Expozitia de tipar, print digital si productie publicitara - ProGrafic. More than Print!, Romaero Baneasa

BUCURESTI - 30 iunie 2010

Comunicat tip General in Media / Publicitate

\' Este inevitabil şi să afişăm un comportament onest faţă de parteneri, deoarece lumea afacerilor se continuă şi după criză.\'

Rep. Care sunt ultimele noutăţi despre expoziţie? Cine sunt ultimii expozanţi care au confirmat participarea?

E.R. Am constatat imediat după IPEX 2010, expoziţie ce a avut loc la Birmingham, că anumite companii din domeniul poligrafic sunt în măsură să investească în echipamente noi şi performante. Acelaşi context va fi probabil şi pe parcursul expoziţiei FESPA 2010 de la Munchen. Furnizorii de astfel de echipamente, căci despre ei vorbim când ne referim la expozanţii din cadrul ProGrafic. More than Print! sunt cu cifrele pe masă şi vor hotărî dacă sumele de investit într-o expoziţie de acelaşi profil de la Bucureşti vor fi deblocate. Nu voi veni să pronunţ nici un nume de companie ce şi-a anunţat intenţia de participare, dar vă precizez că în mod constant vom face upgrade-uri la lista de expozanţi care este afişată pe website-ul expoziţiei. Anul acesta, am remarcat pentru prima dată că şi în cazul expoziţiilor de renume lista cu potenţialii expozanţi a rămas deschisă până în ultimul moment. Cu siguranţă aşa se va întâmpla şi în România, unde se vor aştepta confirmări şi mai ales achitări de spaţii închiriate până în preajma deschiderii oficiale a expoziţiei propriu-zise, din 15 septembrie 2010.

Rep. Aţi insistat foarte mult pe tarifele mici pe care le-aţi propus viitorilor expozanţi. Care a fost impactul acestor tarife reduse?

E.R. Impactul imediat a fost unul de neîncredere, dar cu timpul, pe măsură ce am explicat de unde provine această diferenţă, oamenii de decizie au înţeles fenomenul. Astăzi, ca urmare a eforturilor noastre permanente, am ajuns să oferim potenţialilor expozanţi un tarif de 32 Euro per mp la spaţiile închiriate neconstruite. M-am referit la calcule şi în răspunsul la prima întrebare, deoarece aceasta e principala preocupare a tuturor managerilor în 2010: trebuie să facă o mulţime de socoteli care în final să aducă şi promovare pentru firmă şi nici să nu pună în pericol stabilitatea financiară. Cum probabil va fi uşor de remarcat, pe lângă sumele alocate închirierii de standuri şi bugetele destinate construirii şi decorării standurilor vor fi mult mai mici decât în anii precedenţi. Industria de print este la un moment de răscruce şi va trebui să se reinventeze.

Rep. Există voci care susţin că problemele generate de criză nu vor dispărea prea curând. Ajută tarifele mici de la expo producţia publicitară ?

E.R. Cred că există o anumită inerţie în absolut orice activitate care presupune mişcarea (în sus sau în jos). Activitatea economică nu face excepţie şi va imprima acelaşi ritm subclasei activităţi de print şi producţie publicitară. Mai exact, cum criza am văzut că s-a propagat lent, multe din comenzi derulându-se inerţial din 2008, tot aşa vom vedea cum criza va dispărea treptat spre primăvara anului 2011, păstrând inerţial anumite elemente din 2010. Eu cred şi sfătuiesc pe toată lumea să-şi facă timp în preocuparea pentru scenariile post criză. Tarifele mici, căci despre ele vorbim, fie că sunt generate de noi, fie că sunt generate de concurenţa noastră, vor fi realitatea activităţii post criză. Aşa se va întâmpla în toate domeniile de activitate. Calculele pe care le facem zi de zi nu pot să ocolească segmentul de piaţă al clienţilor şi partenerilor de afaceri ce suportă doar tarife mici. Este inevitabil şi să afişăm un comportament onest faţă de parteneri, deoarece lumea afacerilor se continuă şi după criză.Revin la subiectul expoziţie în domeniul print, producţie publicitară şi este evident că un tarif mai mic va genera mai multă atractivitate. Oferta noastră este corectă şi bine documentată.

Rep. Puteti să ne oferiţi o cifră exactă cu privire la suprafaţa deja închiriată sau rezervată?

E.R. Până în acest moment, jumătatea lunii Iunie 2010 pot să vă confirm că 65% din suprafaţă a fost rezervată, iar 35% din suprafaţa expoziţională a fost deja contractată şi urmează a fi achitată de viitorii expozanţi ai ProGrafic. More than Print!

Acest interviu a fost realizat pentru revista ProRaster. Digisign & Print, editia Iunie 2010 cu Doamna Elena Raducanu, Directorul General al expozitiei ProGrafic. More than Print! - 15-19 septembrie 2010, Romaero Baneasa, Bucuresti


Despre Werschulz Media Solutions SRL

ProGrafic. More than Print! - expozitia industriei poligrafice din Romania
Magenta Grafic E. srl
Pitesti, Arges,
0723.259.444

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/werschulz-media-solutions-srl/expozitia-de-tipar-print-digital-si-productie-publicitara-prografic-more-than-print-romaero-baneasa