Volumul de facturi generat in domeniul utilitatilor este imens. Cum procedam?

BUCURESTI - 2 iunie 2016

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, IT&C, Tehnologie

Solutia de Management al Facturarii de Utilitati are ca obiectiv prioritar eficientizarea activitatilor de facturare si incasare, esentiale pentru business-ul de utilitati

Statisicile publice arata ca, numai in anul 2015, la nivel global, s-au emis aproximativ 500 miliarde de facturi din care 7 miliarde pe continentul european. Un domeniu in care se factureaza intensiv este cel al utilitatilor. 

In Romania, numerosi furnizori de servicii din domeniul distributiei de gaz, apa potabila, apa calda, energie electrica sau agent termic, privati sau publici, utilizeaza modulul de Management al Facturarii de Utilitati din cadrul pachetului integrat SIVECO Applications 2020. 

Aceasta solutie flexibila si matura are capacitatea de gestionare eficienta a unui volum foarte mare de operatiuni. Pentru a da o dimensiune acestui efort, trebuie spus ca, in medie, clientii SIVECO din domeniul utilitatilor emit lunar 50.000 de facturi si genereaza peste 30.000 de chitante (cu posibilitatea de incasare in numerar sau prin card). 

“Cu ajutorul aplicatiei noastre, clientii urmaresc consumul lunar de utilitati, realizeaza evidenta abonatilor in functie de utilitatile folosite si de locatia de consum, cu detalii de tarifare si masurare, isi fac planificarea intervalelor de citire a contoarelor. E important pentru ei faptul ca accesul la arhiva contabila informatizata privind facturile emise, incasate sau neincasate, se realizeaza in timp real. Nu in ultimul rand, dispun de o evidenta a reclamatiilor si pot urmari rezolvarea lor, ceea ce conduce la o comunicare mai buna, transparenta cu proprii lor clienti”, declara Stefanita Ghita director dezvoltare SIVECO Applications

Solutia de Management al Facturarii de Utilitati are ca obiectiv prioritar eficientizarea activitatilor de facturare si incasare, esentiale pentru business-ul de utilitati. Cu ajutorul ei, operatiunile financiar-contabile si rapoartele catre autoritatile competente sunt automatizate. 

In topul beneficiilor pe care utilizarea solutiei de Management al Facturarii de Utilitati le aduce operatorilor din domeniu si clientilor lor, mentionam:

1. Generarea unui cod unic de instalatie asociat unei locatii de consum care poate fi urmarit cu usurinta. Aceasta functionalitate asigura accesul la istoricul locatiei de la prima inregistrare in sistem pana la zi si raspunde noilor reglementari ANRE (Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei) aparute dupa liberalizarea pietei de gaz. Din perspectiva consumatorului final, este important de stiut ca, codul unic de instalatie permite migrarea unor clienti de la un furnizor de gaz la altul.

2. Efectuarea incasarii unitare, intr-un singur punct, atat a facturilor de prestari servicii, cat si de mentenanta a retelei de distributie, a contoarelor, a instalatiilor, de reparatii etc. Incasarea se poate face atat CASH, cat si cu POS-ul. Astfel, este accelerata activitatea de incasari la casierii.

3. Calcularea automata a consumului tehnologic in functie de parametrii definiti pe localitate, luna, inaltime, interior, exterior, si generarea cu usurinta a rapoartelor ce sunt transmise lunar catre ANRE.

4. Automatizarea exportului si importului facturilor incasate atat de catre banci prin direct debit, cat si de catre alti furnizori de astfel de servicii. Functionalitatea este foarte flexibila si configurabila, incasarile fiind realizate in formate agreate cu banca si care sunt inregistrate in aplicatie atat la nivel financiar, cat si contabil.

5. Generarea mai multor tipuri de contracte pentru acelasi client, toate informatiile si datele contractuale (atribute faze comune, descrieri, valabilitati, debite, tipuri consumatori, metrii patrati locuinta etc) fiind preluate automat. In acest fel, timpul necesar introducerii datelor se micsoreaza mult, mai ales ca e vorba de punct unic de introducere a acestora. Totodata devine posibila, generare a mai multor contracte din cel initial (de exemplu din contractul de racord, din cel de furnizare etc).

6. Repartizarea automata in contabilitate a pretului prestatiei in doua componente – de distributie si de furnizare, acestea fiind ulterior contate corespunzator acestor doua tipuri de servicii. Prin aceasta functionalitate factura lunara este generata separat pentru furnizare si distributie, oferind in acelasi timp si transparenta clientului final la care ajunge factura cu pretul final.

7. Citirea indecsilor de consum prin intermediul unei aplicatii ce se poate face oricand, din orice locatie si de pe orice echipament. Accesul este posibil atat online, cat si offline, datele fiind automat actualizate imediat ce exista conexiune la internet. Utilizatorul ajunge usor la informatie, obtine rezultatele in forma dorita si ia decizia corecta la momentul potrivit

Despre SIVECO Romania

SIVECO Romania dezvolta si exporta solutii IT si proiecte de consultanta cu valoare adaugata ridicata catre tari din Comunitatea Europeana, Orientul Mijlociu, Africa de Nord si spatiul Comunitatii Statelor Independente.

SIVECO Romania este specializata in executia de proiecte informatice complexe si de mare amploare pentru educatie, sanatate, agricultura, institutii vamale, organizatii europene, firme private, institutii publice, fiind si singura firma romaneasca de software care deruleaza proiecte cu organisme centrale ale Comisiei Europene.

De-a lungul celor peste 24 de ani de existenta, compania a fost recompensata cu peste 200 de premii interne si internationale.

Mai multe informatii despre companie si produsele sale puteti obtine vizitand www.siveco.ro si www.linkedin.com/company/siveco-romania.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/siveco-romania/volumul-de-facturi-generat-in-domeniul-utilitatilor-este-imens-cum-procedam