Senatul si Guvernul Ponta au respins legea restituirii CNAS către asiguraţi şi pastrează modelul comunist al organizării Sănătăţii
BUCURESTI - 10 septembrie 2014
Comunicat tip General in Administratie Publica, Politic, Sanatate
Decesul anual a peste 60.000 de români din Sănătate și deturnarea a peste 1 mlrd EUR alocați anual Sănătății sunt determinate de actuala CNAS condusă de către reprezentanți ai statului, numiți acolo politic, care răspund doar în fața Ministerului Sănătății, nu și în fața asiguraților ce contribuie la fondul de Sănătate
Valeriu Todirascu
Majoritatea parlamentară PSD+UDMR+LC, conform listei de mai jos, și Guvernul Ponta au respins în plenul Senatului propunerea legislativă, pe care am inițiat-o în calitate de senator, de restituire a CNAS către asigurații din sănătate, conform modelului Bismark de organizare a caselor de asigurări din Germania, unde casele de asigurări funcționează independent de stat.
Detalii suplimentare aici http://youtu.be/0fFtTerAx9A și aici http://www.senat.ro/legis/lista.aspx?cod=18036
România nu s-a debarasat încă de modelul comunist în care statul decide privind plata serviciilor medicale, iar deturnarea prin lege și către stat a dreptului asiguraților de a dispune de banii proprii face posibil ca statul să fie atât negociator cât şi principalul furnizor al serviciilor de Sănătate.
Din aceste motive, statul reprezintă principala cauză a uriașelor pierderi umane și financiare din Sănătate pentru că din aceiași sumă de bani statul reușește să ofere asiguraților un număr mai mic de servicii medicale pentru soluționarea suferințelor un număr mai mic de bolnavi, conform umătoarelor dovezi neutre ale crizei profunde în care se află Sănătatea din România:
1) Raportul din 2012 al Institutului Britanic pentru Excelență în Sănătate (NICE International - Marea Britanie), care menționa că în România "nu există nicio analiză a prețului, a eficienței costurilor, a impactului bugetar total sau a costului de oportunitate, de care să se țină seama la alocarea resurselor financiare";
2) Raportul din 2008 al Comisiei Prezidențiale pentru Sănătate, care menționa că ”din cauza disfuncţiilor sistemului sanitar din România mor anual peste 60.000 de oameni, în fiecare an „dispărând” populaţia echivalentă a unui oraş de talia Sloboziei sau Giurgiului”.
Există soluții pentru reformarea reală a Sănătății, dar lipsesc în parlament forțele politice care să le poată promova și aplica.
Diminuarea liste funebre a Sănătății, în care românii mor cu zile, poate fi realizată prin stoparea deturnării a peste 1 mlrd de EUR anual din Sănătate, conform propunerilor pe care le-am depus la Senat în atenția Ministerului Sănătății, reprezentând ~20% din Fondul de Sănătate, detalii aici http://www.comunicatedepresa.ro/senator-valeriu-todirascu/domnule-ministru-banicioiu-cand-ve-i-opri-furtul-risipa-i-deturnarea-celor-1-5-mlrd-e-anual-din-banii-pacien-ilor
În domeniul sănătății statul negociază tot cu statul drepturile asiguraţilor, contrar oricărui principiu de drept. Actuala organizare a CNAS, în care predomină în mod vădit conflictul de interese și incompatibilitătile, este imorală şi ineficientă, stimulează risipa şi furturile enorme din sistem şi împiedică un control eficient al utilizării fondurilor.
Constituția menționează la Art. 34, (1) „Dreptul la ocrotirea Sănătății este garantat”, ori, atât timp cât banii Sănătății sunt utilizați dovedit prost, rezultă că modul actual al gestionare al banilor de către CNAS nu este corespunzător, iar garanția Constituțională privind ocrotirea Sănătății, fiind astfel, pe fond, profund viciată.
Prin adresa emisă de Ministerul Sănătății în 30 iulie 2014, de aici http://www.tody.ro/document/2014-02-10-Raspuns-la-Intrebare-17-privind-alegerile-reprezentantilor-asiguratilor-in-conducerea-CNAS, Guvernul Ponta confirmă faptul că nivelul contribuţiei bugetului de stat la Fondul de Sănătate în anul 2012 a fost de 3%, restul de 97% reprezentând contribuțiile angajatorilor și asiguraţilor.
Astfel, principiul reprezentativității conducerii CNAS, conform modelului german inițiat de Bismark, după care a fost înființată CNAS din România, este încălcat în raport de contributivitatea la veniturile Fondului de Sănătate, unde reprezentanții actuali numiți de stat (Guvern, Preşedinție, reprezentanți locali) dețin 80% din voturi, chiar dacă statul contribuie doar cu 3% din fonduri.
