Provocările restaurantelor în timpul pandemiei cu noul coronavirus

Baia Mare - 14 aprilie 2020

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, HoReCa

După impunerea restricțiilor guvernamentale referitoare la restaurante, baruri și cafenele, ca reacție la pandemia cu noul coronavirus, mai multe unități alimentare și-au pivotat afacerile spre opțiunea de delivery. Transferul n-a fost unul fără provocări: de la schimbarea rapidă a meniurilor în format digital, adaptarea preparatelor pentru delivery, până la crearea unui lanț logistic și schimbări în software-ul de gestiune restaurant. Toate procedurile au necesitat să fie finalizate într-un timp record.

restaurante pandemie

restaurante pandemie

Cu toate acestea, întreg sistemul pus în aplicare pe repede înainte, nu garantează supraviețuirea afacerilor din HoReCa, ci mai degrabă vine cu un strop de speranță pentru restaurantele și puburile românești.Care sunt provocările restaurantelor în această perioadă?1. Panica stocurilor insuficienteRestaurantele care au intrat în perioada aceasta cu o evidență clară a stocurilor, realizată prin intermediul unui program de gestiune restaurant, n-au căzut în capcana supraîncărcării stocurilor. Perioada curentă a venit și cu un mare beneficiu pentru producătorii locali. O pondere importantă din producția brandurilor locale a rămas pentru consum în România.

2. Pivotarea spre deliveryÎn lipsa unui software de restaurant, cu necesare, rețetare bine puse la punct, cu meniuri ușor adaptabile pentru delivery și cu o bază de date online de clienți care să facă facilă targetarea în cadrul acțiunilor de marketing, multe restaurante s-au văzut nevoite să pună lacătul pe toată activitatea, pentru o perioadă încă incertă.Restaurantele care aveau instalat un soft de gestiune performant, s-au bucurat de mutarea gratuită a operațiunilor în cloud (inclusiv cu suport și infrastructură).3. Meniul delivery friendlyProprietarii de restaurante se confruntă și cu provocarea adaptării preparatelor de restaurant la cele potrivite pentru delivery. Însă cu o evidență clară a stocurilor și cu un bucătar priceput alături, restaurantele au reușit să adapteze rapid totul pentru opțiunea de livrare la domiciliu.4. Baza de date de cliențiDacă până acum restaurantele se bazau pe locație, vecinătate sau funcționarea într-un centru comercial, de acum, baza de date cu clienții din restaurant, reprezintă asul din mânecă.

5. Provocarea lipsei de cashUnele restaurante și-au conturat mare parte din modelul de business aproape exclusiv pe numerar. Acum, era plății cu numerar își numără orele de existență.  În contextul actual, îndreptarea către plățile cu cardul bancar la delivery, a trecut de la opțional la obligatoriu pentru restaurante.

6. Update constant al situației financiare a restaurantuluiÎn contextul mutării activității din offline spre delivery, contactul constant și fizic al proprietarului cu restaurantul este de domeniul trecutului. O aplicație soft de gestiune restaurant poate transmite o situație exactă a stocului de produse, avertizări atunci când stocul scade sub cantitatea minimă stabilită, rapoarte clare referitoare la vânzări pe categorii de produse sau discount-uri preferențiale.

În mod paradoxal, peste noapte, s-a mutat focusul de la a obține profit, la obiectivul de menținere pe linia de plutire. Cu toate acestea, restaurantele care au făcut rapid trecerea de la offline la delivery și care și-au configurat întreg sistemul de funcționare peste noapte într-unul adaptat noilor cerințe, sunt cele care vor ieși nu câștigătoare, dar supraviețuitoare din această pandemie.