Utopium a încheiat campania de autopromovare “Wormtopia”

Oradea - 16 ianuarie 2012

Comunicat tip General in Arta & Entertainment, Monden / Lifestyle, Media / Publicitate

Utopium a lansat o provocare în rândul tinerilor din Oradea: depășește plictiseala prin creativitate. Inițiativa Wormtopia a fost una menită să spargă monotonia cotidiană și să testeze potențialul de talent al pieței locale.

Câștigătoarea concursului Wormtopia

Câștigătoarea concursului Wormtopia

 Am căutat un creativ și am găsit sute, ne doream să se creeze un val și am generat un mic tsunami. A fost o campanie frumoasă care ne-a adus mai aproape de 11 potențiali viitori angajați Utopium. 

Horațiu Cosma, Managing Director Utopium

După o perioadă de reorganizare şi reaşezare, agenţia a venit cu o campanie care să dovedească noua orientare – o abordare fresh, mai puţin tradiţională, transmedia, în care offline-ul se împleteşte cu online-ul.

Pe plan secundar, Utopium căuta să crească numărul de fani şi gradul de interacţiune pe Facebook şi să genereze word of mouth pe piaţa locală, în detrimentul unei abordări tradiţionale de self-promo.

Hotspoturile de socializare offline au fost identificate ca fiind 13 cafenele din Oradea. Timp de trei săptămâni ele au fost transformate în locaţii Wormtopia.

Frecventate în mare parte de tineri cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani şi mereu-tineri cu vârste cuprinse între 30 şi 45 de ani, respectivele cafenele au fost dotate cu formulare care te îndemnau să “Dezlănuţui furia pixului”, instrumentul “pix” care făcea posibilă dezlănţuirea şi o “râmo-urnă” în care să-ţi depui lucrarea a cărei temă era la liberă alegere.

Pagina de Facebook a agenției (http://www.facebook.com/adutopium) a fost locul în care toate lucrările au fost colectate, scanate și încărcate, iar autorii acestora erau invitați să-și revendice opera printr-un simplu tag.

În campanie au mai fost implicati 10 bloggeri orădeni care au urmărit desfășurarea campaniei și sute de fani utopium care au dat like-uri de zor lucrărilor preferate.

Cresterea cu 1186% a numarului de fani și a interactiunii pe Facebook și cele 567 de lucrări înscrise (http://www.facebook.com/adutopium?sk=app_205521576149308) ne fac să credem că Wormtopia a fost un succes.

Orădenii sunt creativi!

Fiind o campanie UGC, s-a dorit să se țină cont și de input-ul userilor care au comentat și plăcut lucrările de pe Facebook, așadar cei zece finaliști au fost aleși in proporție de 15% în funcție de numărul de like-uri primite și 85% în funcție de punctajul oferit de juriu.

A fost o competiție strânsă, deoarece mai mult de jumatate din lucrări au fost bune și foarte bune. Ca dovadă, agenția a fost nevoită să aleagă 11 finaliști, și nu 10, cum plănuia inițial. Surpriza cea mai mare a fost faptul că membrii agenției, surprinși plăcut de talentul și skillurile participanților, au hotărât ca 5 dintre cei 11 să fie chemați la un interviu în vederea angajării.

Juriul a fost format din 6 membri ai departamentului de creație al Utopium plus doi invitați speciali: Sebastian Olar, copywriter și Cristian Ungur, freelancer, ex-Creative Director Utopium

„Sincer, mă așteptam ca desenele adunate din baruri să formeze primul atlas de anatomie a aparatului genital uman ilustrat în pix. Fiziologie nu am prea văzut, spre surprinderea mea, dar am văzut, în schimb, interpretări haioase ale unor lucruri cunoscute,  am văzut execuții grafice remarcabile și idei interesante. Îmi plac orădenii.”, spune Sebastian Olar.

Muranyi Tereza Matza, câștigătoarea marelui premiu - „The Golden Worm”, un interviu de angajare și  2000 lei – a depus cinci lucrări, însă nu ambiția ei ne-a determinat să o alegem.

Tema centrală a lucrărilor ei a fost viermele, simbol al campaniei, care a parcurs un fel de istorie a artei.

 Wall-ul de Facebook al Utopium are corespondent fizic

Lucrările admirate online s-au materializat pe corespondentul fizic al peretelui de pe Facebook. Cei 11 finaliști au dezlănțuit furia pensulei și a creionului în seara premierei pe pereții departamentului de creație Utopium.

Echipa care a lucrat pentru această campanie este formată din:

Horațiu Cosma – Managing Director

Alexandra Popa – Copywriter

Flavia Furtoș - Junior Art Director

Gabriel Porfire – Art Director

Sandor Lajos – Junior Art Director

Ionut Vese – Media Director

 

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/utopium2/utopium-a-ncheiat-campania-de-autopromovare-wormtopia