Decalogul reusitei in afaceri

BUCURESTI - 1 februarie 2010

Comunicat tip General in IT&C

10 valori manageriale au fost masurate in cadrul unui sondaj realizat in mediul rural

Daca ati hotarat sa incepeti o afacere, inainte de a pune pe hartie planul verificati daca aveti insusirile care va ajuta sa reusiti.

O cercetare sociologica realizata in cadrul proiectului Rural manager, implementat de FNTM (www.fntm.ro), in calitate de lider al consortiului, in parteneriat cu organizatiile Centrul de Training si Dezvoltare al Asociatiilor Angajatorilor din Bavaria - bfz gGmbh (www.bfz.de), SIVECO Romania (www.siveco.ro) si Asociatia Euro 26 (www.euro26.ro), arata ca au fost identificate mai multe caracteristici individuale care asigura succesul in afaceri. Din imbinarea diverselor teorii din management, a fost construita o scala antreprenoriala in 10 trepte.

Asumarea riscului. In lumea afacerilor, intreprinzatorul risca permanent dar, in general, riscul sau este calculat. Desi esecul ii sperie pe multi, iar aceasta teama creste cu varsta si este mai mare la femei, cei care sunt facuti pentru afaceri prefera sa nu se gandeasca prea mult la posibilele esecuri si sa le accepte atunci cand apar (71,8%).

Disponibilitatea pentru munca. Pentru oamenii de succes munca este o vocatie, nu o ocupatie, este o activitate care le permite sa scoata din ei adevaratele valori (95,8%).

Sesizarea oportunitatilor. Oamenii obisnuiti vad mai mult piedicile, pe cand oamenii de afaceri vad sansele de reusita in orice conditii. Sesizarea oportunitatilor are legatura cu ceea ce specialistii numesc „maturitate in afaceri”. Patronii care au afaceri mai vechi de 10 ani (84,2%) au spus ca ei nu au nevoie de ocazii ca sa arate ce pot, pentru ca ei creeaza ocaziile.

Spiritul de initiativa. Voluntarismul este o consecinta a perseverentei manageriale, care ii face pe lideri sa mearga singuri inainte, sa nu se sfatuiasca cu altii.

Perseverenta. Aproape toti subiectii cercetarii (96,3%) s-au considerat „dintr-o bucata”, spunand ca daca nu ar avea ambitie si hotarare ar ajunge saraci.

Increderea in propria persoana. Acesta este un ingredient necesar oricarei afaceri. Increderea in sine creste odata cu varsta, cu experienta si cu veniturile dobandite. Doua treimi din subiecti au mare incredere in fortele proprii.

Cautarea certitudinilor. Intreprinzatorii prefera situatiile clare si nu doresc sa piarda aventurandu-se pe un teren necunoscut. Doar agricultorii si lucratorii pe cont propriu accepta mai frecvent incertitudinea pentru ca s-au obisnuit sa traiasca in medii greu controlabile de catre ei (conditiile climaterice, clienti imprevizibili etc.).

Nevoia de implinire. Nevoia de a se implini, de a se schimba in bine, de a fi stapani pe destin este foarte intalnita la cei care au inceput o afacere (88,8%).

Atitudinea fata de nou. Atitudinea fata de nou este pozitiva la aproape toti potentialii intreprinzatori din lumea satelor (89,10%).

Controlul propriului destin. Marea majoritate a intreprinzatorilor (87%) isi doreste o mai mare independenta.

Scala succesului arata ca acesta vine in primul rand din actiunile pe care indivizii le intreprind singuri si mai putin din actiunile celorlalti. Ceea ce inseamna ca indivizii trebuie sa-si asume responsabilitatea propriilor decizii si actiuni si sa adopte un stil de lucru managerial.

Cercetarea asupra nevoilor de formare si consultanta ale intreprinzatorilor si a celor care doresc sa initieze o afacere in mediul rural a fost realizata in cadrul proiectului strategic “Rural-Manager” – www.ruralmanager.ro, selectat in cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane - POSDRU, care e cofinantat din Fondul Social European, “Investeste in oameni!”

