Brandurile romanesti incep sa capete avantaj competitiv pe piata locala

BUCURESTI - 27 martie 2019

Comunicat tip Produse / Servicii in IT&C

Live site

In anii `90 si chiar si putin mai tarziu, romanii au fost foarte incantati de produsele de import sosite pe piata locala din tarile mai dezvoltate. Era o consecinta directa a transformarilor sociale si economice, deschiderea Romaniei catre nou, dupa anii grei de comunism in care cu greu se obtineau produse din strainatate. Astfel, pentru o luna perioada de timp, romanii au pus egal intre calitate si ceea ce venea din Occident. Cu timpul, s-a observat ca exista asa numitul dublu standard si ca tara de origine a unui produs nu este in sine o garantie a calitatii. La fel s-a intamplat si in ceea ce priveste serviciile oferite de companii straine.

Branduri romanesti

Branduri romanesti

In ultimii zece ani, pe masura ce mediul de business din Romania s-a dezvoltat (cu capital romanesc si mai ales strain), a aparut din nou sentimentul de "nationalism economic". S-a conturat chiar un trend - accentuat in ultimii ani - de alegere a produselor si serviciilor "made in Romania", ba chiar si a brandurilor romanesti (uneori afisate pe produse fabricate de fapt in alte tari). Aceasta optiune de a alege produse si servicii din Romania se bazeaza pe de o parte pe calitate, pe de alta parte pe dorinta de a sustine economia locala. In ceea ce priveste produsele, exista si argumente ce tin de sustenabilitate in ceea ce priveste protectia mediului (mai putine resurse consumate pentru transport).

 

Unele branduri romanesti cu traditie s-au reinventat, dar multe alte branduri romanesti au aparut si s-au dezvoltat de la zero, tinand cont de actualitate, de nivelul modern al societatii. Asa cum este normal si asa cum se intampla de fapt pe multe piete din alte state, produsele si serviciile oferite de companii locale sunt apreciate si incurajate. Social media ajuta puternic acest trend, iar retailerii au inteles ca este in avantajul lor sa promoveze acest concept.

 

Astazi, exista tot mai multe branduri premium romanesti, companii care propun produse si servicii care se impun prin identitate si calitate, nu neaparat prin politica de preturi! Pe unele segmente, ceea ce este romanesc poate fi chiar mai scump, tocmai pentru ca este considerat a fi mai bun, de o calitate mai ridicata. Brandurile romanesti incep sa capete astfel avantaj competitiv pe piata locala, fara a mai fi sufocate de ceea ce vine din import. Exista tot mai multe exemple de companii romanesti (inclusiv start-up-uri) care se dezvolta si in afara tarii, ceea ce le face si mai atractive pentru romanii incantati sa sustina business-ul romanesc ce se propaga in exterior.

 

Iata pe piata de servicii hosting un brand care s-a lansat mai intai la nivel international, cu focus pe pietele externe, si care acum, cu expertiza globala, abordeaza direct piata romaneasca: este vorba despre THC, disponibil in prezent si pe www.thc.ro. Serviciile sunt oferite la nivel premium de catre o companie romaneasca, o echipa romaneasca, o idee pornita pe plan local, cu resurse in Romania (un datacenter puternic in judetul Dolj).

 

Este de asteptat ca trendul in favoarea brandurilor romanesti sau legate intr-un fel sau altul de Romania sa fie sustinut si in anii viitori. Implicit, apare o oportunitate foarte buna la nivel comercial pentru start-up-uri, care pot avea un avantaj competitiv important si care pot lupta astfel, cu resurse minime, contra unor corporatii globale ce concureaza in mod direct.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/tipzor-gamming-advertising-srl-d/brandurile-romanesti-incep-sa-capete-avantaj-competitiv-pe-piata-locala