Companiile europene se confruntă cu cele mai ridicate preţuri la combustibili la nivel mondial

BUCURESTI - 6 mai 2014

Comunicat tip General in Afaceri, Finante / Contabilitate, Energie

Taxa de 60% pentru benzină impusă de Anglia, Franţa şi Germania generează cele mai ridicate preţuri la pompă în cele trei ţări din întreaga lume
Câteva economii emergente beneficiază de 0% taxă pe combustibil sau chiar de subvenţii

Companiile europene se confruntă cu cele mai ridicate preţuri la combustibili la nivel mondial

Principalele economii europene din Marea Britanie, Germania şi Franţa înregistrează cele mai ridicate preţurila combustibili din rândul marilor economii mondiale, potrivit unui studiu recent realizat de UHY, reţeaua internaţională de contabilitate.

 

UHY explică acest fenomen prin faptul că Marea Britanie, Franţa şi Germania percep taxe de cel puţin 60%* la benzină, cu mult mai mult comparativ cu alte economii dezvoltate precum Statele Unite, Canada şi Australia.

 

Taxele se ridică la 59% din preţul motorinei în Marea Britanie, cel mai ridicat nivel din rândul tuturor economiilor majore. Franţa percepe o taxă de 43% la motorină, în timp ce în Germania, taxa este de 58%. 

 

Acest lucru înseamnă că pentru a umple rezervorul** unui Ford Transit cu motorină în Marea Britanie se cheltuiesc 184 de dolari. Prin comparaţie, consumatorii francezi şi germani plătesc 146, respectiv 158 de dolari.

 

UHY afirmă că întrucât motorina se utilizează la majoritatea vehiculelor comerciale, povara va fi suportată în primul rând de întreprinderi. **

 

La polul opus, cele mai dezvoltate economii ale lumii, Statele Unite şi China, practică taxe la combustibil foarte scăzute. Statele Unite percep doar 13%  pentru benzină şi 12% pentru motorină, în vreme ce în China nu se percep taxe la aceşti combustibili.

 

UHY afirmă că deşi guvernele declară că taxele la benzină sunt importante în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, reprezentanţii transportatorilor şi IMM-urile susţin că aceste taxe generează cheltuieli suplimentare pentru toate întreprinderile.

 

Chiar şi în cazul Gazului Petrolier Lichefiat, o alternativă mai ecologică la motorină sau benzină, Marea Britanie percepe o taxă de 60%, fiind de departe cea mai ridicată de la nivelul ţărilor dezvoltate. Taxa la GPL reprezintă în Franţa 11%, iar în Germania 33%.

 

UHY adaugă că acest studiu a fost realizat pentru a reaminti faptul că toate economiile avansate trebuie să depună în continuare eforturi pentru a menţine un control ferm asupra nivelurilor de taxe, în special în condiţiile în care procesul de redresare în urma recesiunii începe să aibă un ritm accelerat.

 

LadislavHornan, preşedinte al UHY, a declarat: “Taxele la combustibil sunt o zonă în care marile economii din Europa impun o povară mai grea asupra întreprinderilor comparativ cu alte state, ceea ce ar putea acţiona ca o frână  la ritmul accelerat de redresare în urma recesiunii.”

 

“În vreme ce reducerile de impozite pentru companiiaplicate de către guvernul britanic au avut succes în rândul întreprinzătorilor, taxa de 60% la benzină reprezintă în continuare o povară semnificativă pe care aceştia trebuie să o suporte, în special în condiţiile în care recuperarea TVA-ului poate fi un proces complicat, îndeosebi pentru întreprinderile mici.”

 

“Statele Unite se află deja la o distanţă importantă în faţa Marii Britanii, Franţei şi Germaniei în ceea ce priveşte redresarea economică, iar aplicarea de taxe reduse în zone precum combustibilii poate ajuta la stimularea creşterii economice.”

 

“Este important ca guvernele din economii dezvoltate precum Marea Britanie, Franţa şi Germania să echilibreze veniturile primite din taxele aplicate la combustibil cu potenţialul de stimulare economică obţinut prin reducerea taxelor la combustibil.”

 

“Reducerea taxelor la motorină ar avantaja în mod special întreprinderile mici şi mijlocii care se dezvoltă rapid şi care administrează parcuri de vehicule comerciale, operând în special în sectoare precum distribuţie şi retail. Aceste afaceri pot reprezinta motoare cheie de redresare economică.”

 

Taxa federală la combustibil a SUA – la acelaşi nivel de 20 de ani, dar supusă presiunii

 

UHY afirmă că Statele Unite percep o taxă federală de 18,4 şi 24,4 de cenţi per galon de benzină şi motorină, care adăugate altor taxe publice aplicate la consumul de combustibil contribuie la o taxă medie de 13% pentru benzină şi 12% pentru motorină la nivelul SUA.