Beneficiarii proiectului sunt intreprinzatori sau viitori intreprinzatori din mediul rural din cele 18 judete ale regiunilor de dezvoltare Nord-Est, Centru si Sud-Est.

Proiectul „Rural-Manager” promoveaza cultura manageriala si motivarea intreprinzatorilor pentru inceperea unui proces de educatie antreprenoriala, cu scopul imbunatatirii performantei, cresterii accesului la finantare, insusirii de bune practici si idei de succes nationale si internationale.

Anchetele sociale au fost realizate de Biroul de Cercetari Sociale, la aceasta cercetare participand 942 antreprenori si potentiali intreprinzatori din mediul rural.

Despre SIVECO Romania

Despre SIVECO Romania
Infiintata la inceputul anului 1992, SIVECO Romania SA este liderul caselor de software din Romania, asigurand o mare parte din proiectele informatice de anvergura din Romania, precum si un volum important al exporturilor de produse software din Romania in tari din Europa Centrala si de Est, din Uniunea Europeana, spatiul Comunitatii Statelor Independente, in Orientul Mijlociu si Apropiat, in nordul Africii.

Intre actionarii SIVECO Romania se numara Intel Capital, Polish Enterprise Fund V (fond de investitii administrat de Enterprise Investors), SIVECO Netherlands B.V. Adresandu-se cu precadere organizatiilor mari si mijlocii, compania ofera solutii eficiente EAS, Document Management, Business Inteligence, eLearning, eHealth, eGovernment, eAgriculture, eCustoms si eBusiness, atat pentru piata locala, cat si pentru cea internationala. De asemenea, compania s-a specializat in executia de proiecte informatice de mare complexitate si amploare.

In prezent, solutiile SIVECO Romania sunt utilizate de catre beneficiari din tari de pe 4 continente. 550 dintre acesti beneficiari sunt localizati in Romania si includ atat institutii publice importante cat si companii private de referinta.

SIVECO Romania SA este certificata ISO 9001:2008 de catre compania franceza AFAQ-AFNOR, cotata printre primele 5 in lume din punct de vedere al prestigiului auditului pe care il efectueaza, si dezvolta parteneriate solide cu cele mai mari companii de software si hardware din lume (Intel, HP, IBM, Bull, Oracle, Microsoft etc). Compania SIVECO Romania este membra a mai multor asociatii profesionale si de afaceri din Romania (AmCham, CCIFER, ARIES, ATIC, ANIAP) si internationale (Asociatia Europeana pentru Tehnologia Informatiei - EITA si Information Society Technologies Advisory Group - ISTAG) si a aderat la importante initiative globale precum UNPD Global Compact, WEF Transparency si PACI (Partnership Against Corruption Intiative).

De-a lungul celor 18 ani de existenta, compania a dobandit o solida reputatie internationala. Astfel, SIVECO Romania este prima companie din Romania care a primit Premiul I la World Summit for the Information Society, obtinand un numar record de nominalizari la concursul ICT Prizes, organizat anual de catre Consiliul European pentru Stiinte Aplicate, Tehnologie si Inginerie (Euro-CASE). Proiectele sale in domeniul educational au primit aprecierea de “Best Practice“ din partea Comisiei Europene si “Honourable Mention“ la eEurope Awards for eGovernment, fiind totodata considerate de catre Asociatia Internationala de Project Management (IPMA) intre cele mai importante realizari mondiale in domeniul managementului de proiecte. Contributia SIVECO Romania la implementarea proiectului de informatizare a educatiei din Romania a fost premiata cu European IT Excellence Award 2008, la categoria Independent Software Vendors – Vertical Market.

Mai multe informatii despre companie si produsele sale puteti obtine vizitand www.siveco.ro si www.advancedElearning.com.

SIVECO Romania
Victoria Park
Sos. Bucuresti-Ploiesti 73-81,
Cladire C4, Sector 1, 013685, Bucuresti, Romania
marketing@siveco.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/siveco-romania/decalogul-reusitei-in-afaceri