Comunicat de presă post-eveniment “Acţiuni strategice pentru dezvoltare strategică”

BUCURESTI - 3 decembrie 2014

Comunicat tip General in Social

Marţi, 2 decembrie 2014, a avut loc la Hotelul Ramada Majestic conferinţa de presă pentru prezentarea proiectului “Acţiuni strategice pentru dezvoltare strategică”, derulat de Austromed Holding srl, în parteneriat cu bit education & consulting România srl, Asociaţia Comunelor din România şi expertul transnaţional bit management Beratung GmbH.

Proiectul, în valoare de 15.774.731,30 lei, este un program al Uniunii Europene de integrare profesională şi îmbunătăţire durabilă a nivelului de trai al persoanelor defavorizate şi se desfăşoară în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – “Investeşte în oameni!”, cu finanţare nerambursabilă din Fondul Social European.

La eveniment au fost prezenţi reprezentanţi ai parteneriatului proiectului. Domnul Alexandru Lăpuşan, manager de proiect şi domnul George Enescu, responsabil cu activităţile transnaţionale, au expus obiectivele proiectului și impactul implementării acestuia. Domnul Sergiu Ţâra, director general al A.C.O.R., a evidenţiat rolul asociaţiei în promovarea activăţilor proiectului în mediul rural românesc şi în identificarea persoanelor din grupul ţintă.

Conferința s-a bucurat de prezența a circa 50 de participanți, atât reprezentanți ai presei, ai unor instituții, cât și potențiali beneficiari ai proiectului.

În deschiderea evenimentului domnul Alexandru Lăpuşan, manager de proiect, a detaliat indicatorii de rezultat şi etapele de derulare a cursurilor de formare şi de perfecţionare profesională. De asemenea, managerul de proiect a enumerat beneficiile majore ale proiectului, dintre care amintim: dobândirea de noi competenţe profesionale, creşterea şanselor de ocupare pe piaţa de muncă, premiile acordate pentru cele mai bune 75 de planuri de afaceri, precum şi subvenţiile oferite participanţilor la cursuri. „O surpriză plăcută pentru noi a reprezentat-o numărul mare de tineri, persoane sub 35 de ani, care vor să dobândească competenţe profesionale, precum şi interesul crescut pentru participarea la programe integrate manifestat de către femeile din mediul rural – peste 50% dintre cei înscrişi la cursuri.”, a declarat dl. Alexandru Lăpuşan.

Domnul George Enescu a prezentat pe larg activitățile proiectului care au ca scop îmbunătățirea nivelului de trai al persoanelor inactive sau ocupate în agricultura de subzistenţă, scăderea ratei șomajului și facilitarea integrării profesionale în Uniunea Europeană. Totodată, a afirmat: ”AustromedHolding, prin experienţa sa, integrează activitatea partenerului transnaţional, construind, prin transferul de know-how, o adevărată punte cu dublu sens între Austria şi România, cu perspective de dezvoltare pe termen lung.” 

În acest context, domnul Sergiu Ţâra a oferit informaţii despre activitatea de selecţie a cursanţilor şi graficul derulării cursurilor şi a apreciat că “acesta este unul dintre cele mai interesante proiecte în care am lucrat, îmi este cel mai drag; ideile şi parteneriatul sunt foarte serioase, iar modul de implementare foarte eficient.”

În cadrul prezentării a fost anunţat faptul că primele cursuri încep în data de 3 decembrie, respectiv 8 decembrie a.c., urmând să fie continuate în ianuarie şi februarie 2015. 

În final, dl. George Enescu a răspuns întrebărilor din partea presei, axate în principal pe activitatea de mediere şi organizarea burselor de locuri de muncă din proiect.

Proiectul este derulat de Austromed Holding srl, în parteneriat cu bit education & consulting România srl, Asociaţia Comunelor din România şi expertul transnaţional bit management Beratung GmbH. Activitățile proiectului sunt planificate să dureze 18 luni, până la 27 septembrie 2015.

Cursurile, consilierea profesională și medierea muncii sunt gratuite, la aceste activităţi urmând să ia parte 540 de persoane inactive şi 200 de persoane ocupate în agricultura de subzistenţă, cu domiciliul în Ilfov, Teleorman, Dâmboviţa sau Prahova.

Competenţele însușite în cadrul cursurilor de antreprenoriat vor putea fi aprofundate prin sesiuni suplimentare de consultanţă, la finele cărora va avea loc un concurs cu premii pentru cele mai bune 75 de planuri de afaceri.

Date de contact pentru informaţii suplimentare:

Alexandru Lăpușan, manager de proiect

Austromed Holding srl

Tel: 0732 33 88 77, fax: 021/317 49 17

e-mail: 130472-manager@austromed.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/whizz-communication-srl/comunicat-de-presa-post-eveniment-actiuni-strategice-pentru-dezvoltare-strategica