 

Această taxă federală nu a fost majorată de mai bine de 20 de ani. Spre finalul anului 2013, a fost prezentată Congresului o propunere de creştere a taxei pentru combustibil la 33,4 de cenţi pentru un galon de benzină şi de 42,8 de cenţi pentru un galon de motorină.

 

Scott Miller, Partener şiLider al National Petroleum Practice în cadrul UHY Advisors dinSUA comentează: “Majorarea taxei federale pentru combustibili reprezintă o provocare politică de care puţini politicieni americani ar fi entuziasmaţi. Deşi unii ar susţine că o creştere a taxei la combustibil este necesară pentru a putea finanţa infrastructura de transport, alţii îşi menţin părerea că orice majorare a taxei ar trage în jos economia. În ceea ce priveşte statele, având în vedere scăderea consumului de benzină şi creşterea costurilor pentru infrastructură, mai multe dintre acesteaiau în considerare majorări ale taxelor la benzină sau alte modificări aplicate taxelor pentru a recupera venitul pierdut provenit din taxa pentru benzină.”

 

Economiile emergente impun o povară de taxe la combustibili mai uşoară – iar unele oferă chiar subvenţii

 

UHY declară că cele mai emergente economii practică taxe cu mult mai scăzute comparativ cu economiile dezvoltate.

 

Anumite ţări precum China nu percep taxe pentru motorină sau benzină, în timp ce Malaezia oferă subvenţii de 30% pentru benzină şi de 40% pentru motorină.

 

UHY arată că aplicarea de taxe pentru combustibili a fost dintotdeauna un subiect controversat în China în ultima perioadă, idee susţinută de reprezentanţii din agricultură care au evidenţiat problemele pe care o potenţială creştere a preţului la combustibili le-ar genera asupra industriei agricole a ţării.

 

UHY adaugă că subvenţiile la combustibil acordate de Malaiezia costă guvernul malaiezian aproximativ 14 miliarde de dolari în fiecare an. Subvenţiile au condus şi la probleme legate de contrabanda cu combustibil în ţări vecine precum China şi Indonezia, care practică preţuri mai ridicate la combustibil.

 

Alvin Tee, Partener Senior în cadrul UHY din Malaiezia: “Economiile de piaţă emergente se axează mai mult pe creştere şi acordarea de sprijin companiilor prin taxe reduse şi subvenţii în zonele în care este nevoie.”

 

“Economia Malaeziei percepe în general taxe reduse la consum şi se axează pe taxarea directă a companiilor, precum prin impozite, ca element cheie de generare a venitului.”

 

UHY afirmă că Emiratele Arabe Unite se încadrează în aceeaşi categorie.  EAU nu percep taxe pentru benzină sau motorină la punctul de consum, deşi practică o taxă specială aplicată companiilor de petrol străine care operează în ţară, care este în medie cu 55% mai ridicată faţă de ratele de taxare aplicate companiilor din ţară.

 

David Burns, Partener UHY Saxena, membru UHY în cadrul EAU a declarat: “Emiratele Arabe Unite au avantajul de a fi una dintre cele mai importante ţări producătoare de petrol din lume, ceea ce face ca perceperea unei taxe la combustibil să nu fie necesară. Acest lucru reprezintă cu siguranţă un beneficiu major adus consumatorilor şi companiilor non-petrol întrucât ţara încearcă să dezvolte o economie mai diversă.”

 

Camelia Dobre, Managing Partner al UHY AUDIT CD SRL comentează situația României comparativ cu celelalte țări din studiu: ”România se situează printre primele zece țări, dintre cele 20 analizate, în ceea ce priveşte nivelul prețului pentru motorina, 25% din totalul costului reprezentând taxe. În ceea ce privește alimentarea cu benzină și GPL, România se numără printre țările cu cele mai mici prețuri și cele mai mici rate de taxare ca procent din prețul total aplicat. Astfel, pentru alimentarea unui Ford Transit cu benzină, prețul total este de $133.35, din care taxe de aproximativ 30%. În cazul alimentării cu GPL, taxele sunt de aproximativ 10% dintr-un total de  $69.18.”

*Tarifele de taxe includ TVA, care se poate recupera de către întreprinderi în anumite ţări, inclusiv în statele membre UE.

 **Volumul rezervorului: 80 de litri pentru benzină şi motorină, 72 de litri pentru GPL. 

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/sc-uhy-audit-cd-srl/companiile-europene-se-confrunta-cu-cele-mai-ridicate-preturi-la-combustibili-la-nivel-mondial