poziţie într-un top al furnizorilor de servicii IT în urma publicării rezultatelor studiului pentru 2004 al pieţei de specialitate din România

S&T Romania este liderul pietei locale de servicii IT

S&T România a fost desemnată de către IDC ca lider al pieţei de servicii IT din România, piaţă ce a generat investiţii în valoare de 135 milioane euro pe parcursul anului 2004, în creştere cu 28,3% faţă de 2003. Compania de cercetare de piaţă IDC este principala referinţă specializată ce analizează evoluţia sectorului IT&C din România şi de peste un deceniu este un observator fidel al pieţei locale.

Studiul IDC indică faptul că integrarea de sisteme informatice a reprezentat cea mai mare parte a serviciilor IT oferite în 2004. Integrarea de sisteme informatice este un proces complex care porneşte de la analiza cerinţelor de business şi se încheie cu furnizarea unei soluţii la cheie. S&T România este unul dintre integratorii de sistem cu cea mai îndelungată prezenţă în plan local, rezultatele obţinute datorându-se în egală măsură echipei sale şi experienţei acumulate în cei peste 10 ani de activitate. Punctul de plecare în evaluarea şi implementarea soluţiilor şi serviciilor oferite îl reprezintă bunele practici acumulate atât la nivel local, cât şi la nivelul întregului grup S&T, care este în acest moment cel mai important furnizor de soluţii şi servicii IT pentru ţările din Europa Centrală şi de Est, cu prezenţă în 21 de ţări din regiune.

În ultimii ani structura ofertei S&T a fost schimbată, centrul de greutate transferându-se din zona de hardware către cea a serviciilor profesionale, iar efectele acestei adaptări la cerinţele pieţei s-au făcut vizibile la nivelul întregului grup. S&T este lider pe piaţa serviciilor IT din Austria, aşa cum indică rezultatele grupului pentru prima jumătate a acestui an, recent date publicităţii. Factor comun pentru ţările din zona în care activează grupul S&T şi determinant în acelaşi timp pentru evoluţia pieţelor respective, privatizările masive au determinat reorientarea companiilor de servicii IT. Noile companii private au nevoie predominant de servicii şi mai puţin de simpla dezvoltare a infrastructurii, ceea ce impune furnizorilor de servicii IT acumularea de competenţe multiple şi trecerea la noi modele de parteneriat cu clienţii lor.

Consecventă în urmărirea îndeplinirii obiectivelor sale strategice, S&T România este conştientă de faptul că una dintre principalele căi de a genera valori durabile este calitatea. O certificare a faptului că sistemul de calitate este în S&T nu numai o metodă sau o procedură, ci o atitudine şi un mod de gândire, o constituie distincţia “J.M. Juran Romanian Quality Award” pentru excelenţă în managementul calităţii, obţinută în decembrie 2003.

În aceeaşi măsură, un rol important în succesul înregistrat de S&T România îl joacă parteneriatele sale cu lideri mondiali în furnizarea de echipamente şi soluţii software, cum ar fi HP şi IBM. Aceste parteneriate au ajutat echipa S&T România să pună la dispoziţia clienţilor soluţii complete ce încorporează cele mai noi tehnologii, iar împreună cu expertiza dobândită prin implicarea constantă în proiecte cu grad mare de complexitate, să poată adapta aceste soluţii şi serviciile aferente la particularităţile fiecărui client.

Raportul IDC identifică sectorul utilităţilor publice, cel bancar, cel guvernamental şi cel al telecomunicaţiilor ca fiind, în ordinea menţionată, pieţele verticale care au generat investiţiile cele mai substanţiale pe parcursul anului anterior. S&T România a răspuns solicitărilor venite din toate aceste pieţe verticale, lista clienţilor săi cuprinzând printre alte referinţe Romgaz, Transelectrica (utilităţi publice), TransFonD (bancar), Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei (guvernamental), Romtelecom (telecomunicaţii).

Pentru doi ani consecutiv, 2003 şi 2004, S&T România a fost filiala cu cea mai importantă contribuţie la rezultatele financiare ale grupului S&T. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care S&T Romania este centrul coordonator al Regiunii Sud, folosindu-şi expertiza şi acţionând ca un „hub" care oferă suport filialelor S&T din Bulgaria, Turcia, Grecia, Cipru şi Malta.

„Tendinţa de creştere a pieţei de servicii IT în medie cu 16,8% pentru următorii 5 ani subliniată de studiul IDC ne determină să credem că obiectivele pe care S&T România şi le-a stabilit sunt perfect tangibile. Exigenţele impuse de alinierea la normele şi standardele internaţionale vor determina companiile din România să apeleze la parteneri a căror expertiză este dovedită, parteneri capabili să ofere opţiuni tehnologice şi operaţionale în concordanţă cu necesităţile specifice verticalelor de business,” a declarat domnul Dan Roman, Director General - S&T Regiunea Sud.

„În ultimii doi ani S&T România şi-a consolidat poziţia în regiune şi nu întâmplător biroul din România a devenit centru coordonator pentru S&T Regiunea Sud. Acest lucru a fost reflectat şi în performanţa biroului S&T din România pe piaţa serviciilor IT în anul 2004,” a declarat domnul Laurenţiu Popescu, Country Manager – IDC România. „Este de asemenea îmbucurător faptul că o altă filială din România a unei companii de prestigiu are cea mai mare contribuţie la rezultatele financiare regionale ale grupului din care face parte. Acest lucru dovedeşte încă o dată potenţialul pieţei româneşti şi interesul crescând al marilor companii de a stabili o prezenţa în ţara noastră,” a adăugat domnul Popescu.

Principalul obiectiv pentru 2005 al S&T România îl reprezintă menţinerea ritmului de creştere şi extinderea relaţiilor de afaceri cu clienţii săi la nivel de parteneriate strategice.

Despre S&T Romania

Despre S&T România

S&T România este un important funizor de servicii IT, membră a grupului S&T AG, listat la bursa din Viena şi care activează în 21 de ţări din Europa Centrală, de Est şi de Sud.

S&T România este de asemenea centrul de coordonare pentru Regiunea Sud a grupului S&T care mai cuprinde Bulgaria, Turcia, Grecia, Cipru şi Malta.

În cei 11 ani de activitate, S&T s-a implicat constant în dezvoltarea infrastructurii informaţionale din România.
Compania oferă soluţii informatice complexe adaptate necesităţilor clienţilor, bazate pe un portofoliu bogat de aplicaţii software, infrastructura hardware şi o gamă completă de servicii de consultanţă, proiectare, implementare de soluţii IT complexe, management de proiect, dezvoltare de software, pentru clienţi din domeniile guvernamental, telecomunicaţii, producţie industrială, servicii financiare, producerea şi distribuţia de energie, îngrijirea sănătăţii.

S&T România furnizează de asemenea servicii de suport tehnic şi mentenanţă pe bază de SLA, servicii de tip outsourcing.

S&T România este certificată ISO 9001:2000, IQNet şi TUV CERT şi a primit premiul J.M.Juran pentru excelenţă în managementul calităţii.
Contact

Bogdan Learschi

Tel: +40 208 58 00
Fax: +40 208 58 01
bogdan.learschi@snt.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/s-t-romania/s-t-romania-este-liderul-pietei-locale-de-servicii-it