Povestea SoapMill – un univers de cosmetice BIO, sapunuri naturale si uleiuri de corp.

BUCURESTI - 11 decembrie 2017

Comunicat tip General in Sanatate

Asociația ,,De Gabud in traditie” are ca scop cunoasterea, promovarea și conservarea elementelor de cultura populara, valorificarea traditiilor locale, popularizarea mestesugurilor traditionale

Cu SoapMill esti “Acasă” la Degabud

Asociația ,,De Gabud in traditie” are ca scop cunoasterea, promovarea și conservarea elementelor de cultura populara, valorificarea traditiilor
locale, popularizarea mestesugurilor traditionale, a cantecului și
creatiei populare, a obiceiurilor și portului popular romanesc, a vieții
spirituale la sat, practicarea și transmiterea lor generatiei actuale și
viitoare, renasterea și dezvoltarea durabila și sustenabila a comunității
rurale

”Povestea a început acum 6 ani când o tânără mămică realizează că are
nevoie pentru bebeluşul ei de produse de igienă şi hidratare, produse pe
care neidentificându-le pe piaţă, începe să studieze, să descopere
ingredientele şi cantităţile necesare producerii acestora în casă.
…Povestea a continuat până în 2004 când tânăra mămică a realizat în casă,
manual, aşa cum făceau bunicile noastre nu foarte demult, produsele de
care avea nevoie sub numele de SOAPMILL. Rezultatele nu s-au lăsat
aşteptate iar în anul 2009, produsele formulate de ea au fost certificate
bio de către BIO AUSTRIA, şi astfel Soapmill a fost prima firmă de profil
din România care a deţinut certificare BIO a produselor sale”.

Primele cosmetice produse la Găbud au trecut aproape neobservate în sat.
Cică au venit unii de pe la Bucureşti care fac nu ştiu ce. E drept, nu-i
uşor să vorbeşti la Găbud despre ”Body oil and massage Motivating”. Şi
totuşi, se produce acolo. Se ambalează şi se trimite la Bucureşti şi de
curând şi în comunităţile româneşti din Europa.

Povestea continuă: ”În 2015, Soapmill se reiventează, pe lângă membri noi
ai echipei sale, micul nostru laborator testează reţeta «Soapmill By NTN
natură-tradiţie-natural», respectiv întoarcere la natură- tradiţie şi
ingredientele naturale care îşi găseşte locul în satul Găbud din judeţul
Alba, un sătuc între dealuri, înconjurat de pădure, unde fiecare anotimp
te întâmpină cu naturaleţea şi frumuseţea lui şi unde cultura de lavandă
este la ea acasă prin tradiţie”.

În povestea Soapmill (nume ales cu gândul la vechile făbricuţe englezeşti
de săpun natural), începută pe 15 septembrie 2009, sunt implicate mai
multe persoane: de la Monica Bucur, Lucia Walther la Ecaterina Baciu la
Anişoara Duşa la fotografi şi designer, la tehnicieni şi laboranţi. O
poveste de succes nu se naşte atât de uşor. Cu atât mai mult o marcă de
produse cosmetic pe care să o poţi vinde în România şi să o mai şi
promovezi prin Europa.

Iată explicaţia numelui, dată de cei din echipă:

”Poate te întrebi şi tu de ce am ales un nume în engleză, în condiţiile în
care punem un preţ foarte mare pe faptul că suntem producători români.
Explicaţia este simplă, îţi va plăcea şi ţie, aşa cum ne-a plăcut şi nouă!
În Anglia secolului 18, morile de săpun erau mici făbricuţe care pregăteau
şi tăiau săpunul. Noi aveam un mic atelier de săpunuri naturale, aşa că
această comparaţie ni s-a părut că reflectă cel mai bine ceea ce făceam
noi atunci: produceam săpun natural după metode vechi, dar cu ingrediente
strict vegetale. Pentru că am plecat la drum cu ideea să producem numai
săpunuri vegan, fără niciun adaos străin naturii. Zero chimicale în
adevăratul sens al cuvântului. Am ales numai uleiuri şi unturi preţioase,
cu proprietăţi de hidratare şi îngrijire deosebite, creând o linie de
săpunuri solide cu adevărat naturale. Şi deosebite. Gândul certificării
organice era ca un zumzet în mintea noastră încă din 2009, dar pregătirile
au început tot în 2010. Ne-am dorit o certificare bio pentru că este
maximul de recunoaştere pentru un producător, iar în România nu existau
cosmetice bio decât din import. Inspiraţia a venit din partea Austria Bio
Garantie, singurul institut de certificare din Austria, care ne-a
încurajat şi ne-a susţinut să obţinem o certificare unică”.

Ce-a mai tras după el conceptul Soapmill SRL la Găbud, pe lângă repararea
şcolii din sat? O cultură de lavandă care va aduce după ea un laborator.
Uleiul de lavandă va intra în mai toate produsele, în creme, săpunuri şi
uleiuri de masaj. Tot Asociaţia a adus în sat şi o ciupercărie şi a
început ridicarea primelor căsuţe de vacanţă – un eşec după unii şi parcă
ilustrarea poveştii unei încăpăţânări fără margini a celor implicaţi. Se
pot face lucruri extraordinare chiar şi acolo unde toată lumea zice că nu
se poate decât porumb, grâu, cartofi şi prune pentru ţuică.

De Găbud este un pariu unic în felul său. Abia după ce veţi folosi unul
dintre produsele sale bio veţi putea înţelege cam ce s-ar putea produce
într-un sat românesc de care n-a auzit nimeni.

Post-scriptum. Am folosit de la Găbud un ulei de masaj şi un săpun. Bat
tot ce se poate găsi pe piaţă!

Despre WEBSEM PUBLICITY

La inceputul anului 2009 am descoperit cu stupoare ca exista chimicale extrem de periculoase si extrem de nocive in produsele pentru bebelusi. In luna iulie a aceluiasi an am deschis blog-ul si am inceput sa vorbim despre sapunuri naturale, avand deja in minte ideea ca trebuie sa producem sapunuri fara chimicale. Mesajele si reactiile pozitive ale familiei, prietenilor si oamenilor, necunoscuti la acea data, ne-au indemnat si ne-au motivat sa abordam punerea in practica a acelei idei, inovative, la acel moment.

Astfel, ne-am apucat de lucru serios si in 15 septembrie 2009 am lansat oficial marca si site-ul Soapmill, devenind primii producatori romani de sapun cu adevarat natural. Momentele de inceput au fost uluitoare! Odata cu primele comenzi si expedieri am inteles importanta realizarii si muncii noastre, iar bucuriile si emotiile star-up ului nu pot fi uitate.

Taguri: cosmetice biosoapmill
Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/websem-publicity/povestea-soapmill-un-univers-de-cosmetice-bio-sapunuri-naturale-si-uleiuri-de-corp