Suplimentar, modelul german inițiat de Bismark, presupune independența față de stat a caselor de asigurări, unde conducerea acestora este aleasă de cei care contribuie cu banii lor la Fondul de Sănătate, iar plătitorii de asigurări pot pretinde ca cei pe care i-au ales în conducere să le reprezinte interesele șă să le dea socoteală.
Decesul anual a peste 60.000 de români și deturnarea a peste 1 mlrd EUR, respectiv o treime din cei 5 mlrd EUR alocați anual Sănătății, sunt determinate de faptul că actuala CNAS este condusă de către reprezentanți ai statului, numiți acolo politic, care, conform Legii nr.95/2006, răspund doar în fața Ministerului Sănătății, nu și în fața contributoriilor.
Modificările pe care le-am propus prin acest proiect de lege vizează: depolitizarea CNAS și inlocuirea numirilor politice cu votul direct al asiguraților, o dată la 4 ani, pentru alegerea democratică a reprezentanților asiguraților în conducerea CNAS; eliminarea conflictelor de interese și a incompatibilității membrilor Adunării Reprezentanților și a Consiliului de Administrație; negocierea corectă a contractelor între reprezentanții asiguraților și furnizorii de servicii și nu între stat și stat, cum este acum; control legitim, real și colectiv al contributorilor asupra conduceri CNAS.
Lista senatorilor care au votat pentru respingerea acestui proiect de lege, din cei 93 prezenţi: voturi pentru respingere: 69; împotrivă: 22; abţineri: 2; nu au votat: 0.
UDMR, Klárik László-Attila
UDMR, László Attila
UDMR, Markó Béla
UDMR, Pataki Csaba
UDMR, Tánczos Barna
UDMR, Vegh Alexandru
Neafiliați, Marian Valer
Neafiliați, Păunescu Teiu
Lideral Conservatori, Barbu Daniel-Constantin
Lideral Conservatori, Ehegartner Petru
Lideral Conservatori, Ilieşiu Sorin
Lideral Conservatori, Paşca Liviu-Titus
PSD, Bădălău Niculae
PSD, Badea Leonardo
PSD, Belacurencu Trifon
PSD, Bereanu Neculai
PSD, Bodog Florian-Dorel
PSD, Bota Marius-Sorin-Ovidiu
PSD, Bumbu Octavian-Liviu
PSD, Butnaru Florinel
PSD, Butunoi Ionel-Daniel
PSD, Cadăr Leonard
PSD, Chelaru Ioan
PSD, Chiriac Viorel
PSD, Coca Laurenţiu Florian
PSD, Cordoş Alexandru
PSD, Costoiu Mihnea-Cosmin
PSD, Creţu Gabriela
PSD, Cristache Iulian
PSD, Croitoru Cătălin
PSD, Deneş Ioan
PSD, Donţu Ovidiu-Liviu
PSD, Dumitrescu Florinel
PSD, Dumitrescu Cristian-Sorin
PSD, Federovici Doina-Elena
PSD, Fifor Mihai-Viorel
PSD, Filip Petru
PSD, Firea Gabriela
PSD, Frătean Petru-Alexandru
PSD, Lazăr Sorin-Constantin
PSD, Marin Nicolae
PSD, Mazăre Alexandru
PSD, Mihai Neagu
PSD, Mihăilescu Petru-Şerban
PSD, Mitu Augustin-Constantin
PSD, Mocanu Victor
PSD, Moga Nicolae
PSD, Mohanu Nicolae
PSD, Mutu Gabriel
PSD, Nicolae Şerban
PSD, Nicula Vasile-Cosmin
PSD, Oprea Ştefan-Radu
PSD, Pavel Marian
PSD, Pop Gheorghe
PSD, Pop Liviu-Marian
PSD, Popa Constantin
PSD, Popa Florian
PSD, Rotaru Ion
PSD, Saghian Gheorghe
PSD, Sârbu Ilie
PSD, Severin Georgică
PSD, Silistru Doina
PSD, Suciu Matei
PSD, Tămagă Constantin
PSD, Toma Ion
PSD, Valeca Şerban-Constantin
PSD, Vasiliev Marian
PSD, Voinea Florea
COMUNICAT DE PRESĂ
București, 10 septembrie 2014
Senator Valeriu Todirașcu
Despre Senat, cabinet senatorial Valeriu Todirascu
http://www.tody.ro/document/Senator-Valeriu-Todirascu-detalii-activitate-parlamentara-2012-2016
-
Valeriu Todirascu - senator
-
Pentru telefon si e-mail click aici
- SENAT, CABINET SENATORIAL VALERIU TODIRASCU